וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הגנה עצמית": נסגר התיק נגד מתנחלים שירו למוות בפלסטיני בטיול בקוסרה

קבוצת ילדים באירוע בר מצווה הותקפה באבנים באזור הכפר הפלסטיני והורים שליוו אותם פתחו בירי אזהרה לעבר המתפרעים. כדור בודד פגע במחמוד עודה והרגו. הפרקליטות קבעה כי לפי חומר הראיות גרסת ההורים אמינה. ארגון "חוננו": "מקבלים בברכה את ההודעה"

עריכה: שניר דבוש ויאיר דניאל

פרקליטות מחוז מרכז החליטה היום (שני) לסגור מחוסר אשמה את תיק החקירה נגד שני תושבי השומרון שירו למוות במחמוד עודה, תושב הכפר קוסרה, שהיה מעורב בזריקת אבנים לעבר קבוצת מטיילים באזור הכפר. ההחלטה התקבלה לאחר בחינת חומר הראיות ומכלול הנסיבות הרלוונטיות בתיק.

בחודש נובמבר בשנה שעברה יצאה קבוצת מטיילים, שכללה כ-20 ילדים ושני הורים שליוו את טיול בר המצווה באזור קוסרה. במהלך הטיול הותקפה הקבוצה על ידי עשרות תוקפים, בהם מחמוד עודה, שיידו לעברם סלעים ואבנים ממעלה מדרון. החשודים, שחשו לטענתם בסכנת חיים, ירו לטענתם רק ירי אזהרה באוויר. אחד הכדורים פגע בעודה והרגו.

ידויי אבנים מול מטיילים כפר קוסרה, 30 בנובמבר 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
זירת האירוע סמוך לקוסרה, נובמבר 2017/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

בהמשך האירוע נכנסו חלק מהתוקפים למערה בה הסתתרה הקבוצה, תקפו את הילדים ואת אחד החשודים ופצעו אותו. חלק מתושבי קוסרה הגיעו לסייע לקבוצה עד להגעת כוחות הביטחון. ההחלטה לסגור את התיק מחמת היעדר אשמה התקבלה לאחר שמחומר הראיות עלה כי הירי בוצע לכאורה לשם הגנה עצמית. החקירה העלתה כי הירי בוצע בעת שהתוקפים עמדו במעלה המדרון והשליכו אבנים מטה, לעבר קבוצת המטיילים. משכך, הגרסה בדבר ירי אזהרה שנורה באוויר יכולה להתיישב עם הפגיעה במנוח, שהשליך את האבנים מעליהם במדרון. נגד חלק מהתוקפים הוגשו כתבי אישום על ידי התביעה הצבאית.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו אמר כי "אנו מקבלים בברכה את הודעת הפרקליטות, עם זאת אנו עדין סבורים כי יש לראות בחומרה את התנהלות גורמי אכיפת החוק שבזבזו זמן יקר בחקירת שני יהודים אשר חרפו נפשם בהגנה על הילדים, במקום לחתור למעצר המחבלים מה שגרם לאחר מכן לחקירה כושלת שהביאה לשחרור המחבלים. לא יעלה על הדעת כי במשך שנים כה רבות תימשך אכיפה סלקטיבית רק נגד יהודים יש לשרש את התופעה בדחיפות".

עוד באותו נושא

תחקיר הירי בקוסרה: צה"ל לא נתן אישור לקיום הטיול בכפר

לכתבה המלאה
ידויי אבנים מול מטיילים כפר קוסרה, 30 בנובמבר 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
אחד המהמטיילים שנפצעו בתקרית בקוסרה, נובמבר 2017/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

בתחקיר שביצע צה"ל לאחר האירוע עלה כי לא התקבל אישור מצה"ל לטיול, ובהתאם להערכת המצב בחטיבה, קיום טולים במקום זה מצריך אבטחה של כוות הביטחון. גורמי ביטחון אזרחיים ביהודה ושומרון מסרו בתגובה להודעת הצבא כי "מבירור שנעשה מול גורמי צבא הרי שאין כל כלל המחייב את המתיישבים לקבל אישור מהצבא לטייל באזור, אם מדובר בטיול פרטי. מקובל ליידע את הצבא על קיום הטיול, וכך נעשה במקרה זה, למרות שלאב לא הייתה כל חובה לעשות כן".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully