וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העיניים אומרות הכול": האסון רודף את הנער ששרד את השיטפון

אביו של עדיאל חסיד, בן 17 שהשתתף בטיול הגיבוש שהסתיים במותם של עשרה בני נוער בנחל צפית, מספר כי בנו "ראה דברים שאני לא מאחל לאף אחד לראות ולחוות". היום יובאו למנוחות עדי רענן, גלי בללי ורומי כהן. חוקרי המשטרה החרימו קלסרים ומחשבים מהמכינה בתל אביב

צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: ניר חן

שעות לא קלות עברו על רוני חסיד, אביו של עדיאל בן ה-17 מענתות, כששמע על האסון שאירע במסע הגיבוש של מכינת "בני ציון", שהסתיים במותם של עשרה בני נוער בשיטפון בנחל צפית. בנו השתתף בטיול הגיבוש, וניצל מהאסון. היום יובאו למנוחות שלוש ההרוגות האחרונות מהאסון - עדי רענן ממכמורת, גלי בללי מגבעתיים ורומי כהן ממושב מאור. באסון נהרגו גם אלה אור, יעל סדן, צור אלפי, מעין ברהום, אילן בר שלום, שני שמיר ואגם לוי.

ההלוויות שייערכו היום מתקיימות בצל חקירות המשטרה בנוגע לאסון, והחלטת משרד החינוך והביטחון להקים ועדה שתבחן את נושא פעילות החוץ של המכינות הקדם צבאיות. במסגרת החקירה פשטו היום חוקרים על משרדי המכינה "בני ציון" בתל אביב, והחרימו מסמכים וציוד נוסף. במשטרה צפויים לערוך בקרוב עימות בין מנהל המכינה לבין המדריך העצור, לאחר שהתגלו סתירות בגרסאות של השניים, המטילים את האחריות זה על זה.

עוד בוואלה! NEWS:
אסון בערבה: תשעה נערים ונערות נהרגו בשיטפונות בנחל צפית
משרד החינוך נגד משרד הביטחון: מי אחראי לאסון בנחל צפית?
"אובדן עצום וכאב בלתי נסבל": עדי, גלי ורומי יובאו למנוחות

עדיאל חסיד אחד הניצולים שניצל מהשיטפון בנחל צפית. פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
עדיאל חסיד, שניצל מהאסון בערבה/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק
חומרי החקירה שהגיעו לקחת חוקרי המשטרה מהמיכנה הקדם צבאית בתל אביב. מערכת וואלה! NEWS
המסמכים שהוחרמו במכינה/מערכת וואלה! NEWS

"אתה רואה על העיניים של עדיאל את החוויה הקשה שעבר", סיפר לוואלה! NEWS אביו של החניך שניצל מהאסון. "העיניים שלו אומרות הכול. שוחחתי איתו, שאלתי אותו מה הוא ראה שהתרחש שם בשטח במורד הנחל. בהתחלה היה לו מאוד קשה. אלה דברים שאני לא מאחל לאף אחד לראות ולחוות". עם זאת, בהתייחסו לחקירת האסון במשטרה, אמר האב כי "לא מתפקידנו לחפש אשמים".

"עכשיו אנחנו מחבקים את עדיאל, עכשיו אנחנו תומכים במשפחות ההורגים", אמר חסיד. "הילדים האלה לא יצאו לטיול שנתי לקטוף פרחי נוי, אלא לגיבוש, שהוא דבר קשה. עדיאל ידע שהוא יוצא למסע קשה".

"הלב שלי נקרע", אמר האב על הרוגי האסון. הוא סיפר כי חלומו של עדיאל להתגייס לשייטת 13, ואילו החלום של צור אלפי, שנהרג באסון, היה להגיע ל-669. "הוא עבר את המיונים ליחידה, ובסוף לוחמים שלה הוציאו אותו מת מהנחל".

"המעצר של ראש המכינה מיותר, הוא הרוס מכל מה שאירע"

חסיד מספר כי גם בביתם חששו מפני מזג האוויר. "אמא של עדיאל התקשרה אליו כל הזמן". את השיחה הראשונה אחרי ההודעה על השיטפון הוא משחזר: "שאלתי את עדיאל איפה הוא נמצא, שאלתי אותו מה הוא רואה. אמרתי לו - 'אתה יודע ששיגעתם את העולם עם הסיפור הזה'. בהתחלה הוא לא ענה, ולא סיפרתי לאמא שלו. רק אחרי ששוחחנו אמרתי לה שהוא בסדר".

חסיד התייחס לחקירת המשטרה ולמעצרו של מנהל המכינה יובל כהאן, ואמר כי "אני חותם על כל מילה שאמרו מכריו וידידיו. הוא מלח הארץ, אדם שתלמידי המכינה הם כל חייו. פגשנו אותו לראשונה לפני חודש, וזו הייתה אהבה ממבט ראשון. שמנו את הילדים שלנו אצלו כי ידענו מי האיש. שמעתי שהם עשו עבודת הכנה על המקום, הם ביררו מול צה"ל על השטח, ואמרו להם שהם יכולים להיכנס לנחל עד 15:00".

אילן בר שלום, הרוגה באסון השיטפון בערבה. --, מערכת וואלה! NEWS
אילן בר שלום, הרוגה באסון השיטפון בערבה/מערכת וואלה! NEWS, --

"המעצר של יובל מיותר", המשיך האב, "אין לנו ספק שהוא הרוס מכל מה שאירע. לצערנו המדינה הזאת חוותה יותר מדי אסונות, אבל מהם לומדים, כדי שלא יחזרו שוב. קיבלנו סטירה, אבל נמשיך קדימה עם הראש מורם".

רוני ובנו עדיאל צפויים לעבור היום בבתי הרוגי האסון, כדי לנחם ולתמוך בבני המשפחה והחברים בשעות הקשות, "מתקשים לחזור לשגרה, נתחיל בקרוב בסבב הארוך והקשה הזה".

הדלקת נרות בכיכר רבין לזכר 10 ההרוגים באסון השיטפון, 28 באפריל 2018. אלעד מלכה, מערכת וואלה! NEWS
אלפים לזכר ההרוגים, אתמול בכיכר רבין/מערכת וואלה! NEWS, אלעד מלכה
הדלקת נרות בכיכר רבין לזכר 10 ההרוגים באסון השיטפון, 28 באפריל 2018. אלעד מלכה, מערכת וואלה! NEWS
אלפים לזכר ההרוגים, אתמול בכיכר רבין/מערכת וואלה! NEWS, אלעד מלכה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully