וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא עוצרים במנהל: המשטרה תחקור בכירים במשרדי החינוך והביטחון

29.4.2018 / 2:12

פרסום ראשון: במשטרה מתכוונים להרחיב את חקירת האסון בו נספו עשרה בני נוער בערבה, ולחקור גם בכירים בחשד לרשלנות בכל הנוגע להוצאת טיולים במכינות הקדם צבאיות. "אי אפשר להוציא סתם ככה טיול בלי נוהל מסודר ובלי פיקוח", אמר גורם במשטרה

צילום: יותם רונן ואור רביד, עריכה: יאיר דניאל ויוסי אלטר

בעוד חקירת אסון השיטפון בערבה נמשכת, במשטרה לא מתכוונים לעצור רק במנהל המכינה הקדם צבאית "בני ציון" בתל אביב, ויחקרו גם רשלנות של בכירים במשרדי החינוך והביטחון, כך נודע לוואלה! NEWS. גורם בכיר במשטרה אמר הערב (שבת) כי "לא יכול להיות שמוציאים טיול של עשרות בני נוער לשטח פתוח בלי נוהל ובלי פיקוח".

"האם יש נוהל שקובע איך נערכים לטיול?", תמה הגורם במשטרה - "יש חובש? יש מאבטח? אי אפשר להוציא סתם ככה טיול בלי נוהל מסודר ובלי פיקוח".

אותו גורם תהה לא רק לגבי מוכנות למזג אוויר, אלא גם לתיאום ביטחוני במצב של מתיחות, שכן לפי תכנית הטיול המקורית אמורים היו החניכים לישון באזור עוטף עזה. "ומה היה קורה אם היה צבע אדום", תהה הגורם שהוסיף כי בכוונת המשטרה לבדוק לעומק את כל נהלי המכינות הקדם צבאיות, וכל המשרדים הנוגעים לעניין.

עוד בוואלה! NEWS:
הסערה לא מאחורינו: נמשך החשש משיטפונות; גשם בצפון ומזרח הארץ
השיטפונות בערבה: סריקות נרחבות אחר נהג משאית נעדר
מדריכת המכינה שנחקרה: התרעתי מהטיול - אך לא שמעו בעצתי

הדלקת נרות בכיכר רבין לזכר 10 ההרוגים באסון השיטפון, 28 באפריל 2018. אלעד מלכה, מערכת וואלה! NEWS
עצרת לזכר הרוגי האסון/מערכת וואלה! NEWS, אלעד מלכה

לאחר מותם של עשרת בני הנוער, החליטו מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך ומפקד המחוז הדרומי ניצב מוטי כהן על הקמת צוות חקירה, בראשו עומד קצין החקירות של המחוז הדרומי, ניצב משנה יוסי תורג'מן, הנחשב לאחד החוקרים המקצועיים במשטרה. "הוא יבצע פעולות חקירה באופן אישי", אמר גורם במשטרה, במה שמבהיר את החשיבות שהמשטרה מעניקה לחקירה.

במשטרה פינו את כל מפלג ההונאה במחוז הדרומי כולל יחידת הסייבר של המחוז על עשרות החוקרים - כדי לקחת חלק בחקירה. אמנם במהלך סוף השבוע לא נחקרו מנהל המכינה והמדריך שנעצר בשל היום דתיים, אולם החקירה תימשך היום לאורך כל היום.

גורם במשטרה סיפר כי השניים מטילים זה על זה את האחריות להחלטה על מסלול ההליכה. במשטרה אומרים כי כבר במהלך יום שישי נלקחו מכשירי טלפון ובוצעו בדיקות של המכשירים, ולבדוק מה היה תוכן שיחות הווטסאפ בין המעורבים וכן עם גורמים חיצוניים. "אנחנו מבינים שיש קבוצת ווטסאפ הכוללת מנהלי מכינות וגם אותה אנחנו נבדוק לעומק", אמר הגורם.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אילן בר שלום, הרוגה באסון השיטפון בערבה. --, מערכת וואלה! NEWS
אילן בר שלום, הרוגה באסון השיטפון בערבה/מערכת וואלה! NEWS, --

במשטרה אומרים כי הנערים שניצלו יעידו במהלך הימים הקרובים כדי להבין מה קרה בדיוק. עד עתה מהעדויות שנאספו מהנערים עולה כי מצב המטיילים בפיצול בעת האסון, חלק מהם נעמדו על הנקיק בחלק העליון בעוד שהקבוצה שנפגעה עמדה בערוץ הנחל באזור היתדות וניסתה לטפס מעלה כאשר הגל הגיע ושטף אותם בסערה "לא היה להם כל סיכוי במקום שבו הם עמדו".

במשטרה מתכוונים כבר היום בבוקר לבצע שורה של פעולות ובכלל זה פעולות איסוף ולא מן הנמנע כי כבר לפנות בוקר יגיעו החוקרים למספר משרדים כדי לבצע חיפושים ולהחרים מסמכים, מחשבים ואמצעים נוספים כדי להתחקות אחר הנהלים, וההתכתבויות לקראת הטיול.

(עדכון ראשון: 21:29)

אוטובוס של נערים נקלע לשיטפון במהלך טיול בנחל צפית שבערבה. שוטרים, מתנדבים מיחידת החילוץ ערבה ומסוקים של צה"ל הוזעקו לחלץ את הנערים. דוברות מד"א, מערכת וואלה! NEWS
החיפושים בנחל צפית, ביום חמישי/מערכת וואלה! NEWS, דוברות מד"א
נרות ופרחים שהונחו במכינת בני ציון בתל אביב לזכר הנספים באסון השיטפון בנחל צפית, 27 באפריל 2018. מערכת וואלה! NEWS
פרחים מחוץ למכינת בני ציון בתל אביב, אתמול/מערכת וואלה! NEWS
הדלקת נרות בכיכר רבין לזכר 10 ההרוגים באסון השיטפון, 28 באפריל 2018. אלעד מלכה, מערכת וואלה! NEWS
עצרת לזכר ההרוגים בכיכר רבין/מערכת וואלה! NEWS, אלעד מלכה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully