וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת האסון בטיול בערבה: המדריך ומנהל המכינה שוחררו ממעצר

השניים נשלחו למעצר בית ונאסר עליהם ליצור קשר עם גורמים הקשורים לחקירה ולהיכנס למשרדי המכינה. מוקדם יותר הסכימו הפרקליטות והמשטרה להחמיר את החשדות נגד המדריך שהוביל את הנערים בטיול

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

(מנכ"ל משרד החינוך מתייחס במהדורת וואלה! NEWS לחקירת האסון בערבה)

מנהל מכינת "בני ציון" יובל כהאן והמדריך אביב ברדיצ'ב שנעצרו לפני כשבוע בעקבות מותם של תשע נערות ונער בטיול של המכינה בנחל צפית במהלך שיטפונות שוחררו הערב (שני) ממעצר. השניים שוחררו בתנאים מגבילים, בהם מעצר בית למשך חמישה ימים וכן איסור על כניסה למשרדי המכינה ויצירת קשר עם גורמים הקשורים לחקירה במשך עשרה ימים. מוקדם יותר הסכימו הפרקליטות והמשטרה לשנות את העבירה המיוחסת לברדיצ'ב מגרימת מוות ברשלנות להריגה.

ההחלטה התקבלה לאחר שהצוות המיוחד שהוקם במחוז דרום של המשטרה לחקירת מותם של בני הנוער בטיול, שנערך בתנאי מזג אוויר קשים ובזמן שהאזור הוכה בשיטפונות, השלים את איסוף הראיות בתיק. בראש הצוות עומד קצין החקירות המחוזי ניצב-משנה יוסי תורג'מן. על הקמתו החליטו מפקד המחוז ניצב מוטי כהן והמפכ"ל רוני אלשיך.

עוד בוואלה! NEWS:
"הכי יפה והכי כואב": בחזרה למסלול האחרון של ההרוגים בנחל צפית
האסון בערבה: מבקר המדינה הורה לבדוק את הליקויים
לא עוצרים במנהל: המשטרה תחקור בכירים במשרדי החינוך והביטחון

אוטובוס של נערים נקלע לשיטפון במהלך טיול בנחל צפית שבערבה. שוטרים, מתנדבים מיחידת החילוץ ערבה ומסוקים של צה"ל הוזעקו לחלץ את הנערים  
(פתח המכינה הקדם צבאית בתל אביב). קובי ריכטר/TPS, מערכת וואלה! NEWS
שוטרים בפתח מכינת "בני ציון" בתל אביב, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, קובי ריכטר/TPS

ברדיצ'ב וכהאן הובאו היום לחקירה בחשד לגרימת מוות ברשלנות במטה מחוז דרום. בתוך כך גבתה המשטרה עדות מאיש יחידת חילוץ ומחזאי בחיל האוויר שלטענת השניים אישרו את מסלול הטיול בשבוע שעבר. העדות שנגבתה מהם סתרה את גרסתם של ראשי המכינה. גורם במשטרה ששוחח עם וואלה! NEWS אמר כי על פי העדויות שנאספו עד כה בתיק הצטיירה תמונה לפיה אנשי המכינה "התייחסו לטיול כדרך לחישול החניכים ולא נתנו מספיק התייחסות לרמת הסכנה שבה העמידו אותם".

אתמול פשטו חוקרי המשטרה על משרדי המכינה בתל אביב והחרימו מסמכים הקשורים לטיול. מבקר המדינה השופט בדימוס יוסף שפירא אף הודיע כי משרדו יקים צוות משולב לבחינת נסיבות האסון שהוביל למותם של בני הנוער. על פי הודעת המבקר הצוות יכלול את אנשי חטיבת הביקורת על מערכת הביטחון לצד נציגים מהחטיבה לביקורת חברה ורווחה - שני גופים במשרדו האמונים על הפיקוח על משרדי הביטחון והחינוך, בהתאמה.

(עדכון ראשון: 17:00)

אילן בר שלום, הרוגה באסון השיטפון בערבה. --, מערכת וואלה! NEWS
אילן בר שלום, הרוגה באסון השיטפון בערבה/מערכת וואלה! NEWS, --

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully