וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלזיה: סוכנים זרים נכנסו למדינה לביצוע "משימות מסוימות"

סגן ראש הממשלה אמר כי אותם סוכנים, חלקם ממדינה מזרח תיכונית עם "רשת ביון עולמית", נכנסו למדינה עם דרכונים של מדינות בעלות יחסים דיפלומטיים עם מלזיה. בכך הוא רמז כי ישראל אחראית להתנקשות במהנדס הפלסטיני אל-בטש. משפחתו: הגופה תושב מחר לרצועה

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

סגן ראש ממשלת מלזיה, אחמד זאהיד המידי, אמר כי ארצו זיהתה סוכנים זרים שנכנסו למדינה על מנת לבצע "משימות מסוימות" באמצעות דרכונים של מדינות שלהן יחסים דיפלומטיים עם מלזיה. לפי העיתון "סטרייט טיימס", הדברים נאמרו אתמול (שני) ברקע החיסול של המהנדס הפלסטיני פאדי אל-בטש, פעולה שאותה מייחסים הפלסטינים לישראל, שמצדה מכחישה זאת.

לדברי סגן ראש הממשלה, המשמש גם שר הפנים, חלק מהסוכנים הגיעו ממדינה במזרח התיכון, "שלה יש רשת ביון בכל רחבי העולם", במיוחד כדי "לבצע משימות סודיות להגנה על האינטרסים שלה". הוא הוסיף כי הממשלה בקואלה לומפור מפקחת על פעילותם של הסוכנים הזרים, אך לעתים זוהי משימה קשה מאחר שחלקם משתמשים בדרכונים של מדינות בעלות קשרים דיפלומטיים עם מלזיה.

"במקרה הזה, אנחנו מתקשים למצוא את האחראים לפשע", אמר. "אבל אנחנו עדיין אופטימיים וסבורים שנצליח". כשהוא רומז לישראל, אמר המידי: "אנחנו מכירים מדינה במזרח התיכון, שתעשה הכול כדי למנוע את מימוש הפוטנציאל של העם הפלסטיני. הם פוגעים בפלסטינים בעלי מיומנויות כדי לסכל אפשרות לפריצת אינתיפאדה עוד לפני שהיא החלה".

לקריאה נוספת על החיסול
משטרת מלזיה: אלה החשודים בחיסול המהנדס הפלסטיני
מלזיה מחפשת חשודים בהתנקשות במהנדס: "קוראים לעדי ראיה להעיד"

החשודים בחיסול המהנדס הפלסטיני במלזיה. מערכת וואלה! NEWS
קלסתרוני החשודים בהתנקשות במהנדס הפלסטיני/מערכת וואלה! NEWS

משפחתו של אל-בטש, שהיה חבר בחמאס ומומחה רקטות ומל"טים, מאשימה את המוסד בחיסולו. ישראל דוחקת במצרים שלא לאפשר את השבת גופתו, אך היום טענו קרוביו כי היא תושב מחר דרך מעבר רפיח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
כרזה לזכרו של פאדי אל-בטש, שחוסל בבירת מלזיה, בביתו בצפון רצועת עזה, 21 באפריל 2018. רויטרס
כרזה לזכרו של אל-בטש ברצועת עזה/רויטרס

שני המתנקשים המתינו למהנדס בן ה-35 כ-20 דקות לפני שירו בו 14 כדורים ונמלטו מהזירה. אתמול פרסמה המשטרה קלסתרונים של שני החשודים, שתוארו על ידי עדי ראיה כבעלי עור בהיר, מזוקנים ובגובה של 1.80 מטר. אחד מהם נראה מרכיב משקפיים וחובש קסדה.

זהו החיסול המתוקשר השני שמתרחש על אדמת המדינה בתוך קצת יותר משנה. בפברואר אשתקד הותז גז העצבים הקטלני VX על פניו של קים ג'ונג נאם, אחיו למחצה של מנהיג קוריאה הצפונית, בנמל התעופה בקואלה לומפור. הוא מת כעבור דקות אחדות, והרשויות עצרו שתי נשים זרות המואשמות שפעלו בשליחות פיונגיאנג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully