וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל לקבינט: "סיכוי נמוך למלחמה יזומה נגד ישראל"

8.5.2018 / 19:39

ברקע המתיחות הביטחונית בצפון והחלטת טראמפ בהסכם הגרעין, לוואלה! NEWS נודע כי בישיבת הקבינט בתחילת השבוע, גורמי ביטחון בכירים הבהירו כי איראן ושלוחותיה לא מעוניינות לפתוח במלחמה. עם זאת, טענו גורמים בכירים, הסיכוי לשורת אירועים שיובילו למלחמה - נותר גבוה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

על רקע הכרזתו הצפויה נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בדבר עתיד הסכם הגרעין האיראני, ומאמצי ישראל למנוע את התבססות איראן בשטח סוריה, בצה"ל מעריכים כי התרחיש שלפיו איראן תיזום מלחמה - נותר נמוך.

לוואלה! NEWS נודע כי בישיבת הקבינט שהתקיימה בתחילת השבוע אמרו גורמים ביטחוניים בכירים כי הסיכוי למלחמה מסוג זה נמוך. עם זאת, לדברי גורמים בכירים ישראלים, הסיכוי לשורת אירועים מתגלגלים שיובילו למלחמה נשאר גבוה.

מתיחות בגבול סוריה | לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
הרמטכ"ל ביטל השתתפותו בכנס הרצליה; כחלון: "מתיחות שלא ידענו שנים"
נתניהו: איראן מתכוונת להציב בסוריה נשק מסוכן מאוד
נתניהו: "נעמוד מול איראן בנחישות, עדיף עכשיו מאחר כך"

נשיא איראן אמר במהלך מצעד צבאי בטהראן, שבו הוצגו מערכות טילים וכלי נשק חדשים, כי לארצו יש זכות לפתח נשק לצורכי הגנה. אתר רשמי
הסיכוי למלחמה יזומה נמוך. מצעד צבאי באיראן/אתר רשמי

בתוך כך, שגרירות את ארצות הברית בישראל הזהירה עובדי ממשל אמריקנים מהגעה לרמת הגולן, זאת בעקבות המתיחות באזור. בהודעת השגרירות צוין כי עובדים שיהיו מעוניינים לשהות באזור ידרשו לקבל אישור לכך מראש.


מוקדם יותר היום, התייחס לנושא ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאמר בתום פגישתו בקפריסין עם הנשיא ניקוס אנסטסיאדיס וראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס, כי איראן נוקטת "תוקפנות ישירה" כלפי ישראל וכי בכוונתה "להציב נשק מסוכן מאוד בסוריה למטרת השמדתה של ישראל". לדבריו, "איראן קוראת בפומבי מדי יום להשמיד את ישראל ולמחוק אותה מעל פני האדמה".

נתניהו נשא את הדברים ברקע הדריכות בקהילה הבינלאומית לקראת הכרעתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על הישארות או פרישה בהסכם הגרעין עם איראן. מפקד צבא איראן מוחמד בגרי הזהיר היום כי הכוחות המזוינים של הרפובליקה האסלאמית "ערוכים בשיא כוחותיהם" וכי שום איום לא ירתיע את ארצו.

עוד באותו נושא

תוכנית הנקמה האיראנית: "מטח טילים מסוריה לעבר צפון ישראל"

לכתבה המלאה

"התקופה המתוחה ביותר שידענו בשנים האחרונות"

ברקע הדברים שנשמעו בקבינט, ביטל היום הרמטכ"ל את בואו לכנס הרצליה, שבו אמור היה לנאום הערב. שר החינוך נפתלי בנט התייחס אף הוא לנושא במהלך נאומו והבהיר כי ישראל לא תאפשר את ההתבססות האיראנית בסוריה. "מילות המפתח במבחן מול איראן: נחישות ועקביות", אמר בנט. "כחבר קבינט המדיני-ביטחוני בחמש השנים האחרונות וכמי שישב בכמה מהדיונים הביטחוניים המשמעותיים, אני יכול להגיד לכם בביטחון גמור: ישראל חזקה מאיראן. ישראל נחושה מאיראן. כי עבור איראן זו הרפתקה בארץ רחוקה. עבורנו זה החיים"

בהמשך, גם שר האוצר משה כחלון התייחס לנושא ואמר כי צה"ל ערוך ומוכן לכל תגובה שתבוא מהצד האיראני. "אנחנו נמצאים בתקופה המתוחה ביותר שידענו בשנים האחרונות", אמר כחלון במהלך ריאיון בכנס לכתבת וואלה! NEWS.

שר האוצר, משה כחלון וטל שלו בכנס הרצליה 8 במאי 2018. מערכת וואלה! NEWS
כחלון בכנס הרצליה, היום/מערכת וואלה! NEWS

זמן קצר לאחר מכן, השתתף ראש המוסד לשעבר, תמיר פרדו, בפאנל מיוחד, והתייחס להחלטתו הצפויה של טראמפ בהסכם הגרעין. "אני כבר לא במוסד, אבל לפי ידיעתי בנושא, יש שיתוף פעולה מלא של האיראנים. לא ראיתי שיש איזשהו אי עמידה בהסכם מצדם", אמר.

(עדכון ראשון: 19:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully