וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ביקשה לשלוח מידע מכפיש": עדות איש השב"ס ששירת תחת הנציבה נחשפת

3.5.2018 / 9:45

מכתבים אנונימיים, שיחות טלפון מסתוריות ומינויים אסורים: א', איש שב"ס שהעיד נגד עפרה קלינגר בפרשה - שנחשפה בוואלה! NEWS - מספק הצצה למהלכי הנציבה נגד מפקד מחוז הדרום אשר שריקי, שהתמודד מולה על התפקיד: "היא ניסתה לבדוק קשר שהיה לו עם קצינה לפני שנים". בלעדי

מערכת וואלה!

חוקרי היחידה לחקירות סוהרים (יח"ס) בלהב 433 שמעו במשך שעות את עדותם של כמה סוהרים, קצינים וכן של רעייתו של איש שב"ס שנדרשו על פי החשד לבצע את הוראת נציבת שב"ס עפרה קלינגר. על פי החשד, קלינגר הורתה לאסוף חומר מפליל נגד מפקד מחוז הדרום בשב"ס גונדר אשר שריקי ולשלוח מכתבי תלונה אנונימיים בעניינו, מה שהוביל לאי מינויו לתפקיד נציב שירות בתי הסוהר ומינויה של קלינגר לתפקיד. כעת, מובאת הגרסה המלאה של אחד מאנשי שב"ס שמסר עדות בפרשה, שנחשפה באופן בלעדי בוואלה! NEWS.

"אני בסופו של דבר רוצה שהעוול שנעשה לו (לשריקי, א.א.) יתוקן. זה מייסר אותי", סיפר איש השב"ס. "הנציבה הייתה ראש אגף האסיר, א' (אחד העדים בפרשה, א.א.) עשה עמה שיחת ועידה ודיברנו, שניהם היו ברכב והתקשרו אלי בוקר אחד כשהייתי בדרך לעבודה. בשאר הדברים שאמרתי לה והתחלתי לספר לה, היא הזכירה שבשנת 2007 היה איזה אירוע כשאני הייתי ב'נחשון' ושריקי היה מפקד היחידה. אירוע מסוים שבסבירות מאוד גבוהה, היה לו קשר שם עם איזו קצינה".

רב-גונדר עפרה קלינגר בעת מינויה, נובמבר 2015. ראובן קסטרו
חיפשה מידע מפליל. קלינגר/ראובן קסטרו

אתמול נחשף לראשונה בוואלה! NEWS כי המשטרה פתחה בבדיקה נגד קלינגר וכי פרקליט המדינה שי ניצן קיבל סקירה של עיקרי החומרים שנאספו עד כה. לפתחו של ניצן מוטלת עתה ההכרעה אם לפתוח בחקירה על סמך המידע. הבדיקה המשטרתית מתמקדת באירועים שהחלו לפני שלוש שנים סביב סיום כהונתו של נציב שב"ס הקודם אהרון פרנקו, עת התמודדו על התפקיד שריקי וקלינגר. החשד העיקרי הוא כי קלינגר ניצלה את מעמדה מול הכפופים לה בשירות על מנת לאסוף מידע מכפיש נגד שריקי ולסכל את מינויו.

עוד באותו נושא

פרסום ראשון: המשטרה מנהלת בדיקה סמויה נגד נציבת שב"ס

לכתבה המלאה

"עפרה נלחצה כששריקי נקרא אל השר"

איש השב"ס הוסיף לתאר את פנייתה של קלינגר ואת בקשותיה כלפיו. "עפרה נלחצה ערב אחד כששריקי נקרא אל השר. למחרת בבוקר קיבלתי את הטלפון. א' אמר לי 'אני עם עפרה, סיפרתי לה מה שסיפרת על שריקי אז בזמנו'. היא שאלה אותי מה היה בדיוק ואמרתי לה מה היה", שחזר. "היא שאלה אותי 'יש לך איזו הוכחה מסוימת?' אמרתי לה 'לא, זה מה שהיה, בדיוק כמו שאני מספר לך'".

לאחר מכן ניסתה קלינגר לברר אם יש בידי איש השב"ס מידע נוסף שעשוי לסבך את שריקי. "עפרה שאלה אם מלבד הדברים האלו יש עוד דברים שאני מכיר ויכול להביא. היא אמרה לי שהיא יודעת שאשתו של הרס"ר הייתה מבשלת לשריקי דברים. אלו היו שמועות, כולנו שמענו על כך ב'נחשון', אבל אני לא רציתי להיכנס לזה, והיא ממשיכה, 'אני יודעת גם שהרס"ר עשה לו בבית שיפוצים'", הוסיף.

גלעד ארדן בכנס ליכוד, אווניו, קריית שדה התעופה, 31 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
"היא נלחצה כששמעה שהשר מזמן את שריקי לפגישה". ארדן/ראובן קסטרו

"היא אמרה, 'תקשיב לי, אני לא רוצה שתפגע, אם זה יתפרסם שלא יחברו בינך לבין המקרה, אז אני אקח את מה שאמרת לי, אני אנסח את זה", הוסיף איש השירות לתאר את שיחתו עם הנציבה. "'מבחינת היחידה לחקירת סוהרים, אתה תכתוב שם בסוף שבמידה וביחידה יצטרכו שתחשוף יותר, אתה תהיה מוכן לעשות את זה, בעילום שם כרגע'".

לדבריו, "א' התקשר אלי בערך אחרי שעה, הקריא לי את העדות. זה היה פחות או יותר באותו סגנון, ואז הוא הוסיף את השורה הזאת שאני אעיד במידת הצורך. התחילו להפיץ את המידע על שריקי ואז השר ירד ממנו, אחרי שהגיעו המכתבים הוא לא רצה להיכנס לזה".

שב"ס: סיפורים ממוחזרים

המכתב, שלא נחתם בשמה של קלינגר ונשלח מנמען אנונימי, הועבר לארבעה גורמים: לשר לביטחון הפנים גלעד ארדן, למבקר המשרד דוד כהן, למבקר המדינה יוסף שפירא ולמשטרה. על פי החשד, המכתבים הללו היו אחת הסיבות המרכזיות שבגינן מונתה דווקא קלינגר לנציבת שב"ס על חשבונו של שריקי.

"שריקי לא יודע שאני עומד מאחורי המכתב", סיפר איש השב"ס. "הוא אף פעם לא עשה לי רע. ואני הרגשתי כל התקופה הזו רע. גם א' התחיל לדאוג שם לתחת שלו להשיג את מה שהיא הבטיחה לו וגייס את אשתו, דאג לו לתפקיד שלו ואני מצאתי את עצמי קירח מפה וקירח משם".

משב"ס נמסר: "מדובר בסיפורים ממוחזרים ובבדיות שמומצאות על ידי עובד שהורחק מתפקידו עקב פגמים קשים שהתגלו בתפקודו, והוא איננו בוחל בשקרים ובסיפורים שאין להם שחר. כאמור, הדברים מוכחשים ואנו דוחים אותם מכל וכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully