וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשנה ליועמ"ש: "חלק מהכנסת והממשלה רואה אותנו כלא לגיטימיים"

6.5.2018 / 17:19

המשנה, עו"ד אבי ליכט, התייחס לפעילות גורמי אכיפת החוק ושומרי הסף, וטען כי לאחרונה ננקטת גישה עוינת כלפיהם, בין השאר על רקע מאמצי הקואליציה להעביר את פסקת ההתגברות. "קמה גישה אידיאולוגית שמסבירה למה מה שאנחנו עושים הוא אסור"

אביחי מנדלבליט באירוע של אגודת הידידים של אוניברסיטת תל אביב, 15 בפברואר 2018. אגודת ידידי אוניברסיטת תל אביב, מערכת וואלה! NEWS
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט/מערכת וואלה! NEWS, אגודת ידידי אוניברסיטת תל אביב

"בעיני חלקים בכנסת ובממשלה, עיקר הפעילות שלנו נתפס כלא לגיטימי" - כך אמר היום (ראשון) המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אבי ליכט. במסגרת כנס של המכון הישראלי לדמוקרטיה, הוא התייחס למתקפות של פוליטיקאים בכירים נגד מערכות אכיפת החוק והמשפט, ואמר כי "אנחנו בתקופה שיש אתגרים חיצוניים".

"אני כפקיד נאמן אנסה לא להביע עמדות ערכיות כלפי הדרג הפוליטי, אך יש תחושה של ירידת קרנה של המקצועיות", אמר עו"ד ליכט, בין השאר על רקע מאמצי החקיקה בקואליציה להעברת החקיקה בעניין פסקת ההתגברות. "בשירות המשפטי, מה שהשתנה הוא שאנחנו פועלים, להבדיל משנים קודמות, בתוך מרחב של חוסר לגיטימיות".

עוד בוואלה! NEWS:
שלושה פלסטינים ניסו לחצות את הגדר בעזה ונורו; שניים נהרגו
"זלזול וחוסר רגישות": שר האוצר התעלם מבקשת הוריו של חלל צה"ל
פסקת ההתגברות אושרה בוועדת השרים; כחלון: כולנו תצביע נגד בכנסת

אבי ליכט. ג'יני
"לא לגיטימיים". המשנה ליועמ"ש, אבי ליכט/ג'יני

"מול הקו האידיאולוגי שאנחנו גדלנו עליו עולה קו אידיאולוגי אחר", המשיך המשנה ליכט. "אני לא מביע עמדה ערכית מה יותר נכון. תמיד היו התנגדויות לעבודת משרד המשפטים, זה נכון שתמיד היה קשה, אבל מה שהשתנה בשנים האחרונות הוא שהתפקיד שלנו - שמירת סף, קידום אינטרס הציבור וזכויות אדם, המהווים חלק נכבד באתוס שלנו - נתפסים בקרב קהלים הולכים וגדלים בציבור בכנסת ובממשלה כלא לגיטימיים. קמה גישה אידיאולוגית שמסבירה למה מה שאנחנו עושים הוא אסור. זו גישה שאפשר לתמצת בשתי המלים - 'מי שמכם'".

הדיון בו השתתף ליכט עסק במדריך שחיבר לאחרונה למחלקת הייעוץ והחקיקה במשרד המשפטים. בהקשר זה, התייחס להבדל בין הצעה שמעלה קשיים משפטיים, לכזו שיש מניעה מוחלטת לקדמה ולדיאלוג מול הדרג הפוליטי. "בנושאים שמגיעים אלינו יש שלוש אופציות, מעין רמזור - צבע אדום זה משהו שאי אפשר לקדם: שיקולים זרים, ניגודי עניינים, מנוגד לחוק. לרוב אנחנו לא חיים בעולם של מניעה אלא בעולם של קושי משפטי, ולכן אנחנו מציעים אלטרנטיבות ופתרונות אפשריים אחרים. זהו שיח לא כופה אלא שיח של שכנוע והצפת הקשיים. אם נגיע לעולם של יש או אין מניעה, צריך להיות הגון ולהגיע לשיח. השאיפה היא לא להגיע לזכות וטו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully