וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלזיה מחפשת חשודים בהתנקשות במהנדס: "קוראים לעדי ראיה להעיד"

המשטרה מסרה כי המניע לחיסולו של פאדי אל-בטש טרם ברור וכי לא ידוע אם אכן היו מעורבים גורמים זרים בירי בבירה. "אני קורא לכולם שלא לקפוץ למסקנות", אמר מפקד המשטרה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

משטרת מלזיה הודיעה היום (ראשון) כי הוקם צוות חקירה מיוחד כדי לחקור את ההתנקשות במהנדס הפלסטיני פאדי אל-בטש, שנורה למוות אתמול בקואלה לומפור. משפחתו של אל-בטש וגורמים ברצועת עזה מייחסים את הפעולה לישראל, שלא התייחסה לכך, אך מפקד המשטרה המקומית אמר כי המניע עוד לא ברור ולא אמר אם גורמים זרים היו מעורבים. הוא ביקש מעדי ראיה למסור את גרסתם.

במסיבת עיתונאים שכינס, אמר מפקד המשטרה כי עדי ראיה סיפרו כי שני המתנקשים, שהיו רכובים על אופנוע, היו בעלי מאפיינים אירופיים, אולם המשטרה טרם אימתה אם הם אכן מאירופה. "עדיין מוקדם לקבוע", אמר כשנשאל אם יש עדויות לכך שהייתה מעורבות זרה בחיסול של אל-בטש, שהרצה באוניברסיטה מקומית והיה מומחה ברקטות ובמל"טים. "אנחנו רוצים להבטיח חקירה מלאה. אנחנו עדיין חוקרים את המניע. אני קורא לכולם שלא לקפוץ למסקנות".

לקריאה נוספת בנושא
מתוניסיה עד מלזיה: החיסולים המסתוריים של אנשי חמאס בעולם
ליברמן מבהיר: "לא נאפשר החזרת גופת המהנדס שחוסל במלזיה לעזה"

פאדי אל באטש. מערכת וואלה! NEWS
נורה בדרך למסגד. אל-בטש/מערכת וואלה! NEWS

אל-בטש, בן 35, התגורר בשנים האחרונות במלזיה עם אשתו ועם ילדיו. הוא נורה בדרכו למסגד, בסביבות השעה 6:00, על ידי שני אלמונים רעולי פנים, שהמתינו לו כ-20 דקות מחוץ לבמה הדירות שבו התגורר. נורו לעברו לפחות עשרה כדורים, והוא מת בזירה.

חמאס הודה לאחר ההתנקשות כי הוא היה חבר משמעותי בארגון, והאשים "יד בוגדנית" בחיסול אם כי לא ציין מפורשות את ישראל. אל-בטש היה המהנדס השני הקשור לארגון שמחוסל בתוך פחות משנתיים בפעולה המיוחסת למוסד. בדצמבר 2016 נורה למוות מומחה המל"טים מוחמד א-זווארי בתוניסיה.

אל-בטש הוא קרוב משפחתו של חאלד אל-בטש, בכיר בג'יהאד האסלאמי, שדווקא האשים מיד לאחר ההתנקשות את ישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
כרזה לזכרו של פאדי אל-בטש, שחוסל בבירת מלזיה, בביתו בצפון רצועת עזה, 21 באפריל 2018. רויטרס
כרזה לזכרו של אל-בטש בביתו ברצועת עזה/רויטרס

עדיין לא ברור אם גופתו של אל-בטש תשוב לקבורה בעזה, כפי שדורשת משפחתו. שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר הבוקר כי ישראל ביקשה ממצרים שלא לאפשר את השבת הגופה דרך מעבר רפיח, וניסה להתנער מאחריותה של ישראל לחיסול. "חיסול חשבונות בין פלגים שונים של ארגוני טרור זה דבר שאנחנו רואים חדשות לבקרים. אני מניח שזה גם המצב במקרה הזה", טען.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully