וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הביקורת: הרב ברלנד, שהורשע בעבירות מין, הדליק מדורה במירון

3.5.2018 / 10:19

מנהיג קהילת "שובו בנים", שהודה והורשע בעבירות מין בנשות קהילתו הדליק מדורה בהילולה הגדולה בגליל. רב העיר צפת יצא אמש נגד השתתפותו באירוע וכינה אותה "תועבה ובזיון לרשב"י ולמאות אלפי העולים"

צלמים זמניים מורשים

הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת "שובו בנים" שהודה והורשע בעבירות מין בנשות קהילתו, הדליק הלילה (חמישי) מדורה בהילולה הגדולה סמוך לקברו של רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון שבגליל. ברלנד שספג בשבוע האחרון ביקורת ציבורית קשה, הגיע לאזור, מלווה במאות מחסידיו, ובשעת לילה מאוחרת לקול תשואות ושירה הדליק את המדורה, זכות ששמורה לאדמו"רים ורבנים בודדים במגזר החרדי.

בני מחלב, מקורבו של הרב ברלנד, שליווה אותו טען כי מדובר "באחד האירועים היפים והמרגשים שידעה חסידות ברסלב". לדבריו, "התרגשות אחזה בקהל כשהרב הגיע". מחלב טען כי היו שם לא רק תלמידי הרב אלא גם רבנים, אישי ציבור וקהל מכל גווני הקשת, "חסידים, ליטאים וספרדים - כולם יחד".

עוד בוואלה! NEWS:
"ביקשה לשלוח מידע מכפיש": עדות איש השב"ס ששירת תחת הנציבה נחשפת
עד ראייה לדקירת נהג האוטובוס בעפולה: "תפסתי לו את הרגל והורדתי מהגז"
המנוף הגרעיני: ישראל לוחצת לתיקון ההסכם - אך גם לבודד את איראן

הרב ברלנד, שהורשע בעבירות מין בנשים, הדליק מדורה בהילולה בהר מירון. -, מערכת וואלה! NEWS
"אחד האירועים היפים והמרגשים שידעה חסידות ברסלב". הרב ברלנד אתמול במירון/מערכת וואלה! NEWS, -

חרף החשש שעלה בשבוע האחרון, האירוע עבר ללא אירועים מיוחדים, לדברי מחלב "קומץ הטרוריסטים שמטרידים פוליטיקאים, אנשי תקשורת ועוד במצג שווא כאילו עומד מאחוריהם ציבור שלם הם קבוצה שמונה פחות מעשרה אנשים והם לא באו לידי ביטוי. הציבור מבין שעסקת הטיעון שנחתמה עם הרב היא בדיחה ואת התוצאות ראינו הלילה".

ברלנד ואנשיו מנסים בשנה האחרונה מאז שסיים לרצות את עונשו בכלא, לקבל לגיטימציה ציבורית, אך הביקורת הציבורית שעולה נגדם - עושה את שלה. לפני כחודש, כשברלנד ישב שבעה על אחיו, אנשיו עשו מאמצים לזמן אליו לניחום אבלים רבנים, פוליטיקאים ואישי ציבור, מתוך הנחה שכך יזכה ללגיטימציה מחודשת. מרביתם של מקבלי הפניות, סירבו להגיע. כך גם באירועים אחרים שעורך ברלנד בקהילתו.

עוד באותו נושא

למרות עבירות המין: הרב ברלנד ידליק מדורה במירון בחסות המדינה

לכתבה המלאה
הילולה במירון  2 במאי 2018. מערכת וואלה! NEWS
חוגגים במירון, אמש/מערכת וואלה! NEWS

בשבוע האחרון התעוררה ביקורת ציבורית קשה נגד ההדלקה של ברלנד בהילולה במירון. האירוע שאותו פוקדים כ-400 אלף בני אדם מידי שנה מתקיים במימון המשרד לשירותי דת שבראשו עומדים אנשי ש"ס. במשרד התנערו מההדלקה של ברלנד בטענה כי אין להם אחראיות על זהות המשתתפים או המדליקים בהילולה. גם במשטרה התנערו מכך באופן דומה אך מבירור עולה שהאחראים לזהות המדליקים הוא המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, חברה ממשלתית שמתנהלת תחת משרד הדתות.

מלבד חברי כנסת רבים שיצאו במתקפה נגד ההדלקה של ברלנד, האמירה החריפה ביותר שנשמעה נגד ההדלקה שקיים במירון, הגיעה דווקא מהרב שמואל אליהו, רב העיר צפת וחבר במועצת הרבנות הראשית לישראל. "בעיני הדלקת המדורה במירון על ידי ברלנד היא תועבה ובזיון לרשב"י ולמאות אלפי העולים הבאים להתעלות ולהתקדש ביום הזה". הרב אליהו שמכהן כיו"ר ההקדש שבידו סמכויות ניהול למתחם הקבר אמר כי ברלנד הפר את האיסור להדליק במקום ו"הוא עבר על איסור גזל".

הילולה במירון  2 במאי 2018. מערכת וואלה! NEWS
עבר ללא אירועים מיוחדים. חוגגים בהילולה במירון, אמש/מערכת וואלה! NEWS

בתוך כך, יו"ר ועדת הרפורמות ח"כ רחל עזריה (כולנו) תגיש הצעת חוק שתאסור השתתפות עברייני מין ואלימות באירועים ממומנים. "לא ייתכן שאליעזר ברלנד, שהורשע בעבירות מין ולא הביע חרטה כלל מדליק מדורה באירוע שממומן על ידי המדינה והמשרד לשירותי דת", היא אמרה. "עלינו להילחם בכל הכוח בתופעה של עבירות מין ולא לתת לעבריינים במה מרכזית כמו אירוע ההילולה במירון הלילה. לכן, בכוונתי לקדם הצעת חוק בה אבקש לאסור, לתקופה המקבילה לתקופת הקלון, על עבריין מין ואלימות מורשע להשתתף באירוע ציבורי מטעם גוף שממומן על ידי המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully