וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אובדן עצום וכאב בלתי נסבל": עדי, גלי ורומי יובאו למנוחות

29.4.2018 / 6:20

עדי רענן, גלי בללי ורומי כהן, שיצאו לטיול בנחל צפית במסגרת המכינה הקדם צבאית בני ציון, יובאו היום למנוחות לאחר שנספו בשיטפון. ראש המועצה האזורית עמק חפר, בה התגוררה רענן: "מה שקרה שם הוא אסון לאומי, לא פחות"

צילום: אבי כהן

(בווידאו: כיכר רבין, אתמול)

שלושה ימים לאחר האסון בערבה, במהלך היום (ראשון) יתקיימו הלוויותיהן של עדי רענן ממכמורת, גלי בללי מגבעתיים ורומי כהן ממושב מאור, שהיו בין בני הנוער שנספו בשיטפון בנחל צפית. ההלוויות מתקיימות בצל חקירות המשטרה בנוגע לאסון, והחלטת משרד החינוך והביטחון להקים ועדה שתבחן את נושא פעילויות החוץ של המכינות הקדם צבאיות.

במכמורת נערכים למסעות ההלוויה ולאזרחים הרבים שיבקשו ללוות את עדי רענן בדרכה האחרונה. רענן בת ה-19 הותירה הורים - פז וגיל, ואת אחיה רועי, תלמיד כיתה ט' כבן 15. היא סיימה את לימודי התיכון בשנה שעברה ולמדה במכינה. הוריה, שהיו בחו"ל בעת האסון, חזרו עם היוודע הבשורה הקשה. עדי היא נכדתו של אשר גרין, סגן נשיא התאחדות בוני הארץ. ההלוויה תתקיים בשעה 18:30 במושב.

אסון בערבה | לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
"תומכים וכואבים יחד": אלפים התכנסו לזכר הרוגי האסון בערבה
מדריכת המכינה שנחקרה: התרעתי מהטיול - אך לא שמעו בעצתי
השיטפונות בערבה: סריקות נרחבות אחר נהג משאית נעדר

אילן בר שלום, הרוגה באסון השיטפון בערבה. --, מערכת וואלה! NEWS
אילן בר שלום, הרוגה באסון השיטפון בערבה/מערכת וואלה! NEWS, --

"אסון כבד נפל על משפחתנו עם מותה של עדי בתנו האהובה בשיטפון בנחל צפית", אמר אביה גיל רענן, איש הייטק ויזם, אחד מעמודי התווך של ענף אבטחת התוכנה. "היום נלווה את עדי למנוחת עולמים במכמורת". הוא אף ביקש "לעבד את האובדן הרחק מעין הציבור".

המחנכת של עדי, נלי סובול, סיפרה על נערה יצירתית, מצטיינת וחברותית מאד שהמשיכה ושמרה על קשר עם חבריה לשכבה וגם איתה. היא סיפרה שרק לפני שבועיים קיבלה ממנה מסרון עם צילומים ממפגש עם חברים לכתה. ראש המועצה האזורית עמק חפר, רני אידן, הגיע לאחר האסון לבית המשפחה לניחום אבלים, ואמר כי "מה שהתרחש שם זה אסון לאומי, לא פחות".

עדי רענן, הרוגה באסון השיטפון בערבה. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
עדי רענן/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה

הלווייתה של גלי בללי תתקיים בבית העלמין "נחלת יצחק" שבתל אביב. גם בעירה, גבעתיים, נערכים ללוותה בדרכה האחרונה. שלשום סיפרה אלה ספיר-גונן, מנהלת בית הספר התיכון שמעון בן צבי בו למדה, על "תלמידה ערכית וייחודית, מלאה בטוב לב ובאהבת אדם, שהצטיינה בכל תחום בו נגעה. זהו אובדן עצום והכאב בלתי נסבל. עדיין לא מעכלים ולא מוכנים לקבל את האסון הנורא".

בהודעת תנועת הנוער "כנפיים של קרמבו", בה הייתה חברה גלי, סיפרו כי גלי ריכזה את סניף התנועה בגבעתיים בשנתיים האחרונות, הייתה ממובילי הסניף וחלק בלתי נפרד ממשפחת כנפיים של קרמבו. "פעילי סניף גבעתיים ועמם כל סניפי התנועה ברחבי הארץ משתתפים בכאבה הגדול של משפחת בללי ומחבקים אותם. גלי האהובה הייתה חלק בלתי נפרד מהתנועה ותחסר לנו מאוד".

גלי בללי שנהרגה בשיטפון בערבה, 27 באפריל 2018. באדיבות המשפחה, באדיבות המצולמים
גלי בללי שנהרגה באסון בערבה/באדיבות המצולמים, באדיבות המשפחה

בבית העלמין במושב מאור תתקיים הלוויתה של רומי כהן בת ה-17. היא למדה במוסד החינוכי מבואות עירון, והייתה האחות הבכורה במשפחתה. היא הותירה אחריה שני אחים קטנים, בני 15 ו-12. ראש המועצה אילן שדה אמר כי "אנו כואבים ומשתתפים בצערה של משפחת כהן באבלם הכבד על מותרה בטרם עת של בתם רומי באסון הכבד בנחל צפית. צוותי החינוך, הרווחה והשירות הפסיכולוגי של המועצה נמצאים בבית המשפחה ועם תושבי המושב ומסייעים ככל שניתן, על אף שאין נחמה".

משפחתה סיפרה על נערה שניגנה, רקדה בלט והייתה מעורבות חברתית, שפעמיים השתתפה במשלחות של יהודים וערבים בארצות הברית. ביום שלישי יצאה רומי לגיבוש, כשהוריה לא ידעו מה תכנית הטיול. כשנודע שיש סערה ההורים ניסו לבטל את הטיול, אבל לא הצליחו בכך. אב המשפחה, אביה עופר, סיפר כי כששמע את החדשות על השיטפון החל לנסוע דרומה, אך לדבריו גם אחרי שהתברר שהקבוצה נקלעה למצוקה, "לא היה מי שדיבר ועדכן" וכי "היה כאוס".

רומי כהן. מערכת וואלה! NEWS
רומי כהן, ממושב מאור שנהרגה באסון/מערכת וואלה! NEWS

באסון בערבה נהרגו גם יעל סדן מירושלים, צור אלפי ממזכרת בתיה, מעיין ברהום מירושלים, אילן בר שלום מראשון לציון ואגם לוי ממושב חירות. הלוויותיהן של שתי הרוגות נוספות - שני שמיר משהם, ואלה אור ממעלה אדומים - התקיימו כבר ביום שישי.

אתמול הגיעו אלפים לאירוע התייחדות עם זכרם של ההרוגים בכיכר רבין שבתל אביב. באירוע, אליו הגיעו חניכי מכינות קדם צבאיות, בהם גם חניכי מכינת "בני ציון" אליה השתייכו ההרוגים, בני שירות לאומי ואזרחים רבים, הודלקו נרות לזכרם של חניכי מכינת בני ציון מתל אביב שנהרגו בשיטפון.

הדלקת נרות בכיכר רבין לזכר 10 ההרוגים באסון השיטפון, 28 באפריל 2018. אלעד מלכה, מערכת וואלה! NEWS
אלפים בכיכר רבין, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, אלעד מלכה

מנכ"ל מועצת המכינות הקדם צבאיות דני זמיר הגיע לעצרת, ואמר כי "כולנו כואבים בכאב גדול יחד עם כל עם ישראל את מותם של עשרת הצעירים והצעירות, שהיו ממיטב בנינו ובנותינו ומצאו את מותם באסון שפקד אותנו שלשום. אלו הם ימים קשים מנשוא ואנו מחבקים את המשפחות אשר איבדו את יקיריהם ומשתתפים בכאבם"..

"אין ספק כי מדובר באסון קשה שיש ללמוד את פרטיו, אנו מבקשים לתת לגורמים המוסמכים לבצע את כל החקירות הנדרשות על מנת לקבל את המסקנות המתבקשות אשר יבטיחו כי טרגדיה קשה שכזו לא תחזור עוד לעולם", אמר זמיר.

הדלקת נרות בכיכר רבין לזכר 10 ההרוגים באסון השיטפון, 28 באפריל 2018. אלעד מלכה, מערכת וואלה! NEWS
כיכר רבין, אמש/מערכת וואלה! NEWS, אלעד מלכה

שיר, חניכה במכינת נחשון בשדרות, אמרה כי "זה אסון נורא, אבל באנו לפי כדי להראות שלמרות זאת, זה לא ימנע מאף אחד להגיע למכינה קדם צבאית. אני יודעת שכל ראשי המכינות הם אנשים מאוד אחראיים". איתן ממכינת פארן בערבה סיפר כי היה לו חבר שניצל מהאסון. על הלימודים במכינה הקדם צבאית אמר כי "זה מפתח אותך מבחינה אישית, אתה נכנס לצבא יותר בוגר ויותר אחראי".

אתמול הודיעו משרד החינוך, משרד הביטחון ומועצת המכינות הקדם צבאיות כי תוקם ועדה להסדרת פעילויות החוץ של המכינות, זאת בעקבות האסון. בראש הוועדה יעמוד מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב, ובה ישתתפו נציגי משרד הביטחון ומועצת המכינות הקדם צבאיות. הוועדה תבחן מיסודם של נהלים ופיקוח בנושא, בדגש על טיולים ברחבי הארץ, כדי שאלה יתקיימו באופן מסודר ובטוח.

הדלקת נרות בכיכר רבין לזכר 10 ההרוגים באסון השיטפון, 28 באפריל 2018. אלעד מלכה, מערכת וואלה! NEWS
כיכר רבין, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, אלעד מלכה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully