וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל ביטל השתתפותו בכנס הרצליה; כחלון: "מתיחות שלא ידענו שנים"

8.5.2018 / 18:19

שר האוצר וחבר הקבינט אמר בריאיון לכתבת וואלה! NEWS בכנס, כי "הצבא ערוך לתגובה איראנית". על הביקורת עליו: "שמאלני? לא נעלבתי. שמאל זו עמדה, לא קללה". השר בנט: "אם איראן תמשיך כך היא תגלה שסוריה תהפוך לוייטנאם שלה"

עריכה: טל רזניק

כנס הרצליה נפתח היום (שלישי) במרכז הבינתחומי ובו משתתפים שרים ובכירים במערכת הביטחון בעבר ובהווה. הרמטכ"ל גדי איזנקוט שהיה אמור לנאום במהלך הכנס, זאת בצל המתיחות הביטחונית באזור. שר החינוך נפתלי בנט התייחס אף הוא לנושא במהלך נאומו והבהיר כי ישראל לא תאפשר את ההתבססות האיראנית בסוריה. "מילות המפתח במבחן מול איראן: נחישות ועקביות", אמר בנט. "כחבר קבינט המדיני-ביטחוני בחמש השנים האחרונות וכמי שישב בכמה מהדיונים הביטחוניים המשמעותיים, אני יכול להגיד לכם בביטחון גמור: ישראל חזקה מאיראן. ישראל נחושה מאיראן. כי עבור איראן זו הרפתקה בארץ רחוקה. עבורנו זה החיים"

"אם האיראנים יתמידו במהלכים האומללים שלהם, הם יגלו די במהרה שסוריה הפכה להיות וייטנאם שלהם", הוסיף בנט. "אינני מציע לתקוף את איראן ישירות בשלב הזה, אך אני כן פועל כדי שלמדינת ישראל תהיה את היכולת הרציפה להרתיע את איראן ואזרחיה מפגיעה בישראל".

עוד בוואלה! NEWS:
12 אלף תושבים בגליל העליון ללא מיגון בבית: "מלחיץ אבל התרגלנו"
רוחאני לקראת הכרעת טראמפ: אנחנו עשויים להיתקל בבעיות
נתניהו: "מי שמאיים עלינו יתקל בקיר ברזל"; איזנקוט: "ערוכים לכל תרחיש"

נאום נפתלי בנט במהלך כנס הרצליה 8 במאי 2018. מערכת וואלה! NEWS
"סוריה תהפוך לוייטנאם", שר החינוך בנט במהלך הכנס הרצליה, היום/מערכת וואלה! NEWS

בהמשך, גם שר האוצר משה כחלון התייחס לנושא ואמר כי צה"ל ערוך ומוכן לכל תגובה שתבוא מהצד האיראני. "אנחנו נמצאים בתקופה המתוחה ביותר שידענו בשנים האחרונות", אמר כחלון במהלך ריאיון בכנס לכתבת וואלה! NEWS.

שר האוצר התייחס לגם לקשרי העבודה שהוא מקיים עם מקביליו בצד הפלסטיני ואמר כי ישראל עובד עם הרשות בצורה סדיר, אם כי קיימות בעיות. "אנחנו עובדים עם הרשות בצורה סדירה, יש הרבה בעיות. "הסכם אוסלו יצר מצב שהפלסטינים לא יכולים בלעדינו", הסביר. "אני באופן אישי מכבד הסכמים ועובד מולם. אנחנו מקדמים נושאים ברמה המקצועית בצורה טובה מאוד. זה אינטרס של שני הצדדים. הבעיה שלנו היא שהם לא מוכנים לספר את זה לעם שלהם".

מלבד הסוגיות הביטחוניות, כחלון דיבר גם על סערת פסקת ההתגברות והמאבקים שהתפתחו בקואליציה סביב מאמצי החקיקה. כחלון, שהבהיר כי לא יתמוך בפסקה במתכונתה הנוכחית, טען כי מדובר ביוזמה של "קיצוניים" וציין כי הוא לא נעלב מהניסיונות לצייר אותו כגורם השמאלני בממשלה. "להיות שמאלני היא אינה עבירה פלילית", אמר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שר האוצר, משה כחלון וטל שלו בכנס הרצליה 8 במאי 2018. מערכת וואלה! NEWS
השר כחלון וכתבת וואלה! NEWS טל שלו, במהלך ריאיון בכנס הרצליה, היום/מערכת וואלה! NEWS

זמן קצר לאחר מכן, השתתף ראש המוסד לשעבר, תמיר פרדו, בפאנל מיוחד, בו התייחס אף הוא למצב האיראני - על רקע החלטתו הצפויה של טראמפ בדבר הסכם הגרעין. "אני כבר לא במוסד, אבל לפי ידיעתי בנושא, יש שיתוף פעולה מלא של האיראנים. לא ראיתי שיש איזשהו אי עמידה בהסכם מצדם", הסביר.

כנס הרצליה מתקיים השנה תחת הכותרת "התשקוט הארץ? ישראל בין יציבות שינוי ועימות". בהמשך צפויים לשאת דברים גם המפכ"ל רוני אלשיך, ראש השב"כ לשעבר יורם כהן, מפקד פיקוד דרום בעבר אלוף (במיל') יום טוב סמיה, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, ושר התחבורה המודיעין ישראל כץ.


(עדכון ראשון: 15:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully