וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפכה אקונומיקה על שוטר בטענה כי רצתה להגן על הרב - וזוכתה

9.5.2018 / 14:02

בית משפט השלום בירושלים זיכה את א', תלמידתו של הרב אהרון רמתי, ששפכה אקונומיקה על שוטר שהגיע לביתו ופצעה אותו בעינו. לטענתה, חשבה שהשוטר הוא אחד מהמפגינים נגד הרב, שנחשד לא פעם בהנהגת כת בבירה

צילום: באדיבות ישי כהן, אתר "כיכר השבת"; עריכה: גדי וינסטוק

(בווידאו: פשיטת המשטרה על מדרשת "באר מרים", לפני שנתיים)

בית משפט השלום בירושלים זיכה בשבוע שעבר מרוב האישומים את א', תלמידה של הרב אהרון רמתי, ששפכה אקונומיקה על שוטר שהגיע לביתו ופצעה אותו בעינו. לטענתה, היא חשבה שהשוטר הוא אחד מהמפגינים נגד הרב. המקרה אירע לפני כשש שנים בשכונת סנהדריה בבירה מחוץ למדרשת "באר מרים" שמנהל רמתי התקיימה הפגנה שבראשה עמדו הורים לתלמידות במוסד, שטענו כי לא ראו את בנותיהם במשך שנים ארוכות והאשימו את הרב בנתק.

השוטר, מוחמד סואעד, הגיע למקום בשיאה של ההפגנה בעקבות קריאה על קטטה ותקיפה. הוא דפק בחוזקה על הדלת תוך שהוא קורא "משטרה". א' פתחה את הדלת מבלי שהייתה מודעת לעובדה כי מדובר בשוטר, לטענתה, ושפכה עליו את האקונומיקה שפגעה בעינו. לטענתה של א' התרחש האירוע על רקע כמה מקרים שבהם היא ותלמידות נוספות של הרב רמתי הותקפו על רקע מחאת ההורים שבנותיהם לומדות במוסד בניגוד לדעתם.

עוד בוואלה! NEWS:
15 שנות מאסר לתושב איתמר שהורשע בהריגת פלסטיני ונמלט מהארץ
בכירים במכון לרפואה משפטית: "המצב הקיים פוגע בזכויות נאשמים"
הדרום הפרוע: בגלל דוח על חניה - תקפו שוטרים באגרופים ובעיטות

אהרון רמתי, מנהל מדרשת בית יעקב בירושלים, בה פועלת כת לנשים חרדיות. פברואר 2013. עומר מירון
הרב אהרון רמתי/עומר מירון

במדרשת "באר מרים" לומדות כ-40 תלמידות בוגרות, שרמתי הוא בבחינת רבן ומורה דרכן הנערץ. בשנת 2011 חתמו הרב יוסף שלום אלישיב והרב עובדה יוסף על מכתב הקורא לסגור את המקום. חבר הכנסת לשעבר ניסים זאב פעל לסגירת המוסד ואף תבע את רמתי לדין תורה, אך הדיון בנושא לא התקיים לבסוף. גורם נוסף שפעל בנושא הוא המרכז הישראלי לנפגעי כתות, שהגדיר את המקום כת לפי עדויות שהצטברו במשרדיו. גם חקירות משטרה, מעצרים וניסיונות פנימיים לסגירת המקום בחברה החרדית לא צלחו.

א' טענה כי שפכה אקונומיקה על מי שהיכה בדלת בחוזקה כדי להרחיקה מהדלת ולמנוע פגיעה בה או בקרוביה, כשסרה כי מדובר בבני המשפחות. היא ציינה כי לא ניסתה לפגוע בשוטר וכי פעולתה נעשתה לאור ניסיון העבר שבמהלכו נעשה שימוש באלימות. א' כפרה בנזק שנגרם לסואעד, וטענה כי לא כיוונה לפגוע בעינו.

השופת ג'ויה סקפה שפירא קבעה כי היא מקבלת את טענתה של א', שלפיה "טעתה לחשוב כי מי שמצוי מאחורי דלת הבית מבקש להיכנס או להתפרץ לבית על מנת לתקוף אותה או את בני משפחת רמתי". לדבריה, "חשש זה אשר קינן בלבה של הנאשמת היה חשש כן ואמתי, שהתבסס על ניסיון העבר".

מדרשת בית יעקב בירושלים, בה פועלת כת לנשים חרדיות. פברואר 2013. עומר מירון
"חששה של הנאשמת היה כן ואמתי". המדרשה בירושלים/עומר מירון

במשפטה הוכיחה א' כי לאירוע קדמו תקיפות וניסיונות תקיפה נגדה, נגד תלמידות המוסד ונגד הרב ובני משפחתו. בחלק מהתקיפות היו מעורבים בני משפחות שהגיעו להפגין בערב שבו אירעה התקרית. בנוסף ציינה השופטת את העובדה כי האקונומיקה הייתה מהולה במים רבים, וכך לא נגרם נזק חמור לעיניו של השוטר.

עו"ד אריאל עטרי, סנגורה של א', אמר כי "מדובר בזיכוי כפול נדיר. השופטת סקפה שפירא קיבלה את טענתנו שהנאשמת הרגישה, באמת ובתמים, כי היא מגינה על גופם של בני משפחתו של הרב מפני בריונים שבאים לפגוע ביושבי הבית". לדבריו, "בית המשפט קיבל גם את טענתנו על הפחד והאימה שהיו מנת חלקם של הדיירים בבית".

עו"ד עטרי הוסיף כי "השופטת קיבלה את טענותינו כי יש לזכות את הנאשמת משני טעמים נפרדים - העובדה שהנאשמת טעתה בזהות השוטר והעובדה שפעלה מתוך הגנה עצמית. נקבע בהכרעת הדין המזכה שגם לפי 'חוק דרומי', המתיר לאנשים לפגוע במי שמבקש לפרוץ לביתם, יש לזכות את הנאשמת. למרות פציעת השוטר, שלו אנו מאחלים רפואה שלמה, מדובר בזיכוי שאין צודק ממנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully