וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: המשטרה מנהלת בדיקה סמויה נגד נציבת שב"ס

2.5.2018 / 14:00

לוואלה! NEWS נודע כי במוקד הבדיקה נגד רב גונדר עפרה קלינגר, החשד כי הורתה לכפופים לה לאסוף מידע מכפיש נגד מפקד מחוז הדרום בארגון אשר שריקי, שהתמודד מולה על הנציבות. לאחר הפצת החומרים, הוחלט על מינויה. החומרים הועברו לפרקליטות, שתחליט כיצד להמשיך בהליך

וידאו: ארכיון וואלה!NEWS וערוץ הכנסת, סטילס: ראובן קסטרו, וואלה!NEWS, עריכה: שניר דבוש

פרסום ראשון: המשטרה מנהלת בשבועות האחרונים בדיקה סמויה נגד נציבת שירות בתי הסוהר (שב"ס), רב גונדר עפרה קלינגר. לוואלה! NEWS נודע כי בשבוע שעבר הוצגו לפרקליט המדינה, שי ניצן, עיקרי פרטי החקירה וחומרים שנאספו עד כה. כעת, ממתינים במשטרה להנחיות פרקליט המדינה כיצד להמשיך בבדיקה והאם יש די ראיות לפתיחה בחקירה.

המידע שהגיע לידי וואלה! NEWS מעלה כי הבדיקה המשטרתית עוסקת באירועים שהתרחשו לפני כשלוש שנים, אז הייתה קלינגר בדרגת גונדר ועמדה בראש האגף לטיפול באסיר. היא התמודדה מול מפקד מחוז הדרום בשב"ס גונדר אשר שריקי על תפקיד נציב שב"ס. על פי עדויות שהגיעו לחוקרי היחידה לחקירת סוהרים (יח"ס) בלהב 433, ניצלה לפי החשד קלינגר את מעמדה מול הכפופים לה, ודרשה מהם לאסוף ולהעביר לה מידע מכפיש נגד שריקי.

עוד בוואלה! NEWS:
המוסד פרץ את כספות הארכיון האיראני: "הדלת נפתחת - והתחושה אלוהית"
מבטלים מדורות - וחוששים ממזג האוויר הקיצוני: מדריך ל"ג בעומר
דרס למוות תושב קריית גת ונמלט - בגלל ויכוח על 35 שקל | תיעוד

רב-גונדר עפרה קלינגר בעת מינויה, נובמבר 2015. ראובן קסטרו
חומר נפץ. קלינגר/ראובן קסטרו

לאחר שקיבלה קלינגר את המידע שדרשה, כתבה לפי החשד מכתב שבו ריכזה תוכן מכפיש נגד שריקי. החוקרים חושדים כי הנהג האישי שלה דאז אולץ להעביר את המכתב לידי קרוב משפחתו, אף הוא איש שב"ס, והאחרון - בסיועה של אשתו - העביר את המכתב, שלא נחתם בשמה ונשלח מנמען אנונימי, לארבעה גורמים: השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, למבקר המשרד דוד כהן, למבקר המדינה יוסף שפירא ולמשטרה. על פי החשד, המכתבים הללו היו אחת הסיבות המרכזיות שבגינן מונתה דווקא קלינגר לנציבת שב"ס על חשבונו של שריקי.

במשטרה שמרו בחשאיות על עצם קיום הבדיקה, ורק בודדים באגף החקירות היו שותפי סוד למידע. לפני כשבוע קיים פרקליט המדינה שי ניצן דיון מיוחד בממצאים. לוואלה! NEWS נודע כי במהלך הבדיקה הצליחו חוקרי להב 433 לאתר חלק מהמכתבים שנשלחו. הם חקרו את הנהג של הנציבה והצליחו לגבות עדות מאיש השב"ס שאולץ לכאורה להעביר את המכתב לאשתו. מעדותו עלה כי רעייתו שלחה את המכתבים משני מכשירי פקס שונים במשרדי שתי חברות גדולות במשק, וזאת כדי לטשטש את מקור העברתם. במשטרה חושדים כי בתמורה לפעילות של שני אנשי השב"ס, העניקה להם הנציבה קלינגר הטבות שונות - ובהם גיוס אשת אחד מהם לארגון וקידום בדרגה של השני.

עוד באותו נושא

"טרור ופחד יומיומי": סיפור ההתעללות בקצין המעוטר בשב"ס

לכתבה המלאה

טלטלה בארגון

גורם בכיר במשטרה הגדיר את הפרשה כ"חומר נפץ". גורם בכיר לשעבר בשב"ס אמר בשיחה עם וואלה! NEWS לאחר שנחשף למידע כי "עופרה היא אישה הגונה וישרה, אבל אם רק חלק מהדברים יתבררו כנכונים - מדובר בטלטלה לארגון". לדבריו, "הנציבה לא תוכל להמשיך בתפקידה. זו בפירוש פרשה חמורה. אני לא רואה אותה ממשיכה לעמוד בראש שב"ס. זהו ארגון ביטחוני שהוא חלק ממערכת אכיפת החוק, ואסור כתם כזה ידבק במישהו בצמרת - בוודאי לא במי שעומד בראשו".

מהמשטרה נמסר: "איננו מוסרים פרטים בדבר קיומן או אי קיומן של חקירות ואין בכך כדי לאשר או להפריך את עצם קיומן. הפרסומים ככל שיהיו בנושא זה הינם באחריות המפרסם".

משב"ס נמסר: "לא ידוע לנו על חקירה כזו ואנו מציעים לא לשגות בפרסומי שווא שאינם מאומתים על ידי גורם מוסמך. בכל מקרה אין בטענות הללו דבר ואנו דוחים אותן מכל וכל. הטענות הן הכפשות מרושעות וחסרות כל בסיס. אנו מצרים כי מערכת וואלה! NEWS בוחרת פעם אחר פעם לתת במה להכפשות של גורמים אינטרסנטיים שוליים שבוחרים להכפיש ולהפיץ שקרים בעילום שם עד כדי העלאה מן האוב טענות שקריות מלפני שלוש שנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully