וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "ההתנקשות במלזיה - חלק ממבצע של המוסד לחיסול מוחות חמאס"

בניו יורק טיימס דווח כי ההתנקשות בפאדי אל-בטש הייתה חלק ממבצע רחב של סוכנות הביון לנטרול פרויקט ההכשרה של ארגון הטרור בחו"ל. במסגרתו, הוא שולח מומחים כדי לצבור ידע לפיתוח נשק נגד ישראל. גורמי מודיעין: ייתכן שהיה מעורב במגעים לעסקאות נשק עם קוריאה הצפונית

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

חיסולו של המהנדס הפלסטיני פאדי אל-בטש, שנורה למוות בבירת מלזיה ביום שבת, היה חלק ממבצע רחב יותר של המוסד לנטרול תכנית רחבה של חמאס - כך דיווח היום (חמישי) הניו יורק טיימס. לפי גורמי מודיעין במזרח התיכון, במסגרת התכנית שולח חמאס את מדעניו ומהנדסיו המבטיחים ביותר מרצועת עזה אל מעבר לים, כדי לצבור מידע בנוגע למערכות נשק שונות שיכולות לשמש אותו נגד ישראל.

לפי גורמי המודיעין, אל-בטש, שב-2013 חיבר מחקר על מל"טים, נשלח למלזיה כדי לחקור ולהשיג מערכות נשק ומל"טים עבור חמאס. הגורמים, ששמרו על עילום שם כדי לשוחח על התכנית החשאית, אמרו כי המוסד פקח עין במיוחד על פיתוחי חמאס בתחום כלי הטיס והשיט הבלתי-מאוישים, שיכולים להיות יעילים יותר בתקיפות נגד ישראל בהשוואה לרקטות שבהן השתמש הארגון בעימותים האחרונים.

חיסול במלזיה | לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
מלזיה: פורסמה תמונתו של אחד החשודים בחיסול המהנדס הפלסטיני
מלזיה: סוכנים זרים נכנסו למדינה לביצוע "משימות מסוימות"
מלזיה מחפשת חשודים בהתנקשות במהנדס: "קוראים לעדי ראיה להעיד"

כרזה לזכרו של פאדי אל-בטש, שחוסל בבירת מלזיה, בביתו בצפון רצועת עזה, 21 באפריל 2018. רויטרס
כרזה לזכרו של אל-בטש ברצועת עזה/רויטרס

גורמי מודיעין במזרח התיכון ובמערב אמרו כי ייתכן שאל-בטש היה מעורב גם במגעים לקיום עסקות נשק עם קוריאה הצפונית דרך מלזיה, שהפכה למוקד פעילות מועדף על חמאס, לנוכח יחסה הקרוב לפלסטינים. לדבריהם, מצרים סיכלה לאחרונה משלוח צפון קוריאני של אמצעי קשר לחימוש מונחה, שיועד לרצועת עזה. אחד הגורמים אמר כי אל-בטש תיווך בעסקה.

באותו יום שבו נורה למוות, היה אמור אל-בטש לטוס לאיסטנבול ולהשתתף בכנס אקדמי. עם זאת, גורם מודיעין במזרח התיכון אמר כי הוא היה אמור להיפגש עם מהר סלאח, ראש היחידה האחראית על מדעני חמאס החיים בחו"ל ופועלת מטורקיה.

עוד באותו נושא

מתוניסיה עד מלזיה: החיסולים המסתוריים של אנשי חמאס בעולם

לכתבה המלאה
מפקדי המשטרה במלזיה מציגים תמונה של החשוד בהתנקשות במהנדס הפלסטיני. 25 באפריל 2018. רויטרס
משטרת מלזיה מציגה את תמונת אחד החשודים בהתנקשות/רויטרס

אל-בטש, שהיה מהנדס חשמל בהכשרתו, התגורר בשמונה השנים האחרונות במלזיה, שאליה עבר מעזה. הוא חי בגומבק, פרבר של הבירה קואלה לומפור המכונה על ידי המקומיים "ערב הקטנה" וההתנקשות בו ממקדת את אור הזרקורים לא רק בנוכחות הגוברת של חמאס וארגונים אחרים במלזיה - שלה קשרים קרובים עם הפלסטינים בעשורים האחרונים - אלא גם על הפיכתה למוקד של סכסוכים בינלאומיים.

זהו החיסול המתוקשר השני שמתרחש על אדמת המדינה בתוך קצת יותר משנה. בפברואר אשתקד הותז גז העצבים הקטלני VX על פניו של קים ג'ונג נאם, אחיו למחצה של מנהיג קוריאה הצפונית, בנמל התעופה בקואלה לומפור. הוא מת כעבור דקות אחדות, והרשויות עצרו שתי נשים זרות המואשמות שפעלו בשליחות פיונגיאנג.

חמאס ומשפחתו של אל-בטש מאשימים את המוסד באחריות לחיסולו, בעוד שמלזיה רק הסתפקה בכך שהמתנקשים היו "מאירופה או מהמזרח התיכון", מבלי לפרט. ישראל, באופן רשמי, התנערה מהחיסול, ושר הביטחון אביגדור ליברמן אמר כי זהו חלק מסכסוך פנים-פלסטיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully