וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד ראייה לדקירת נהג האוטובוס בעפולה: "תפסתי לו את הרגל והורדתי מהגז"

הנהג שמעון גבאי שב להכרה ומצבו מוגדר בינוני-קשה. המשטרה עצרה חשוד בן 28 תושב העיר בחשד למעורבותו באירוע. נהגי חברת "סופרבוס" זועמים על תקיפת חברם ומסרו כי ישבתו במחאה למשך שעה: "לא ניתן שחיינו יהיו הפקר"

צילום: דוברות מד"א עריכה: ניב מעוז ושניר דבוש

הדקירה באוטובוס בעפולה - כל העדכונים:

- נהג אוטובוס בן 62 נדקר בראשו ונפצע באורח קשה מאוד במהלך נסיעה בעפולה
- האוטובוס הידרדר ופגע ברכב פרטי ובצינור מים
- המשטרה עצרה חשוד בן 28 תושב העיר במעורבות במעשה
- הבוקר שב הנהג להכרה לאחר שבמהלך הלילה חל שיפור במצבו
- נהגי חברת "סופרבוס" ישביתו את עבודתם למשך שעה לאות מחאה

שמעון גבאי נהג האוטובוס שנדקר אמש בעפולה שב הבוקר (חמישי) להכרה, לאחר שהלילה חל שיפור במצבו. גבאי מאושפז במצב בינוני-קשה ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים רמב"ם בחיפה וצפוי לעבור מחר למחלקה הנוירו-כירורגית. המשטרה עצרה בשעות הלילה חשוד בן 28 תושב עפולה לחקירת מעורבותו בדקירת הנהג אמש בעיר. הרקע לאירוע עדיין לא ברור וכל כיווני החקירה נבדקים.

תושב גבעת המורה שנכח אמש בתקרית שבה נדקר הנהג של חברת "סופרבוס" סיפר בשיחה עם וואלה! NEWS כי לאחר הדקירה החל הרכב להידרדר והוא תפס את רגלו של הנהג והרים אותה מהגז. "ממול הגיע רכב וניסה לסטות כדי לא להתנגש באוטובוס", הוסיף. אולם, שני כלי הרכב התנגשו והאוטובוס המשיך לפגוע בצינור מים שהתפוצץ ובקיר חנות בדרך גולני בעיר.

הנהג, בן 62, הובהל לבית החולים העמק בעפולה ובהמשך הועבר למחלקה הכירוגית בבית החולים רמב"ם בחיפה, שם אושפז כשהוא מונשם ומורדם. שני בני אדם נוספים נפצעו באורח קל בתקרית, בהם נוסע ברכב הפרטי וכן אדם שטייל עם כלבו בסמוך למקום.

אוטובוס שהידרדר ופגע בקיר בעפולה לאחר שנהגו נדקר, 2 במאי 2018. אלי אשכנזי, מערכת וואלה! NEWS
הדוקר נמלט מהמקום. האוטובוס לאחר הפגיעה בצינור המים/מערכת וואלה! NEWS, אלי אשכנזי

לדברי עד הראייה הוא שמע רעש מכיוון הנהג במהלך הנסיעה והסתובב לראות מה קרה - ואז הבחין בו כשהוא מכוסה דם. "חשבתי שאולי ירו בו או זרקו עליו אבן", הוסיף. עוד אמר כי האדם שדקר את הנהג בפניו נמלט והוא לא הצליח לראות את פניו. "ישבתי ממש קרוב לנהג, עם הגב אליו. הוא שאל 'מי זה, מי זה' ואמרתי לו שהוא יהיה בסדר". על האוטובוס היו לדבריו כ-20 נוסעים, בהם משפחות עם ילדים. "אני לא יכול לתאר את הפנים של הדוקר", אמר. "השניים האחרים שעלו איתו לא ברחו. אני לא חושב שהם קשורים לאירוע".

בת הזוג של הנהג, מסרה כי "הוא התקשר ואמר 'תגיעי מהר לתחנה, תקפו אותי ואני מדמם'. ראיתי שם המולה, אמבולנסים, נט"ן, משטרה, היו שם גם מכבי אש, כל הרחוב הוצף מים אבל מסתבר בסוף שזה בגלל הפגיעה של האוטובוס. זה קרה בשלב שהוא פתח את דלתות האוטובוס להעלות נוסעים".

לדברי בת הזוג, "הוא אמר שמדובר בשלושה נערים בסביבות גיל 17-18. לא דיברו שום דבר. כלום, אפילו לא באו לשלם. ישר באו עם המכה בראש. הוא נהג אוטובוס מקצועי, שלוש שנים כבר בחברה. לא היו אירועים דומים בעבר".

"דמם של הנהגים הותר"

בוועד נהגי סופרבוס כינו את התקרית "מזעזעת" ומסרו כי "לא יסכימו שחיי הנהגים ימשיכו להיות הפקר". עוד נמסר מטעם הוועד כי "כך נראית המציאות, כשכל הגורמים מסירים אחריות". נהגי החברה ישבתו היום את כל קווי השירות לשעה אחת בין 9:00 ל-10:00 ברחבי הארץ לאות מחאה.

יו"ר ארגון הנהגים ישראל גנון גינה את התקיפה ומסר כי "דמם של הנהגים הותר". לדבריו, "רק לפני שבוע תקפו נהג החבר בארגון הנהגים ומשתייך לסניף עפולה. בזמן שהנהג עדיין אושפז במיון התוקף כבר שוחרר והיום אנחנו שומעים על טרגדיה נוספת".

מחברת סופרבוס נמסר כי "הנהלת החברה מגנה את מקרי האלימות החמורים ואת הפגיעות החוזרות ונשנות בנהגי התחבורה הציבורית, מזדהה עם כאב הנהגים ומייחלת להחלמתו המלאה והמהירה של הנהג שמעון גבאי שנדקר אמש, אולם היא סבורה שהמחאה המוצדקת כנגד האלימות היתה צריכה לבוא לידי ביטוי בדרכים אחרות ומבלי לפגוע בציבור הנוסעים הרחב שנותר ללא חלופת שירות בזמן ההשבתה".

שמעון גבאי נהג האוטובוס הדקור מעפולה. פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
"כך נראית המציאות, כשכל הגורמים מסירים אחריות". הנהג הפצוע שמעון גבאי/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק
שביתת נהגי סופרבוס בעפולה בעקבות דקירת הנהג 3 במאי 2018. כח לעובדים, מערכת וואלה! NEWS
מחאת עובדי סופרבוס, הבוקר צילום: כח לעובדים)/מערכת וואלה! NEWS, כח לעובדים
שביתת נהגי סופרבוס בעפולה בעקבות דקירת הנהג 3 במאי 2018. כח לעובדים, מערכת וואלה! NEWS
מחאת עובדי סופרבוס, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, כח לעובדים
אוטובוס שהידרדר ופגע בקיר בעפולה לאחר שנהגו נדקר, 2 במאי 2018. מערכת וואלה! NEWS
ניידות משטרה בזירת התקרית, הערב/מערכת וואלה! NEWS

בינואר קיימו נהגי חברת "אגד" שביתה חלקית במחאה על תקיפת נהגים ונגד אוזלת היד של הרשויות לטענתם בטיפול במקרים אלה. זאת, בעקבות תקיפת נהג בקו 59 בירושלים בידי שוטר לאחר ויכוח שפרץ בכביש. "החלטנו לאותת למי שמבקש לפגוע בנהגים שלא ניתן לאלימות להרים ראש", מסר אז יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי. "נהגי התחבורה הציבורית משרתים את הציבור בנאמנות ולא יעלה על הדעת שהם יהפכו לשק חבטות של נוסעים אלימים. ככל שתופעת האלימות תגבר, המחאה תורחב".

(עדכון ראשון: 23:31)

אוטובוס שהידרדר ופגע בקיר בעפולה לאחר שנהגו נדקר, 2 במאי 2018. מד"א
האוטובוס לאחר הפגיעה בצינור המים/מד"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully