וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת מות לוחם דובדבן: הרמטכ"ל ביטל את קידום מפקד היחידה

8.5.2018 / 15:00

הוועדה שבדקה את מותו של סמ"ר שחר סטרוג קבעה כי החייל נהרג עקב משחק מסוכן בנשק. בעקבות הממצאים ביטל רא"ל איזנקוט את מינוי מפקד דובדבן סא"ל ע', למפקד חטיבה מובחרת. מפקד הפלוגה ננזף ומפקד הצוות הודח. הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד הלוחם שירה בחברו בגין הריגה

עריכה: יאיר דניאל

הוועדה שחקרה את מותו של לוחם דובדבן סמל ראשון שחר סטרוג הציגה היום (שלישי) את ממצאיה לרמטכ"ל גדי איזנקוט ומהם עולה שמשחק בנשק ללא תותב המונע ירי גרם למותו של הלוחם. סטרוג בן ה-20 התגורר בגבעתיים ונהרג בחודש מרץ מירי חברו ליחידה. הרמטכ"ל החליט לאור העובדה שהיחידה לא פעלה מספיק לשינוי תרבותי ביחידה. מפקד היחידה, סגן-אלוף ע' היה אמור לסיים בקרוב את תפקידו להתקדם לדרגת אלוף-משנה ולהתמנות למפקד חטיבת מובחרת באוגדה 98, אך על רקע ממצאי הוועדה הוחלט לבטל את העלאתו בדרגה ואת מינויו לתפקיד מפקד חטיבה ולעכב את קידומו בשנתיים.

הרמטכ"ל לא הדיח את מפקד היחידה בעל עבר מבצעי עשיר, שהוגדר כקצין מצטיין ואף נפצע בעבר כמפקד פלגה בדובדבן. עוד עמדה לזכותו העובדה שהיחידה קיבלה צל"ש ואת פרס הרמטכ"ל ליחידות מצטיינות. מפקד הפלוגה בדרגת רב-סרן קיבל נזיפה חמורה מהרמטכ"ל וקידומו יעוכב בשנתיים. מפקד הצוות קצין בדרגת סגן הודח מתפקידו וסמל הצוות הודח. במקביל בשעות האחרונות הגישה הפרקליטות הצבאית כתב אישום חמור נגד סמל נ' בגין הריגה. הודעה נמסרה בנושא זה למשפחתו של סטרוג והוצגו בפניה ממצאי ועדת החקירה.

עוד בנושא:
חקירת מות הלוחם בדובדבן: "שלפו אקדחים בחדר - ואחד היה טעון"
"טעות של המעבדה": הלוחם שהרג את חברו לא חשוד בשיבוש חקירה
אחרי פליטת הכדור בדובדבן: צה"ל יאסוף אקדחים מחיילים ללא צורך מבצעי

סמל ראשון שחר סטרוג, לוחם דובדבן שנהרג מפליטת כדור. דובר צה"ל
סמל ראשון סטרוג/דובר צה"ל

על פי הממצאים, בזמן שסטרוג וסמל נ' המתינו לאימון, הם שיחקו ב"שליפות" האקדח שבידיהם וכיוונו אחד על השני. ביחידה יש נורמה לקויה של משחק בנשק, קבעה הוועדה, ובשנה האחרונה התרחשו ארבעה מקרים דומים. הוועדה הדגישה לרמטכ"ל כי המפקדים לא ביצעו ביקורת על שימוש בנשק חוקי ולא אכפו את השימוש באקדחים לפי הפקודות ברמת היחידה, הפלוגה והצוות. ועדת החקירה הגישה לרמטכ"ל שורה של המלצות בתחום הבטיחות, אימוני אקדח ולמי ניתן לאשר שימוש באקדח.

עוד באותו נושא

הוארך מעצר החשוד בהריגת שחר סטרוג: "היה מעדיף למות במקומו"

לכתבה המלאה
הלווייתו של סמ"ר שחר סטרוג, שנהרג בעקבות פליטת כדור מאקדח שכוון לעברו בבסיס. -, מערכת וואלה! NEWS
הלוויתו של סטרוג בבית העלמין בקריית שאול/מערכת וואלה! NEWS, -

רב-סרן עו"ד מירב הרשקוביץ יצחקי, סרן (מיל') עו"ד אבי חימי וסרן עו"ד אליסף מלמד, המייצגים את הלוחם מטעם הסנגוריה הצבאית, מסרו: "קיבלנו באכזבה רבה את החלטת הפרקליטות הצבאית על בחירת סעיף האישום של הריגה. צוות ההגנה סבור כי חומר החקירה, כמו גם דבריו העקביים של הלוחם, מלמדים בבירור שסעיף האישום הראוי בנסיבות המקרה הטראגי הוא גרימת מוות ברשלנות".

הסנגורים הוסיפו כי "בנסיבות אלה לא יהיה מנוס מהבאת התיק להכרעת בית הדין הצבאי ולפריסת התמונה המלאה וכל טענות ההגנה בפני השופטים. אנו משוכנעים כי לאחר שבית הדין יבחן את חומר הראיות וישמע את עדותו של הלוחם, הוא ימצא לאמץ את עמדת ההגנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully