וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת ל"ג בעומר: סופות חול בדרום; המלצה לבטל מדורות בתל אביב

בעירייה מזהירים מהרוחות החזקות שצפויות מחר ושורה של ועדי הורים הודיעו על ביטול המדורות. ברחבי הארץ פרצו שריפות עקב השרב הכבד ובכביש 90 סופות חול חזקות מסכנות את הנהגים

צילום: דוברות המשטרה, עריכה: יוסי אלטר

שריפות בעקבות השרב הכבד - כל העדכונים:

- עיריית תל אביב המליצה לבטל את מדורות ל"ג בעומר בעקבות מזג האוויר השרבי והרוחות הצפוייות מחר
- בעקבות החום פרצו שריפות בסמוך לדליית אל-כרמל, בגן הלאומי פלמחים ובמקורות הירקון
- באזור כביש 90 סמוך לעין חצבה נושבות רוחות חזקות וישנן סופות חול
- שירות הכבאות מסר כי מחר ישררו תנאיםהיכולים לגרום להתפשטות שריפות במהרה

בעקבות מזג האוויר השרבי היום (שלישי) המליצה עיריית תל אביב לוועדי ההורים השונים לבטל את מדורות ל"ג בעומר מחשש לביטוחן הילדים. בתוך כך, שורה של ועדים ברחבי העיקר הודיעו להורים כי מדורות ל"ג בעומר מבוטלות.
בהודעה שהגיעה להורים נכתב "לאור החום הכבד והרוחות השרביות החזקות הצפויות מחר, בהתאם להמלצת סגן ראש העיר, אסף זמיר,הוחלט כי חל איסור על הדלקת מדורות. לאור זאת הוחלט לבטל את אירוע ל"ג בעומר המתוכנן למחר".

בתוך כך, כמה שריפות פרצו היום בחום הכבד ששורר מאז שעות הבוקר מרחבי הארץ. בשטח פתוח בסמוך ליציאה מדלית אל-כרמל לכיוון מושב אליקים פרצה אש ושישה צוותי לוחמי אש פועלים לכיבוי השריפה, שמתרחשת בחורש. הכוחות מרכזים מאמץ בכיתור השריפה ובלימת התפשטותה. נכון לרגע זה השריפה לא מאיימת על בתי הישוב או על כביש הגישה. טרם הושגה שליטה.

עוד בוואלה! NEWS:
פרקליט המדינה: לא ניתן לקבוע אם האירוע באום אל חיראן הוא פיגוע
אחרי חשיפת הארכיון האיראני: משלחות מאירופה יגיעו לישראל
במכינות מנסים להפיק לקחים מאסון השיטפון: "כשל מהותי באחריות"

שריפה ביציאה מדלית אל כרמל, 1 במאי 2018. דוברות כב"ה
שריפה באזור הכרמל, היום/דוברות כב"ה

מוקדם יותר התפשטה שריפה לשטח הגן הלאומי מקורות הירקון ומבקרים פונו מהמקום. כוחות כיבוי אש ופקחי רשות הטבע והגנים פועלים במרום וטרם הושגה שליטה על האש. בתוך כך פרצה גם שריפה בגן לאומי פלמחים. הושגה שליטה על האש. באזור כביש 90 סמוך לעין חצבה נושבות רוחות חזקות וישנן סופות חול. ציבור הנהגים מתבקש לנסוע במשנה זהירות ובהתאם לתנאי הדרך.

מזג האוויר החם מורגש ברחבי הארץ עם רוחות מזרחיות ערות נושבות בצפון הארץ ובהרים. גם היום הוצפו כבישים בדרום בגלל שיטפונות, וכביש40 נסגר לתנועה מצומת ציחור למצפה רמון. בהמשך היום ייתכן אובך, והלילה יהיה מעונן. מחר צפוי להיות חם מהרגיל עד שרבי. בשעות הבוקר ינשבו רוחות מזרחיות ערות בצפון ובהרים. בשעות הצהרים יתכנו ממטרים מקומיים בעיקר בהרים ובמזרח הארץ. קיים חשש קל משיטפונות בעיקר במזרח ועדיין ייתכן אובך.

מדורות הערב בפתח תקווה 14 במאי 2017. ראובן קסטרו
מדורת ל"ג בעומר בשנה שעברה/ראובן קסטרו

ביום חמישי יוסיף לשרור שרב ברוב האזורים. גם ביום שישי יוסיף להיות שרבי ברוב אזורי הארץ וייתכן גשם מקומי קל. בשבת יהיה מעונן חלקית עד בהיר עם ירידה ניכרת בטמפרטורות ועליה בלחות. הטמפרטורות יהיו מעט גבוהות מהרגיל לעונה.

מידות החום החזויות הלילה ומחר: בקצרין 31-20 מעלות, בצפת 27-18, בטבריה 36-20, בנצרת 31-21, בבית שאן 35-18, בתל אביב 33-24, באשדוד 29-24, בירושלים 29-19, בים המלח 37-24, במצפה רמון 31-19 ובאילת מ-36 מעלות הלילה ועד 25 מחר.


"תנאי מזג האוויר אינם מתאימים למדורות", הזהיר החזאי התורן בשירות המטאורולוגי, ואדים דימנשטיין. "לילה חם מאוד לפנינו, הטמפרטורות גבוהות בכל רחבי הארץ, האוויר יבש ורוחות מזרחיות ערות מהמדבר מייבשות אותו עוד יותר. תנאי מזג האויר אינם מאפשרים את התפזרות העשן וחלקיקי הזיהום אל האטמוספירה והכל נשאר בשכה נמוכה מעל ריכוזי אוכלוסיה, היכן שהדליקו מדורות". בשירות המטאורולוגי ציינו כי במשרד החקלאות הורו לחקלאים שלא להבעיר גזם השבוע, אבל הסמכות לאסור על הדלקת אש בשטחים הפתוחים היא על נציב הכבאות.

בנציבות אמרו לוואלה! NEWS כי לא הורו על כך. "אינדקס השריפות מאוד גבוה. זה עניין חוקי", מסרו. החזאי התורן צופה כי השרב יימשך גם מחר ומחרתיים ויישבר רק בליל שבת. "במהלך השבת הטמפרטורות תהינה שוב נוחות והלחות תעלה", אמר.

מתרחצים במזג אוויר שרבי בחופי תל אביב 19 במרץ 2018. ראובן קסטרו
חום כבד ברחבי הארץ . חוף הים בתל אביב/ראובן קסטרו

מחר ייערכו המדורות המסורתיות של ל"ג בעומר ברחבי הארץ. שירות הכבאות הודיע כי בימים הקרובים, צפויים תנאי מזג אוויר המאופיינים ברוחות מזרחיות ערות המלוות בטמפרטורות גבוהות עד שרביות. תנאים אלו יכולים לגרום להתפשטות שריפה במהירות לא צפויה תוך סיכון לחיי אדם ולרכוש.

משירות הכבאות נמסר כי יש לפעול לאיחוד מדורות מטעמי בטיחות וזיהום אויר. לאור מזג האוויר החריג הצפוי המלווה ברוחות ערות יש להבעיר מדורות קטנות על מנת שהאש לא תצא מכלל שליטה.

למרות החגיגה, בכל שנה מגיעים לחדרי המיון ילדים רבים בעקבות תאונות ואף קיימת בשנים האחרונות עליה בכוויות אצל ילדים בל"ג בעומר. משרד הבריאות ממליץ לנקוט כללי בטיחות בעת הבערת מדורה, בהתכנסות סביבה ובכיבויה. חשוב להקפיד על כללי בטיחות בעת הבערת מדורה, בהתכנסות סביבה ובכיבויה.

מזג אוויר- ערפל בקרית אונו, 2 באפריל 2018. ראובן קסטרו
אובך בקריית אונו/ראובן קסטרו

עוד הדגישו במשרד הבריאות כי את המדורה יש למקם בשטח נקי מקוצים ומעשבים, במרחק ביטחון סביר ממבנים. אין להבעיר מדורה מתחת לקווי חשמל וטלפון, בקרבת עצים ושיחים או מתקני דלק. מוודאים שהמרחק מהמדורה השכנה מספיק גדול. יש להגדיר גבול בטיחות למדורה מאבנים, על מנת לסמן את הקו שאותו לא עוברים. יש לנעול נעליים גבוהות וללבוש מכנסיים ארוכים וחולצה המתאימה להגנה על הגוף מפני גיצים וגחלים וכן מעקיצות זוחלים ושרצים הנמשכים אל חום המדורה. יש להצטייד בטלפון נייד שממנו אפשר יהיה להתקשר למכבי אש או אמבולנס בעת הצורך. יש להצטייד בתיק עזרה ראשונה. בקרבת המדורה יש להחזיק שני דליי מים מלאים למקרה של התפשטות שריפה.

(עדכון ראשון 17:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully