וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה פלסטינים ניסו לחצות את הגדר בעזה - ונורו למוות

כוח של צה"ל ירה לעבר שלושה חשודים שניסו לחדור לישראל ולפגוע בתשתית ביטחונית בקרבת הגדר מדרום לרצועת עזה ליד חאן יונס. שלשום ניסו כ-20 פלסטינים לפרוץ את הגדר - והוברחו בחזרה לעזה בידי כוח צה"ל

עריכה: יאיר דניאל

שלושה פלסטינים נהרגו מירי צה"ל היום (ראשון) לאחר שזוהו בעת ניסיון לחדור לשטח ישראל ולפגוע בתשתית ביטחונית סמוך לגדר המערכת בדרום רצועת עזה, בקרבת חאן יונס - כך על פי הודעת דובר צה"ל.

מבדיקת צה"ל עולה כי חוליה בת ארבעה מחבלים הגיעה למרחב גדר המערכת במטרה לחדור גדר המערכת במטרה לחדור לישראל ובניסיון לבצע פעילות חבלנית עוינת. "החוליה הייתה תחת מעקב תצפיות צה"ל כשהיא נעה באופן חשוד וחבריה פוגעים בגדר המערכת וחוצים אותה. כוח צה"ל הסתער על המחבלים תוך כדי ביצוע ירי ממנו נהרגו שלושה מחבלים".

על אחד המחבלים נתפס תיק עם מצלמה, גרזן, קאטר, מסכת חמצן וכפפות. ליד גופה נוספת נתפסו שני בקבוקי בנזין. מצה"ל נמסר כי "בכך נמנע ניסיון לפגיעה בגדר ובאזרחי ישראל וחיילי צה"ל. צה"ל ימשיך לפעול להגנת אזרחי ישראל, ומול מי שמבקש לפגוע בביטחון המדינה".

הסלמה בגבול עזה | לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
שישה פעילי חמאס נהרגו בפיצוץ בעזה; בארגון מאשימים את ישראל
תיעוד: פלסטינים פורצים את הגדר במרכז הרצועה - וחודרים לישראל
פלסטינים פרצו למתחם העזתי במעבר כרם שלום, רחפני צה"ל הופלו ברצועה

ציוד שנתפס על מחבלים שניסו לחדור מעזה ב-6 במאי 2018. דובר צה"ל
הנשק שנתפס על המחבלים/דובר צה"ל

האירועים על גדר המערכת מתרחשים על רקע ההסלמה במתיחות על גבול עזה. אתמול, שישה פעילי חמאס נהרגו בפיצוץ במרכז הרצועה. בדיווחים פלסטיניים נטען כי מדובר בתאונת עבודה, אך בחמאס האשימו את ישראל באחריות לפיצוץ. מקורות פלסטיניים בעזה אמרו לוואלה! NEWS כי החשד הוא שישראל מלכדה מתקן תקשורת והאזנה של חמאס, שהתפוצץ כשהפעילים התקרבו אליו.

"הצעירים האלה פעלו יום ולילה בקרב החשאי לסיכול פעולה ביטחונית מודיעינית של האויב", אמר היום ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה בהמהלך הלווייתם. "סיכלנו מאות פעולות כאלה בעזרת הצעירים המאמינים האלה, קרב המוחות מתפתח ואנו מתעלים על האויב למרות כל הכוח שברשותו".

שלשום ניסו כ-20 פלסטינים לחצות את הגדר באזור מחנה הפליטים אל-בורייג'. בתיעוד התקרית שפורסם אתמול ברשת "אל-ג'זירה" הם נראים מכים את הגדר במוטות ברזל ומנופפים בסכינים. לטענת צה"ל הקבוצה הייתה תחת מעקב צוותי תצפית וכוח שהוזעק למקום ירה לעברם גז מדמיע והניס אותם בחזרה לשטח עזה תוך דקות ספורות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ציוד שנתפס על מחבלים שניסו לחדור מעזה ב-6 במאי 2018. דובר צה"ל
ציוד שנתפס על הפלסטינים/דובר צה"ל

ביום שישי חדרו עשרות מפגינים לחלקו הפלסטיני של מתחם מעבר כרם שלום, המשמש להכנסת סחורות לרצועה. המפגינים השחיתו תשתיות והציתו כמה מוקדם בשטח הפלסטיני. בנוסף, המפגינים פגעו בצינורות הגז ובדלק המועברים מישראל לרצועת עזה ומיועדים לשימוש תושבי רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי "זהו מעשה ציני הפוגע ברווחת תושבי עזה ובמאמץ ההומניטרי שמבוצע מישראל וממדינות רבות נוספות".

(עדכון ראשון 15:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully