וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תכינו את הממ"דים": כשמדינה שלמה נכנסה ללחץ מנקמה איראנית

9.5.2018 / 11:38

לאחר ההודעה הדרמטית של נשיא ארה"ב על פרישה מהסכם הגרעין, פרסם צה"ל הודעה דרמטית לא פחות על פתיחת מקלטים בצפון בעקבות זיהוי של "תנועה חשודה של כוחות איראניים בסוריה". תוך זמן קצר הפכו קבוצות הווטסאפ לחמ"ל לכל דבר. "סגרנו היטב את חלון הברזל. מוכנים לכל מצב"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: אביעד בללי

לילה לא שקט עבר על אזרחי ישראל ברקע הודעת מערכת הביטחון על פתיחת מקלטים ומרחבים מוגנים ביישובי הצפון "בשל תנועות איראניות חשודות", מחשש לתגובה איראנית על תקיפה שיוחסה לישראל על אדמת סוריה. עם ההודעה על גיוס מוגבל של חיילי מילואים הגיע המתח גם ליישובי מרכז הארץ, ומאות פניות הגיעו למוקדים העירוניים בשאלת היערכות למצב של הסלמה וירי מצפון.

דנה יוסיפוב מבת ים, שצפויה להינשא בחודש הבא, מקווה שמדובר במשבר חולף ומנסה שלא לחשוב על אירוע ביטחוני שישפיע על חגיגת החתונה שלה. "בסוף החודש אני אמורה להינשא לבן זוגי בשש השנים האחרונות. אנחנו רגע לפני קו הסיום במרוץ לחתונה, ולא ניתן לאף טיל איראני לשבש לנו את התכניות", אמרה. "למה לא עושים את הדברים האלה בשקט?", תהתה. "למה צריך להלחיץ את כל תושבי ישראל עם ההתרעות וההודעות המפחידות האלה?". לדברי יוסיפוב, אחיינה אמור היה לצאת השבוע לטיול שנתי בסמוך לקיבוץ הגושרים בצפון, ואחותה חוששת לשלוח אותו מחשש לירי מצפון.

עוד בוואלה! NEWS:
מתקפת המנע בסוריה חשפה את האיראנים - ודחתה זמנית התנגשות חזיתית
צה"ל לקבינט: "סיכוי נמוך למלחמה יזומה נגד ישראל"
כחצי מיליארד שקלים עדיין חסרים: המחסור בהגנה על יישובי קו העימות

שיחת וואצאפ משפחתית - חשש ממלחמה. מערכת וואלה! NEWS
מתוך התכתבות בקבוצת ווטסאפ של תושבי המרכז, אתמול/מערכת וואלה! NEWS
שיחת וואצאפ משפחתית - חשש ממלחמה. מערכת וואלה! NEWS
שיחת וואצאפ משפחתית - חשש ממלחמה/מערכת וואלה! NEWS

שירן חרמש, אם לשלוש פעוטות המתגוררת בחולון, אמרה כי ההודעות במהדורות החדשות הביאה לחוסר מנוחה בביתה. "רגע אחרי שהשכבנו את הילדים לישון, אחרי יום ארוך ומתיש, התיישבנו וצפינו בחדשות. משום מקום הגיעה ההודעה הזו והווטסאפ המשפחתי הפך לחמ"ל", סיפרה הבוקר (רביעי) לוואלה! NEWS. משפחתה של שירן מתגוררת בסמוך לנהריה, ובני המשפחה שוקלים להעביר את סוף השבוע הקרוב בבית משפחתו של בעלה במועצה האזורית מרחבים שבדרום. "הם רוצים להתרחק כמה שאפשר מאזור הסכנה", סיפרה. "נקווה רק שבעזה לא ינצלו את המצב ויכינו הפתעה משלהם".

בקבוצת הווטסאפ של משפחת גוזלן מנתניה העביר בן המשפחה צילום של הודעת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעניין נסיגת ארצו מהסכם הגרעין. "החששות עולים והחדשות ממש לא מרגיעות. הכנו את הממ"ד", נכתב שם. "סגרנו היטב את חלון הברזל ליתר ביטחון, קצת מפחיד ולכן אנחנו מוכנים לכל מצב".

בקבוצת ווטסאפ של משפחה מאזור השפלה, קרא אחד מבני המשפחה "לפתוח את הממ"דים". בבניין באזור גוש דן, אף נתלה שלט שבו נכתב: "דיירים יקרים, על המקלט להיות פנוי באופן מידי. בבקשה פנו חפציכם ללא דיחוי".

הודעה לדיירים בבניין באזור גוש דן. מערכת וואלה! NEWS
שלט שנתלה בבניין בתל אביב, אתמול/מערכת וואלה! NEWS
הורים חוששים לגבי מצב המקלטים בפ"ת. מערכת וואלה! NEWS
הורים חוששים לגבי מצב המקלטים בפתח תקווה, היום/מערכת וואלה! NEWS

לדברי גורמים בעיריית רמת גן, יותר מ-30 שיחות טלפון הגיעו למוקד העירוני בשל היערכות להסלמה. יחד עם זאת, בעירייה מנסים לשדר "עסקים כרגיל" ומשתדלים שלא לשדר לחץ לתושבים. "לא ניתנה הנחייה לפתיחת מקלטים ברמת גן", הודיעו אתמול לתושבי העיר. "ההחלטה לפתוח מקלטים בצפון נובעת מאירוע מקומי ברמת הגולן, ואינה נוגעת לאזור המרכז. נכון להיום, העירייה פועלת כבשגרה, אך ערוכה כל העת לפתיחת המקלטים ככל שיידרש, בהתאם להנחיות פיקוד העורף".

גם למוקד העירוני בעיריית פתח תקווה הגיעו עשרות טלפונים של תושבים מודאגים. אמש פרסם דובר העירייה חזי חקאק הודעת הרגעה בדף הפייסבוק של העירייה במטרה להרגיע מעט את הרוחות. "בהמשך לעדכון פיקוד העורף, אנו מבקשים להביא לידיעת תושבי פתח תקווה כי ההודעה מתייחת ספציפית למרחב רמת הגולן, וההנחיה ממוקדת רק לקידום מוכנות בפתיחת מקלטים וחידוד הנחיות התנהגות במרחב זה".

בעיריית גבעתיים אמנם שומרים התושבים על אדישות, אך ראש העיר רן קוניק לא מקל ראש באירועים. "גבעתיים מתקיימת שגרה מלאה, אך יחד עם זאת אנו ערוכים לספק מענה מידי בשעת חירום", אמר. "כולי תקווה שלא ניאלץ לעמוד במצבי חירום ושנדע רק ימים שקטים ובטוחים".

הורים חוששים לגבי מצב המקלטים בפ"ת. מערכת וואלה! NEWS
הורים חוששים לגבי מצב המקלטים בפתח תקווה, היום/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully