וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני לקראת הכרעת טראמפ: אנחנו עשויים להיתקל בבעיות

נשיא איראן נערך לאפשרות שנשיא ארה"ב יפרוש מהעסקה, שעות לפני הכרזתו בנושא. באירופה סבורים כי לא הצליחו לשכנע את הממשל האמריקני להישאר. שרת ההגנה של צרפת: "איראן מכבדת את ההסכם"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא איראן חסן רוחאני אמר היום (שלישי) כי "אנחנו עשויים להיתקל בבעיות" לקראת הכרעתו הערב של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על הסכם הגרעין. בפגישה שקיים בכנס נפט בטהראן, אמר רוחאני: "ייתכן שנעמוד בפני בעיות במשך חודשיים או שלושה, אבל נעבור זאת".

לדבריו, איראן רוצה לקיים יחסים בונים עם הקהילה הבינלאומית, אך תמשיך ב"פיתוחה המקומי" על אף הסנקציות האפשריות. "בין אם אנו תחת סנקציות או לא, אנחנו צריכים לעמוד על הרגליים. זה חשוב מאוד עבור פיתוחה של המדינה", אמר רוחאני. אתמול הוא הבהיר כי איראן עשויה להישאר בהסכם גם במקרה של פרישה, אם יובטח כי הרווחים ממנו לא ייפגעו.

לקריאה נוספת על ההכרעה בהסכם הגרעין
המדריך להסכם הגרעין עם איראן
טראמפ וישראל מאותתים: עימות עם איראן עכשיו - ולא בעוד עשור

נשיא איראן רוחאני, 7 במאי 2018. AP
מבטיח לעבור את הזמנים הקשים. רוחאני/AP

טראמפ ימסור את הכרעתו בשעה 21:00, ויבהיר אם וושינגטון פורשת מההסכם ומטילה מחדש סנקציות על טהראן או נשארת בו תוך כדי דרישה לערוך בו שינויים. גורמים דיפלומטיים אירופיים אמרו לניו יורק טיימס כי הם סבורים שמאמצי השכנוע נכשלו, אם כי לא ברור כיצד תיראה אותה נסיגה ואם היא תשפיע גם על היחסים הכלכליים של אירופה עם טהראן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

מדינות אירופה החתומות על ההסכם - בריטניה, צרפת וגרמניה - אומרות כי אין אלטרנטיבה טובה יותר והפצירו בטראמפ להישאר בו. "הסכם הגרעין אינו מושלם, אך הוא מאפשר להשהות את תוכנית הגרעין הצבאית של איראן", אמרה היום שרת ההגנה של צרפת פלורנס פרלי. "האיראנים מכבדים את הסכם הגרעין".

בריטניה, צרפת וגרמניה הצהירו כי הן נותרות מחויבות להסכם, שעליהן חתומות גם רוסיה וסין, המזהירות מפני פרישה ממנו. עם זאת, המדינות האירופיות מסכימות כי יש לפעול לבלימת תכנית הטילים של איראן, פעילותה הגרעינית מעבר ל-2025 - אז יבוטלו חלק מהמגבלות המרכזיות - ומעורבותה במלחמות במזרח התיכון, כמו בסוריה ובתימן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully