וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-10 מיליון ש' לרוצחי משפחת הנקין: שכר המחבלים נחשף

לקראת ההצבעה בקריאה ראשונה על חוק קיזוז שכר מחבלים, משרד הביטחון חשף את הסכומים שהרשות הפלסטינית משלמת מדי חודש למחבלים, או לחלופין לבני משפחותיהם. שר הביטחון ליברמן: "זו מציאות שחייבים לשים לה סוף מהר ככל האפשר". אלמנתו של אלעד סלומון: "אסור שהפשע ישתלם"

צילום: רוני כנפו, עריכה: יוסי אלטר

(בווידאו: שר הביטחון ליברמן, בשבוע שעבר)

משרד הביטחון חשף היום (ראשון) את סכומי הכסף הגבוהים, מהם צפויות ליהנות משפחות מחבלים במסגרת התשלומים שמעבירה להן הרשות הפלסטינית. הסכומים מתפרסמים לקראת הצבעת הכנסת מחר בקריאה ראשונה על חוק "קיזוז משכורות מחבלים" שיזם שר הביטחון אביגדור ליברמן.

במסגרת הצעת החוק, שגיבש משרד הביטחון יחד עם משרד המשפטים, כל המשכורות שמשלמת הרשות הפלסטינית למחבלים ובני משפחותיהם, יקוזזו מתקציב הרשות הפלסטינית ויועברו לקרן מיוחדת לפיצוי נפגעי טרור ולמימון פרויקטים הנוגעים למאבק בו.

מהנתונים שפורסמו עולה כי הרשות הפלסטינית מעבירה לידי המחבל עומר אבו ג'ליל, שנאשם ברצח בני משפחת סלומון, כ-12,200 שקלים במצטבר: שכרו החודשי עומד על 1,400 שקלים למשך שלוש השנים הראשונות, כמקובל בטבלת השכר של הרשות הפלסטינית. צפי שכר מצטבר בהגיעו לגיל 80: 12,604,000 שקלים.

עוד בוואלה! NEWS:
שלושה פלסטינים ניסו לחצות את הגדר בעזה - ונורו למוות
"זלזול וחוסר רגישות": שר האוצר התעלם מבקשת הוריו של חלל צה"ל
תכשיטים במיליון שקל ב-4 דקות: תיעוד פריצה כפולה לחנות היוקרה

טיעונים לעונש לרוצח משפחת סלומון, בית המשפט הצבאי עופר, 27 בדצמבר 2017. תצפית TPS
סכום של יותר מ-12 מיליון שקלים עד לגיל 80. עומר אבו ג'ליל/תצפית TPS

באופן דומה, כך גם המחבל כארם פאתחי לוטפי ראזק, שהורשע ברצח בני הזוג הנקין ונגזרו עליו שני מאסרי עולם ועוד 30 שנות מאסר, משתכר בחסות הרשות הפלסטינית בסכום של 40,600 שקלים, זאת בשכר חודשי של 1,400 שקלים למשך שלוש שנים. צפי שכר מצטבר בהגיעו לגיל 80: 11,232,000 שקלים.

זיד זיאד עמר, שהורשע גם הוא ברצח בני הזוג הנקין ונגזרו עליו שני מאסרי עולם ו-30 שנות מאסר נוספות, השתכר עד כה ב-40,600 שקלים. שכרו החודשי עומד עדיין על 1,400 שקלים, למשך שלוש השנים הראשונות מביצוע הפיגוע. צפי שכר מצטבר בהגיעו לגיל 80: 10,056,000 שקלים. מחבל נוסף שהורשע באותו פיגוע, יחיא חאג' מוחמד, ייהנה מסכום מצטבר עד לגיל 80 בגובה 10,080,000.

נעמה ואיתם הנקין, שנרצחו בפיגוע בסמוך לאיתמר שבשומרון. באדיבות המשפחה
בני הזוג הנקין, שנרצחו סמוך לאיתמר/באדיבות המשפחה

משרד הביטחון חשף גם את שכרו של עבד אל-חכים עאסי בן ה-19, שהואשם ברצח הרב איתמר בן גל ונעצר לפני כחודש. גם הוא משלשל לכיסו שכר של כ-1,400 שקלים מדי חודש. בהנחה שייגזר עליו מאסר עולם, צפי שכר מצטבר בהגיעו לגיל 80: 12,604,800 שקלים.

הרשות הפלסטינית משלמת משכורות גם עבור מחבלים שחוסלו בתום המצוד אחריהם, ומעבירה את הכספים לבני משפחתם. ככל שהעונש יותר חמור כך עולה המשכורת הניתנת למחבלים, עד למשכורות שעולות על 10 אלף שקלים בחודש.

כך, משפחתו של אחמד ג'ראר, רוצח הרב שבח בצומת חוות גלעד, נהנית ממשכורת חודשית של 1,400 (שכר התחלתי לשלוש השנים הראשונות - י"א) בסכום שהצטבר עד כה ל-5,600 שקלים. בשל המאסר הממושך, לו היה צפוי המחבל, תקבל משפחתו קצבה ללא הגבלת זמן ובהתאם לטבלת השכר המקובלת ברשות הפלסטינית. ההליך המשפטי של מעורב נוסף ברצח, אחמד כונבע, עדיין מתנהל ונכון להיום הוא נהנה משכר מצטבר בסכום דומה.

וואלה TALK הראיון המרכזי עם יעקב אילון ושר הבטחון אביגדור ליברמן 16 באפריל 2018. ראובן קסטרו
"מציאות שחייבים לשים לה סוף". שר הביטחון ליברמן/ראובן קסטרו

במשרד הביטחון ציינו כי בשל מאסרם הממושך, המחבלים שהוזכרו יהיו זכאים, אם ישוחררו, לתפקיד בדרגת שר או לחלופין אלוף. אם ישתחררו מוקדם מהמתוכנן או ימצאו את מותם, יהיו זכאים הם או משפחתם להמשיך לקבל שכר ללא הגבלת זמן.

"אני קורא לכל חברי הכנסת להצטרף אלינו, להצביע בעד החוק ולשים סוף לתיאטרון האבסורד הזה", אמר שר הביטחון ליברמן לקראת ההצבעה על החוק. "כל שקל שיועבר לרוצחים, יקוזז מכספי המסים של הרשות", אמר שר הביטחון ליברמן. "נפסיק לממן את הטרור".

הצעת החוק הממשלתית שמקדם השר ליברמן נולדה בעקבות קידומה של הצעה דומה בכנסת שהגיש ח"כ אלעזר שטרן מיש עתיד. ההצעה של שטרן אושרה בקריאה טרומית, אך הקואליציה התנתה את קידומה בכפוף להצעה ממשלתית חדשה שתוגש. בהצעה הממשלתית התווסף סעיף שאינו קיים בהצעה הפרטית לפיו לקבינט המדיני-ביטחוני יתאפשר להפעיל שיקול דעת אם לקצץ בפועל את הכסף.

עבד אל כרים עאסי תושב יפו בן 19, המחבל מהפיגוע באריאל. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
מקבל 1,400 שקלים מדי חודש. עבד אל-חכים עאסי, שהואשם ברצח איתמר בן גל/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט
אלמנתו של אלעד סלומון: "אנחנו חייבים לשים לזה סוף"

ח"כ שטרן שיזם את הצעת החוק הפרטית אמר היום בתגובה לנתונים שנחשפו כי "המציאות שבה ממשלת ישראל מעבירה כספים לרשות הפלסטינית וזו מממנת משפחות טרור ולמעשה מעודדת בכך את הטרוריסט הבא, היא מציאות שחייבים לשים לה סוף מהר ככל האפשר". שטרן הוסיף: "אם הרשות הפלסטינית רוצה להמשיך לשלם למחבלים, לא על חשבוננו".

מיכל סלומון, אלמנתו של אלעד שנרצח על ידי אחד המחבלים שהוזכרו, אמרה כי נחשפה לנושא רק לאחר שבעלה ובני משפחתו נרצחו בפיגוע בחלמיש. "רק אז הבנתי שהמחבלים הארורים, שלוקחים חיי חפים מפשע והורסים משפחות, מקבלים בתמורה כספים רבים מהרשות הפלסטינית", אמרה לוואלה! NEWS. "אנחנו חייבים לשים לזה סוף".

"אסור שהפשע ישתלם. המדינה חייבת להשתמש בסל ההרתעה שכולל גירוש משפחות מחבלים, הריסת בתים, מימוש עונש מוות והחוק העומד היום לדיון: קיזוז כספים. זו החובה של כולנו למנוע את הרצח הבא", הוסיפה סלומון.

טעמה יעקבסון, אחותו של איתם הנקין שנרצח לפני שנתיים וחצי שנים יחד עם רעייתו נעמה, אמרה: "כואב לשמוע את הנתונים שהתפרסמו היום. ידענו, אבל עדיין לשמוע את הפרטים כואב ומרתיח". לדברי יעקבסון, "חוק קיזוז מחבלים הוא צעד חשוב וטוב, ואנו תומכים בו, אך הוא לא מספיק. הגיע הזמן שתקודם חבילת ההרתעה מלאה נגד המחבלים ושולחיהם לאלתר".

"את איתם ונעמה אף אחד לא יחזיר, אך פנינו אל היתומים הבאים, וחובה עלינו לעשות כל שביכולתנו כדי למנוע את הרצח הבא. המחבל שרצח את איתם ונעמה יושב על סיר הבשר ומתענג מכל מנעמי החיים שמדינת ישראל יכולה להציע לו", אמרה האחות השכולה.

"המחדלים ישובו על עצמם אם לא יפעלו למנוע את הרצח הבא"

יעל שבח, אלמנתו של הרב רזיאל שבח שנרצח לפני כמה חודשים בפיגוע ליד חוות גלעד שבשומרון, אמרה כי היא איננה באמת מאמינה "שמישהו במגדל השן הממשלה רוצה להפסיק את מחול הדמים הזה". היא הוסיפה כי "ההתעסקות סביב הנושא גורמת להרבה תסכול ומרמור בגלל מדיניות מעוותת של ממשלות ישראל לאורך השנים. הגיע הזמן שהיושבים בראש מערכות הבטחון של ישראל ישנו תפיסה ויבינו שהטרור קיים גם כעת".

"לצערי את הרצח של בעלי לא הצליחו למנוע. מחדלים אלה ישובו על עצמם שוב ושוב אם לא יבצעו פעולות אמיתיות כדי למנוע את הרצח הבא, חלילה", הוסיפה שבח.

פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות ותנועת "אם תרצו" מסרו עם פרסום הנתונים: "עצוב שהגענו לסיטואציה בה צריך לחוקק חוק לדבר כל כך טרוויאלי. הגיע הזמן לקדם את חבילת ההרתעה שתמנע באמת את הרצח הבא".

עוד נמסר מהפורום כי "עם קיזוז המשכורות יש להמשיך ולקדם את עונש מוות למחבלים, את הריסת בתי המחבלים ואת גירוש משפחות הטרור התומכות בהם. ברגעים אלה יושבים מחבלים בבתי כלא שמשמשים כבתי מלון חמישה כוכבים וצוחקים על כולנו. יש לקדם לאלתר את הצעדים הללו ויפה שעה אחת קודם. נמשיך להילחם ככל יכולתנו כדי למנוע את הרצח הבא. אנו נדאג לכך שמציאות בה קיימת תעשייה שמתפרנסת מרצח יהודים וישראלים, תיפסק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully