וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן מבהיר: "לא נאפשר החזרת גופת המהנדס שחוסל במלזיה לעזה"

שר הביטחון אמר בריאיון לרשת ב' כי ישראל כבר פנתה למצרים בדרישה שלא לאפשר את העברת גופת המהנדס פאדי אל-בטש, דרך מעבר רפיח לשטח הרצועה. דבריו של ליברמן באו בעקבות הדיווחים על ניסיונות משפחת המהנדס להשיבו לקבורה בעזה. "אביו לא ראה אותו כבר שנים", אמרו

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר הבוקר (ראשון) כי ישראל פנתה למצרים בדרישה שלא לאפשר את העברת גופתו של מהנדס חמאס פאדי אל בטש, שחוסל אתמול במלזיה, לקבורה בעזה דרך מעבר רפיח. בריאיון ברשת ב' הבהיר ליברמן כי "ההנחיה כבר קיימת - אנחנו לא מאפשרים להכניס גופות לרצועה".

ליברמן אמר את הדברים בתגובה לדרישתם של בני משפחת גולדין, שגופת בנם הדר מוחזקת בעזה מאז צוק איתן, ולקריאת יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט להתנות את השבת הגופה בתמורה לשחרור גופות החיילים. "לא צריך שום קריאה", אמר ליברמן. "שמעתי את דבריהם - הם טובים בעיקר לתקשורת".

חיסול המהנדס במלזיה | לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
הנייה על חיסול המהנדס במלזיה: "ישראל מעבירה את קרבותיה לחו"ל"
האקדמיה של חמאס: המסר בחיסול המהנדס העזתי על אדמת מלזיה
חיסול במלזיה: מהנדס בכיר מעזה נורה למוות בדרכו למסגד

וואלה TALK הראיון המרכזי עם יעקב אילון ושר הבטחון אביגדור ליברמן 16 באפריל 2018. ראובן קסטרו
הועברה פנייה למצרים. שר הביטחון ליברמן/ראובן קסטרו

כשנשאל בנוגע לזהות המתנקשים אמר ליברמן כי "חיסול חשבונות בין פלגים שונים של ארגוני טרור זה דבר שאנחנו רואים חדשות לבקרים. מניח שזה גם המצב במקרה הזה". שר הביטחון אף הוסיף כי "האיש לא היה צדיק. הוא לא עסק בשיקום רשת החשמל ושיפור תשתיות המים ברצועה. אנחנו שמענו את ההודעות של ראשי חמאס שלקחו אחריות וציינו כי הוא עסק בשיפור הרקטות".

מוקדם יותר אמר דובר מטעם משפחתו של אל-בטש לכלי התקשורת ברצועה כי כי המשפחה פועלת להשבת גופת המהנדס לשטח רצועת עזה. "אביו לא ראה אותו כבר שנים, המשפחה עושה מאמצים כדי לארגן את החזרת הגופה לשם", הסביר דובר מטעמם. "מעולם לא היו לו אויבים, לא ציפינו שדבר כזה יקרה לו". בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות נראית אמו של המהנדס, במהלכו היא טוענת כי בנה חוסל "על ידי הכיבוש הישראלי בשל הצטיינותו המדעית".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ד"ר פאדי אל באטש המהנדס מעזה שחוסל. טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
המהנדס פאדי אל-בטש/מערכת וואלה! NEWS, טוויטר

אמש האשים ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה את המוסד בהתנקשות באל-בטש. "התזמון של החיסול מכוון", אמר הנייה, והוסיף כי חמאס הוציא משלחת למלזיה כדי לחשוף את פרטי האירוע. "לאויב הישראלי יש חשבון פתוח מול העם הפלסטיני, והוא מעביר את הקרב שלו לחו"ל".

"ביקשנו מממשלת מלזיה לפתוח בחקירה מהירה של ההתנקשות באל-בטש", אמר הנייה בסוכת האבלים שהוקמה בעיר עזה. "המוסד פועל לפגוע במנופי המדע וברנסאנס של האומה האסלאמית".

אל-בטש בן ה-35 חוסל בירי בצאתו ממסגד בקואלה לומפור. מהמשטרה המקומית נמסר כי שני רוכבי אופנוע אלמונים ירו לעברו כעשרה כדורים, מהם נהרג במקום. סגן ראש ממשלת מלזיה, אחמד זאהיד המידי, אמר כי אל-בטש הפך ככל הנראה לעול עבור סוכנות מודיעין זרה "העוינת את פלסטין". הוא הוסיף כי המתנקשים היו גברים לבנים שרכבו על אופנועי ב.מ.וו.

זירת הרצח קואלה לומפור פאדי אל באטש. -, מערכת וואלה! NEWS
זירת ההתנקשות בקואלה לומפור, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, -
זירת הרצח קואלה לומפור פאדי אל באטש. מערכת וואלה! NEWS
זירת ההתנקשות בקואלה לומפור, אתמול/מערכת וואלה! NEWS
זירת הרצח קואלה לומפור פאדי אל באטש. מערכת וואלה! NEWS
זירת ההתנקשות בקואלה לומפור, אתמול/מערכת וואלה! NEWS
ד"ר פאדי אל באטש  מהנדס עזה. טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
המהנדס אל בטש/מערכת וואלה! NEWS, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully