וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין מקלטים, אין פתרון": איום הנקמה האיראנית עורר דאגה בצפון

ראשי המועצות בצפון הבהירו לתושבים כי השגרה נמשכת על אף החשש במערכת הביטחון מפני טילים מעבר סוריה, אך הוסיפו: "מודאגים כל הזמן". חלק מהתושבים סומכים על צה"ל, אך אחרים אינם רגועים: "אין לנו ממ"דים. לא השתנה הרבה מאז מלחמת לבנון השנייה"

עריכה: יאיר דניאל

על רקע ההערכות במערכת הביטחון על כך שמשמרות המהפכה באיראן מובילים מהלך נקמה על הפגיעה באנשיהם בתקיפת הבסיס T-4 בסוריה, סיפר אמש (ראשון) תושב שכונת בת גלים בחיפה, יובל בוסין כי הוא מודאג מפני האפשרות של מתקפת טילים מהצפון. "בודאי שאני מודאג. פה בשכונה אנחנו בבעיה רצינית אם זה קורה. יש כאן 90-80% בניינים ישנים, אין לנו ממ"דים או מקלטים ואם אתה שואל למה לא הוסיפו אז תדע שזה בעיקר בגלל הביורוקרטיה", אמר בוסין.

הוא הוסיף: "יש שלושה מקלטים ציבוריים רחוק מקו הים. אנשים כמו אמא שלי, שעוד מעט בת 75, לא יוכלו לרוץ אליהם. אז נצטרך לשבת איתם בחדר מדרגות וזה לא פתרון. אני זוכר היטב במלחמת לבנון השניה, נפל טיל גדול ברחוב נהלל, 30 מ' מהבנין שלנו, וחדר בניין שלם. זוכר היטב שלא רחוק מפה חבר שלי בעבודה בנמל נהרג מרסיס מטיל. מבחינתי, מבחינת המוגנות האישית, לא השתנה הרבה מאז".

על פי ההערכות שפורסמו הערב ב"החדשות", באיראן מתכננים מהלך שיכלול ירי טילים משטח סוריה לעבר ישראל באזור הצפון. לשם כך, כוח אל-קודס של משמרות המהפכה בונה בסוריה יחידות מעורבות של מיליציות שיעיות שהועברו לסוריה בחסות איראנית, וכן שילוב גורמים מקצועיים משורות חיזבאללה שהובאו מלבנון כדי לקדם שיגור משטח סוריה.

עוד בוואלה! NEWS:
"מקווים לעידן חדש": בלבנון בחרו פרלמנט חדש - בהיענות רחבה
בנט לנתניהו: "דרושה תכנית לאומית לטיפול בטרור החקלאי"
יותר מ-10 מיליון ש' לרוצחי משפחת הנקין: שכר המחבלים נחשף

טיל מרסאד מתוצרת איראן. משרד ההגנה של איראן, אתר רשמי
טילים איראניים/אתר רשמי, משרד ההגנה של איראן

ראש העיר חיפה יונה יהב אמר כי הוא מודאג כל הזמן. "אנחנו נערכים 365 ימים בשנה ליום שבו איזה משוגע יעשה את המעשה הלא אחראי הזה של שיגור טיל לכיוון העיר חיפה", אמר יהב.

יהב ביקש להעביר מסר לתושבים, שלפיו "כמו שאנחנו פועלים כל הזמן להיערך, אז גם כל תושב צריך לדאוג לדלת אמותיו בדברים הפשוטים". הוא הוסיף כי לא קיים שינוי כרגע והחיים והשגרה נמשכים כרגיל.

"יש לנו אנשים שזהו תפקידם וברגע שנקבל הנחייה כלשהי לפתוח מקלטים ציבוריים, אם נקבל כזו, או מיתוך שיקול דעת אחר, זה יקרה כמעט מיידית", הבהיר ראש העיר חיפה. "הם מטופלים לאורך כל השנה ומתוחזקים ברמת מוכנות גבוהה ביותר. נכון לרגע זה לא קיבלנו הנחייה אחרת ואנחנו מתנהלים לגמרי בשגרה".

תושב העיר, דודי מייבלום, העיד כי הוא בטוח ביכולתו של צה"ל להרתיע מפני מתקפה מסוג זה על צפון הארץ. "זה לא דבר חדש שיש טילים איראניים או טילי חיזבאללה שמכוונים אלינו", טען מייבלום. "אבל יש גם את צה"ל ואני מניח שהאיראנים ושליחיהם מבינים שהטילים שלנו מסוגלים להרוס את כל איראן במידה שהם יתקפו. אני לא בטוח שהם רוצים לפתוח במלחמה עולמית. עם זאת, אני חושב שכל אחד מהתושבים צריך להתכונן, לארגן ממ"דים וציוד ולהיות מוכנים על כל צרה שלא תבוא. כל אחד צריך לדאוג לצרכי המשפחה שלו בחירום וכדאי מה שיותר מהר".

עוד באותו נושא

תוכנית הנקמה האיראנית: "מטח טילים מסוריה לעבר צפון ישראל"

לכתבה המלאה
מצעד יום הצבא בטהראן, איראן, 18 באפריל 2018. סוכנות הידיעות תסנים, רויטרס
מצעד יום הצבא בטהראן/רויטרס, סוכנות הידיעות תסנים

לדברי ראש העיר קריית ביאליק, אלי דוקורסקי, "יש לנו ניסיון לא מבוטל ממלחמת לבנון השנייה, ובמשך השנים מאז אנחנו מתרגלים יחד עם פיקוד העורף את מערך החירום העירוני על פי תרחיש הייחוס הצה"לי המתעדכן".

"אני מקווה שהאיומים יישארו איומים, אבל אני אומר בביטחון שאם קריית ביאליק תידרש לכך, היא תדע לתת את כל המענים האזרחיים הנדרשים לתושביה", המשיך דוקורסקי. "במקביל, אני משוכנע שבמידה שיופר השקט, הצבא יידע לתת את המענים בצורה ניצחת ומיטבית. אנשי הצבא הציגו בפנינו גם את נושא המענים ואני בטוח שלא משנה מאיפה הדברים יבואו צה"ל יידע לשטח את אותה מדינה". הוא קרא לציבור לשמור על שגרה ולנהל את אורח חייו כרגיל.

בכפר ורדים, ראש המועצה המקומית סיון יחיאלי, העומד גם בראש פורום קו העימות בצפון, אומר כי הדברים בהחלט מטרידים, אם כי לא מדובר בהפתעה של ממש. "בחודשים האחרונים הבנו שזה התרחיש", אמר. "הנחת העבודה היא שהם מתכננים לפגוע בצבא ושהמטרות שלהם הן צבאיות, אבל זה יכול לזלוג ברגע ואז אנחנו מוצאים את עצמנו באירוע מסוג אחר לגמרי. יש הרגשה באויר שהמתח בין שני הצדדים הולך וגובר ובסוף עוד יעוף ניצוץ. ברור שזה מחייב את מדינת ישראל להשלים בדחיפות פערי מיגון ולהשלים פערי התראה וזה דורש מכל אחד מאיתנו להבין שהוא ברמה האישית והמשפחתית צריך להיות מוכן כמו ברמה הישובית".

המועצה האזורית הגליל העליון פרסמה מסר לתושביה שלפיו אין שינוי בנהלים בעקבות הפרסום. "לאור הדיווחים הערב בתקשורת, חשוב לנו לעדכן כי אנו נמצאים בקשר עם גורמי צה"ל. עד כה לא התקבלה שום הנחייה ביטחונית חדשה. אנחנו בשגרה. נעדכן על כל הנחייה חדשה שתתקבל", נכתב בהודעת המועצה האזורית.

(עדכון ראשון: 22:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully