וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי פליטת הכדור בדובדבן: צה"ל יאסוף אקדחים מחיילים ללא צורך מבצעי

לאחר מותו של הלוחם שחר סטרוג מירי בשוגג על ידי חברו ליחידה, הנחה קצין חי"ר וצנחנים ראשי את הלוחמים להחזיר את נשקם האישי לנשקיות. גורם בצה"ל מתח ביקורת על ההחלטה: "החלופה לאקדח לא תהיה טובה. חלק ישתמשו ברובה וחלק יעדיפו לא לשאת נשק כלל"

עריכה: יאיר דניאל

בעקבות האירוע הטראגי ביחידת דובדבן שבו נהרג הלוחם סמל-ראשון שחר סטרוג מפליטת כדור של חברו, הוחלט בחלק מיחידות צה"ל לאסוף אקדחים מחיילים סדירים, משרתי קבע וחיילי מילואים. גורמי צבא סיפרו כי אתמול השתתף קצין חי"ר וצנחנים ראשי תת-אלוף רסאן עליאן בכנס בטיחות והמליץ בפומבי ליחידות השונות לאסוף אקדחים מחיילים שאין להם צורך מבצעי מובהק בשימוש בכלי נשק זה. הגורמים הצבאיים אמרו כי מדבריו של תת-אלוף עליאן השתמע כאילו יש יחידות שונות בצה"ל שהחתימו חיילים על אקדחים שלא לצורך.

גורמי צבא אחרים אמרו הבוקר (שני) לוואלה! NEWS כי יש יחידות בצה"ל שהחליטו ביממה האחרונה באופן גורף לדרוש מחיילים להחזיר אקדחים לנשקיות. ההוראה כללה חיילים שיש להם צורך מבצעי מובהק ופועלים בסביבה שמחייבת שימוש בנשק יעיל ונוח להפעלה.

עוד בוואלה! NEWS:
מול מצלמות המשטרה: שרה ויאיר נתניהו עומתו עם ניר חפץ
"הגנה עצמית": נסגר התיק נגד מתנחלים שירו למוות בפלסטיני בטיול בקוסרה
מנהיג הלייבור בבריטניה: "מתנצל עמוקות על האנטישמיות במפלגה"

לוחמי יהל"ם באימון לוט"ר/לש"ב. ויקיפדיה, מערכת וואלה! NEWS
לוחם צה"ל ואקדחו במהלך אימון לוט"ר/מערכת וואלה! NEWS, ויקיפדיה

"יש לא מעט חיילים במסגרות שונות שהשימוש באקדח הוא לא רק עניין של נוחות ויעילות בתחום המבצעי. נכון לשקול מחדש את הנחיית קצין חי"ר וצנחנים ראשי ולא לפעול מתוך פאניקה. צריך לרענן נהלים, לחדד את ההנחיות אבל לא לפעול בצורה גורפת", אמר אחד הגורמים. הוא הוסיף כי, "החלופה לאקדח לא תהיה טובה. חלק ישתמשו ברובה וחלק יעדיפו לא לשאת נשק בכלל למרות שהם עובדים בגזרה מאוימת".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "בהמשך לתאונה בה נהרג סמל-ראשון שחר סטרוג כתוצאה מפליטת כדור אקדח, הנחה מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן על הקמת ועדת חקירה בראשות מפקד "עוצבת השרון", אלוף-משנה בצלאל שנייד. בנוסף הנחה קצין חי"ר וצנחנים ראשי, תת-אלוף רסאן עליאן לאסור שימוש באקדח צבאי לאימונים ולשגרה למעט פעילות מבצעית וכוננות מוגברת עד לסיום התחקיר וממצאיו. בנוסף כלל היחידות הונחו לרענן את ההוראות בהקשר לנשיאה, שימוש ואחזקה של אקדח פרטי".

עוד באותו נושא

לוחם דובדבן שנהרג מפליטת כדור הובא למנוחות: "בלעדיך אין חיים"

לכתבה המלאה
סמל ראשון שחר סטרוג, לוחם דובדבן שנהרג מפליטת כדור. דובר צה"ל
סמל ראשון סטרוג/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully