וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריכת המכינה שנחקרה: התרעתי מהטיול - אך לא שמעו בעצתי

28.4.2018 / 20:56

המדריכה הנמצאת במעצר בית מאז האסון בו נספו עשרה בני נוער במהלך טיול בנחל צפית אמרה לקרוביה כי הזהירה ממזג האוויר. עורך דינה סיפר כי היא פנתה לאביה והתייעצה איתו בעניין, והדגיש כי לא היא זו שקיבלה את ההחלטה אם הטיול יתקיים

.

מדריכת המכינה הקדם צבאית "בני ציון" בתל אביב, שנמצאת במעצר בית מאז נספו עשרה מתלמידי הטיול בו השתתפה, אמרה לקרוביה כי היא התריעה בפני מנהל המכינה מפני טיול בנחל בשל מזג האוויר, אך לא שמעו בעצתה. עורך דינה, שחר מנדלמן, סיפר כי פנתה לאביה, העובד ביחידת החילוץ ערבה, והתייעצה איתו לגבי מסלול הטיול, והוא המליץ לה לא לקחת סיכונים. עם זאת הדגיש עורך הדין כי בסופו של דבר לא היא זו שהחליטה אם טיול הגיבוש יתקיים או לא.

אתמול נעצר מנהל המכינה, יובל כהאן, ומדריך במכינה אביב ברדיצ'ב, בחשד לגרימת מוות ברשלנות בעקבות הטיול שנערך בשיטפון בנחל צפית. המדריכה שנמצאת במעצר בית נחקרה כבר ביום האסון, ושוחררה לביתה. בחקירה טענו הבכירים במכינה כי לא התעלמו מאזהרות מזג האוויר, וכי המסלול אף שונה בהתאם לאזהרות.

עוד בוואלה! NEWS:
הסערה לא מאחורינו: נמשך החשש משיטפונות; גשם בצפון ומזרח הארץ
השיטפונות בערבה: סריקות נרחבות אחר נהג משאית נעדר
אחרי השיטפונות העוצמתיים ב-8 השנים האחרונות: השבוע שרב - וגשם

אילן בר שלום, הרוגה באסון השיטפון בערבה. --, מערכת וואלה! NEWS
אילן בר שלום, הרוגה באסון השיטפון בערבה/מערכת וואלה! NEWS, --
המדריך, אביב ברדיצ'ב והמדריכה שנחקרו לאחר אסון השיטפון. --, מערכת וואלה! NEWS
המדריכה ששוחררה למעצר בית עם המדריך שנעצר/מערכת וואלה! NEWS, --

עורך הדין המייצג את כהאן, נתי שמחוני, אמר כי "אנו נמצאים בתחילתו של התהליך, ולא ראוי לחרוץ את דינם של החשודים כאן, לא צריך לשפוט אותם בכיכר העיר". מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך הנחה אמש להקים צוות חקירה של המחוז הדרומי שיחקור את האסון בנחל צפית, שבו נספו עשרה תלמידים בשיטפון.

עורך הדין ציון אמיר המייצג את המדריך אמר בדיון כי "אביב הוא אדם ערכי מאוד, הוא רואה את מה שקרה כטרגדיה נוראית ולאומית, הוא בכלל לא הבין למה הוא צריך התייעצות משפטית. יש צעירים שנהרגו, זה לא הזמן".

החוקרים בודקים מי אישר את הטיול, באילו אמצעי בטיחות נקט, ומדוע לא בוטל הטיול למרות האזהרות הרבות של השירות המטאורולוגי ושל המשטרה על שיטפונות באזור. בראש צוות החקירה עומד ניצב-משנה יוסי תורג'מן.

עורך דין ציון אמיר המייצג את המדריך מאסון השיטפון בערבה, בית משפט מחוזי באר שבע, 27 באפריל 2018. אלעד מלכה, מערכת וואלה! NEWS
עורך הדין ציון אמיר בבית המשפט/מערכת וואלה! NEWS, אלעד מלכה

קרוביהם של ההרוגים הביעו אתמול זעם על ההחלטה לצאת לטיול למרות תנאי מזג האוויר. אילן מאייר, סבה של אגם לוי בת ה-18 ממושב חירות אמר כי ההחלטה לצאת לטיול היא "בלתי נתפסת ובלתי שפויה לחלוטין". עופר כהן, אביה של רומי בת ה-17 ממושב מאור, סיפר כי כששמע את החדשות על השיטפון החל לנסוע דרומה, אך לדבריו גם אחרי שהתברר שהקבוצה נקלעה למצוקה, "לא היה מי שדיבר ועדכן" וכי "היה כאוס".

(עדכון ראשון 19:03)

אוטובוס של נערים נקלע לשיטפון במהלך טיול בנחל צפית שבערבה. שוטרים, מתנדבים מיחידת החילוץ ערבה ומסוקים של צה"ל הוזעקו לחלץ את הנערים. דוברות מד"א, מערכת וואלה! NEWS
החיפושים בנחל צפית, ביום חמישי/מערכת וואלה! NEWS, דוברות מד"א
נרות ופרחים שהונחו במכינת בני ציון בתל אביב לזכר הנספים באסון השיטפון בנחל צפית, 27 באפריל 2018. מערכת וואלה! NEWS
פרחים מחוץ למכינת בני ציון בתל אביב/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully