וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האקדמיה של חמאס: המסר בחיסול המהנדס העזתי על אדמת מלזיה

21.4.2018 / 19:21

הפלגים הפלסטיניים מיהרו להאשים את המוסד בחיסולו של פאדי אל-בטש, מהנדס החשמל המסתורי שנולד בעזה וחוסל בקואלה לומפור. ישראל או לא, ברור שמישהו מנסה לעצור את חמאס מלפתח אמצעי לחימה קטלניים במעוז החדש של הארגון בדרום-מזרח אסיה

צלמים זמניים מורשים

לא צריך דמיון עשיר מדי כדי להבין על מי נופל החשד באחריות לחיסולו של פאדי אל-בטש, מהנדס החשמל המסתורי, במקור מעזה, שרק לאחר חיסולו במלזיה לפנות בוקר (שבת) התגלה כי היה חבר בזרוע הצבאית של חמאס. שלל הפלגים הפלסטיניים כבר מיהרו להאשים את המוסד הישראלי בחיסול. קשה לומר אם יש להם על מה לבסס את התיאוריה הזו, מלבד השאלה הקריטית - למי היה אינטרס לפגוע באל-בטש?

במובנים הרבים, הפעולה הזו מזכירה את החיסול הקודם של מדען תוניסאי, מוחמד א-זווארי, שנורה למוות בידי אלמונים ב-15 בדצמבר 2016 בעיר ספאקס שבתוניסיה. רק לאחר חיסולו פרסם חמאס הודעה שבה נאמר כי א-זווארי פעל בשירות הזרוע הצבאית שלו, והיה שותף במאמץ פיתוח מזל"טים וצוללת בלתי מאוישת. אל-בטש, בשונה מא-זווארי, נולד ברצועת עזה וגדל בג'בליה. הוא נחשב לעילוי בלימודי הנדסת חשמל והיה מקורב לכמה מראשי הארגון ברצועה.

עוד בוואלה! NEWS:
ליברמן: "הנהגת חמאס אשמה במות הנער בן ה-15 בגבול עזה"
הנער שמת ברצועה יצא להפגין חרף התנגדות אמו; צה"ל: הירי מתוחקר
"פגיעה מדויקת בחיילים": בצה"ל נערכים להחרפת האלימות של חמאס

זירת הרצח קואלה לומפור פאדי אל באטש. -, מערכת וואלה! NEWS
למי היה אינטרס? זירת ההתנקשות בקואלה לומפור, הלילה/מערכת וואלה! NEWS, -

בשנים האחרונות התגורר אל-בטש עם משפחתו בקואלה לומפור, בירת מלזיה, ואף שימש שם כאימאם באחד המסגדים. הבוקר, בדרכו למסגד, המתינו לו אלמונים על גבי אופנוע ב.מ.וו וירו בו עשרה כדורים. הוא נהרג במקום.

בשלב זה לא ידוע באיזה סוג של פרויקטים היה מעורב אל-בטש במסגרת חברותו בזרוע הצבאית. ניתן לשער שלא עסק בפיתוח של אנרגיה נקייה למען עתיד טוב יותר, אלא בפיתוח של אמצעי לחימה שונים. הגורם המפתיע, באופן יחסי, הוא המיקום של החיסול והמקום שבו בחר אל-בטש להשתקע בשנים האחרונות. ואולם מתברר כי לא מעט סטודנטים פלסטינים יוצאים ללימודים במלזיה, ובעבר כבר ניסה חמאס לגייס פעילים מקרבם. מרכז המידע למודיעין וטרור (המל"מ) פרסם פני כשלוש שנים מאמר, שבו נכתב כי חמאס טרח לאמן פעילים של הזרוע הצבאית במלזיה כדי להוציא לפועל פיגוע יומרני במיוחד באמצעות מצנחי רחיפה.

בנוסף, חמאס מקיים פעילות גיוס ענפה בקרב הסטודנטים באוניברסיטאות של מלזיה. אל-בטש עצמו עבד כמרצה באחת האוניברסיטאות הפרטיות במדינה. "הארץ" דיווח באותה התקופה כי הזרוע הצבאית גייסה בצורה זו כ-40 סטודנטים פלסטינים. בקואלה לומפור ובמקומות אחרים (האוניברסיטה האסלאמית העולמית במלזיה, בעיר גומבאק) מתקיימת פעילות של הארגון ומתרחשים ביקורים של בכירים. אפילו בנו של האחראי על קשרי החוץ בחמאס, אוסאמה חמדאן, מתגורר במלזיה.

עוד באותו נושא

חיסול במלזיה: מהנדס בכיר מעזה נורה למוות בדרכו למסגד

לכתבה המלאה
ד"ר פאדי אל באטש המהנדס מעזה שחוסל. טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
ניתן לשער שעסק בפיתוח אמל"ח. אל-בטש/מערכת וואלה! NEWS, טוויטר

החיסול לפנות בוקר, וגם אלה שקדמו לו, מרמזים ככל הנראה על הלחימה החשאית שמתנהלת הרחק מאחורי הקלעים בין חמאס לבין ישראל, וגם על השלכותיה האפשריות על המצב ברצועה. חמאס חותר על הזמן לפתח ולקבל לידיו אמצעי לחימה יעילים וקטלניים יותר, אפילו שוברי שוויון, ונדמה שמישהו - אולי מדינת ישראל, אולי גורם אחר - מתכוונים לעצור את הארגון בכל דרך אפשרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully