וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 שנות מאסר לתושב איתמר שהורשע בהריגת פלסטיני ונמלט מהארץ

9.5.2018 / 10:27

יהושע אליצור הורשע בהריגה בשנת 2005, לאחר שירה למוות בצאיל א-שתייה בשומרון. בית המשפט קבע דיון לשמיעת טיעונים לעונש, אך אליצור לא התייצב ונמלט לדרום אמריקה, משם הוסגר לפני 4 חודשים. "מקרה חמור של קטילת חיי אדם ללא צורך"

צילום: דניאל דולב, וואלה!NEWS

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (רביעי) 15 שנות מאסר על יהושע אליצור, תושב איתמר שהורשע בשנת 2005 בהריגת הפלסטיני צאיל א-שתייה. אליצור הצליח להימלט מישראל לדרום אמריקה, ובחודש ינואר האחרון הוסגר מברזיל. עוד קבע בית המשפט כי אליצור יפצה ב-200 אלף שקלים את אלמנתו ובתו של א-שתייה. השופט צבי גורפינקל דחה את טענות סנגורו של אליצור, עו"ד ציון אמיר, וקבע כי מדובר ב"מקרה חמור של קטילת חיי אדם ללא צורך וללא תכלית".

אליצור הורשע בעבירת הריגה לאחר שבספטמבר 2004 נהג ברכב פרטי ממחסום בית פוריק לכיוון ההתנחלות אלון מורה. באותה עת נהג א-שתייה ברכב עם שבעה נוסעים. אליצור עצר את רכבו, ירד ממנו כשהוא מחזיק בידו רובה M-16 טעון במחסנית מלאה, והורה לא-שתייה לעצור תוך שהוא מכוון את קנה הרובה לעברו. אחר כך ירה ירייה אחת מטווח קצר לכיוון א-שתייה והרג אותו.

עוד בוואלה! NEWS:
ראיות בחדר האשפה, שקי סמים על הרצפה: מחדל חומרי החקירה
כל חמישה ימים בחו"ל: רב העיר ששבר את שיאי הנוסע המתמיד
בכירים במכון לרפואה משפטית: "המצב הקיים פוגע בזכויות נאשמים"

יהושע אליצור שהורשע בהריגת פלסטיני ב-2005 בבית המשפטי. 9 במאי 2018. מערכת וואלה!
"קטילת חיי אדם ללא צורך"". אליצור בבית המשפט, היום/מערכת וואלה!
גזר דין ליהושוע אליצור, שרצח פלסטיני,ברח לברזיל ל-13 שנה והוסגר לישראל, מחוזי ת"א. מערכת וואלה! NEWS
בתו ואמו משפתחו של ההרוג הפלסטיני בבית המשפט, היום/מערכת וואלה! NEWS

כתב האישום נגד אליצור הוגש על ידי עו"ד נורית קורנהאוזר מפרקליטות מחוז מרכז. אליצור הורשע בהריגה, ובית המשפט קבע דיון לשמיעת טיעונים לעונש. אליצור לא התייצב לדיון ונמלט מישראל. המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, בשיתוף עם חוליית האינטרפול במשטרת ישראל, פעלו במשך שנים רבות ברחבי העולם להביא לאיתורו של אליצור ולהסגרתו לישראל. הוא נעצר לפני כשלוש שנים בעיר סאו פאולו שבברזיל, ואחרי הליך ארוך הוחלט להסגירו לישראל.

"האירוע מלווה אותנו כל הזמן והשפיע עמוקות על המשפחה", אמרה בתו של א-שתייה, אחלאס, עם הסגרתו של אליצור. "נשארנו ללא מי שיוביל את המשפחה. אני מקווה שהוא יקבל את העונש שמגיע לו ושיישב בכלא", אמרה. לדבריה, "המשפט לא תשכח ולא תסלח לעולם, אבל אם מערכת המשפט הישראלית תמצה איתו את הדין, אולי נקבל טיפה של צדק".

יסמין אחלאס אשתאיה, עיוורת שאביה נהרג על ידי מתנחל בטקס של פורום המשפחות השכוחות עם הפלסטינים. גני התערוכה, אפריל 2015. ראובן קסטרו
"המשפחה לא תשכח ולא תסלח". בתו של א-שתייה/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully