וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסון בערבה: מבקר המדינה הורה לבדוק את הליקויים

29.4.2018 / 16:50

השופט בדימוס יוסף חיים שפירא הורה להיערך לביקורת ממלכתית בעקבות האסון בנחל צפית שבו נספו 10 בני נוער ממכינת "בני ציון". את הביקורת יבצע צוות משולב שיבדוק את משרד הביטחון, מערכת החינוך והמשרד לביטחון פנים

צילום: יותם רונן ואור רביד, עריכה: יאיר דניאל ויוסי אלטר

מבקר המדינה יוסף שפירא, הורה היום (ראשון) לאנשי משרדו היערך לביקורת מערכתית, בעקבות אסון השיטפון בערבה בו נספו עשרה בני נוער בפעילות של המכינה הקדם צבאית "בני ציון".

את הביקורת יבצע צוות משולב מהחטיבה לביקורת מערכת הביטחון - המופקדת בין השאר על משרד הביטחון, ומהחטיבה לביקורת חברה ורווחה - המופקדת על מערכת החינוך, וכן מהחטיבה לביקורת משרדי ממשלה ומוסדות שלטון -המופקדת בין השאר על המשרד לביטחון פנים וכל הגופים שכפופים לו. מלשכת המבקר אף נמסר כי בהתאם לצורך ישולבו בבדיקה עובדי ביקורת מיחידות נוספות במשרד המבקר.

אסון בערבה | לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
"העיניים אומרות הכול": האסון רודף את הנער ששרד את השיטפון
"אובדן עצום וכאב בלתי נסבל": עדי, גלי ורומי יובאו למנוחות
"תומכים וכואבים יחד": אלפים התכנסו לזכר הרוגי האסון בערבה

החלטת המבקר באה בצל חקירות המשטרה בנוגע לאסון, והחלטת משרד החינוך והביטחון להקים ועדה שתבחן את נושא פעילות החוץ של המכינות הקדם צבאיות. במסגרת החקירה פשטו היום חוקרים על משרדי המכינה "בני ציון" בתל אביב, והחרימו מסמכים וציוד נוסף. במשטרה צפויים לערוך בקרוב עימות בין מנהל המכינה לבין המדריך העצור, לאחר שהתגלו סתירות בגרסאות של השניים, המטילים את האחריות זה על זה.

לאחר מותם של עשרת בני הנוער, החליטו מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך ומפקד המחוז הדרומי ניצב מוטי כהן על הקמת צוות חקירה, בראשו עומד קצין החקירות של המחוז הדרומי, ניצב משנה יוסי תורג'מן, הנחשב לאחד החוקרים המקצועיים במשטרה. "הוא יבצע פעולות חקירה באופן אישי", אמר גורם במשטרה, במה שמבהיר את החשיבות שהמשטרה מעניקה לחקירה.

יוסף שפירא במהלך ועידת משפט 29.8.17. מגד גוזני, מערכת וואלה! NEWS
הורה להיערך לבדיקה. מבקר המדינה יוסף שפירא/מערכת וואלה! NEWS, מגד גוזני

במשטרה פינו את כל מפלג ההונאה במחוז הדרומי כולל יחידת הסייבר של המחוז על עשרות החוקרים - כדי לקחת חלק בחקירה. אמנם במהלך סוף השבוע לא נחקרו מנהל המכינה והמדריך שנעצר בשל היום דתיים, אולם החקירה תימשך היום.

גורם במשטרה סיפר כי השניים מטילים זה על זה את האחריות להחלטה על מסלול ההליכה. במשטרה אומרים כי כבר במהלך יום שישי נלקחו מכשירי טלפון ובוצעו בדיקות של המכשירים, ולבדוק מה היה תוכן שיחות הווטסאפ בין המעורבים וכן עם גורמים חיצוניים. "אנחנו מבינים שיש קבוצת ווטסאפ הכוללת מנהלי מכינות וגם אותה אנחנו נבדוק לעומק", אמר הגורם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully