וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זלזול וחוסר רגישות": שר האוצר התעלם מבקשת הוריו של חלל צה"ל

6.5.2018 / 16:43

הוריו של נתנאנל קהלני שנהרג בפיגוע הדריסה במבוא דותן לפני כחודש וחצי פנו לאוצר בבקשה לדחות את הדיון על סיפוח שטחים ממושבם ליקנעם עילית, אך לא זכו לתשובה. שר השיכון ענה בשלילה לאחר כשלושה שבועות של המתנה. מחר ייערך דיון בנושא

עריכה: ניב מעוז

הוריו של סמל נתנאל קהלני שנהרג לפני כחודש וחצי בפיגוע דריסה ליד מבוא דותן, פנו לפני כשלושה שבועות לשר האוצר משה כחלון ושר הבינוי והשיכון יואב גלנט, אך טרם זכו למענה. נעמי ודני קהלני ביקשו לדחות דיון בנושא סיפוח קרקעות של מושב אליקים ליקנעם עלית השכנה. משרד השיכון השיב ביום חמישי בשלילה לאחר כמעט כחודש לאחר הגשת הפנייה.

ההורים מספרים כי "ביקשנו בפנייה לשרי השיכון והאוצר כי נוכח כאבנו העמוק על מות בננו, כאב לו שותפים כל חברי המושב, ידחה הדיון בנושא סיפוח קרקעות המושב ליקנעם עלית השכנה". המשפחה מתגוררת במושב אליקים שבמועצה האזורית מגידו, שהוקם בשנת 1949 על ידי עולים מתימן ועל המקימים נמנו גם הוריו של דני.

"לכל המשפחה שלנו ולנתנאל במיוחד, היה חשוב מאוד לשמור על העצמאות של מושב אליקים ועל היכולת שלו לצמוח, להתפתח ולבשר תקווה לצעירי המושב", כתבו הוריו של נתנאל. לתוכנית ההרחבה של יקנעם עלית תהיה השפעה עמוקה על עצם קיומו, אופיו ועתידו של מושב אליקים. הוריו אף הוסיפו כי "בגלל הסמיכות לרצח נתנאל ולאבל הכבד שלנו, אנו מבקשים מכם בכל מאודנו אל נא תגרמו לנו כאב נוסף בתקופה זו שגם כך מאוד רגישה עבורנו".

עוד בוואלה! NEWS:
פלסטינים פרצו למתחם מעבר כרם שלום, רחפני צה"ל הופלו ברצועה
הג'ירו ד'איטליה: טום דומולן ניצח בקטע הפתיחה בירושלים, אכזבה לכריס פרום
טראמפ: יש מקום ותאריך לפסגה עם קים, נכריז על כך בקרוב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נפל לפני כחודש וחצי בפיגוע במבוא דותן. קהלני/מערכת וואלה!, צילום מסך
ההורים נעמי ודני קהלני של החייל נתנאל קהלני, שנהרג בפיגוע הדריסה במבוא דותן, 17 במרץ 2018. יואב איתיאל, מערכת וואלה! NEWS
משפחתו של נתנאנל במושב אליקים, מרץ/מערכת וואלה! NEWS, יואב איתיאל

ביום חמישי זכו ההורים למענה משר השיכון יואב גלנט שסירב לדחיית הדיון ונימק בפירוט החשיבות שבתכנית העברת הקרקעות ליקנעם עלית, כדי שזו תוכל להתפתח ולקלוט תושבים. על פי תכנית קבינט הדיור יסופחו ליקנעם עלית 2,000 דונם משטחי המושבים השכנים, אליקים ועין העמק, זאת במטרה להקים רובע חדש של כ-4,500 יחידות דיור.

המועצה האזורית מגידו מבקשת לדחות את התכנית בטענה כי זו תפגע בצביון המושבים, תמנע את התפתחותם ואת אפשרות קליטתם של תושבים חדשים, זאת בנוסף לפגיעה משמעותית בענפי החקלאות ובערכי טבע. לטענת המועצה, קיימים פתרונות אחרים להרחבת יקנעם עלית ובכל מקרה יש לשמוע את דעתם של התושבים והתנגדויותיהם לתכנית לפני קבלת ההחלטה.

דני קהלני אמר לוואלה! NEWS כי "המאבק לשמירה על צביון המושב וסביבתו הוא בנפשנו והעסיק מואד את המשפחה לפני נפילתו של נתנאל". לדבריו, "אנחנו שבורים ועדיין שרויים באבל עמוק כמו גם המושב. לפני המקרה הכואב שלנו, כולם היו מגויסים למאבק בתכנית של קבינט הדיור. אנחנו מבקשים שיגלו התחשבות וידחו את הדיון". הוא הוסיף כי על אף שהוא מבין כי לא ניתן לדחות את הדיון בזמן רב, הוא מבקש בכל זאת שיתנו למושב אפשרות להביע התנגדות. "כרגע אין לנו כוחות לעשות את זה", אמר האב השכול.

הוריו של נתנאל קהלני הוסיפו כי "כואב לנו מאוד הזלזול וההתעלמות. כמעט שלושה שבועות המתנו להתייחסות כלשהי, אפילו דחיית הבקשה, כמה שתכאב לי, היא התייחסות ומשרד האוצר בחר שלא להגיב ולהתעלם מאיתנו". מלבד דחיית הבקשה על ידי שר השיכון, התברר כי הדיון בקבינט הדיור הוקדם וייערך בשבוע הקרוב.

ההורים נעמי ודני קהלני של החייל נתנאל קהלני, שנהרג בפיגוע הדריסה במבוא דותן, 17 במרץ 2018. יואב איתיאל, מערכת וואלה! NEWS
נעמי ודני קהלני במושב אליקים, מרץ/מערכת וואלה! NEWS, יואב איתיאל

לאחר שפנייתם הראשונה לשרים גלנט וכחלון לא נענתה, פנתה משפחת קהלני בשנית לשרים וביום חמישי קיבלה תשובה מהשר גלנט. השר, שגם ערך ביקור תנחומים בבית המשפחה לאחר נפילת בנם, שב והביע את כאבו על נפילתו של אמיתי, בנם. לעצם טענותיהם על תכנית הרחבת יקנעם עלית, על חשבון שטחי אליקים, כתב להם כי העיר מיצתה את כל עתודות הקרקע שלה, בעוד יש צורך וביקוש גוברים להתגורר בה. הוא הוסיף כי מתכנני התוכנית רגישים לצרכי מושב אליקים, לפיתוחו ולשמירה על שטחים פתוחים
וכי משרדו אף מתכנן הקמת שכונת הרחבה במושב. לגבי בקשתם לדחות את הדיון - המשפחה לא קיבלה מענה.

ממשרדו של השר כחלון נמסר כי מסיבה טכנית המכתב לא הגיע לידי השר. בכל מקרה, אמרו שם, מדובר בתכנית שמקדם שר הבינוי והשיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully