וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנער שנהרג ברצועה יצא להפגין חרף התנגדות אמו; צה"ל: הירי מתוחקר

21.4.2018 / 19:48

אמו של מוחמד איוב בן ה-14, שנורה למוות בגבול רצועת עזה, אמרה לסוכנות הידיעות רויטרס כי ביקשה מבנה להימנע מלצאת להפגין, וכי הוא אמר שישוב תוך שעה. צה"ל: "חמאס משתמש בילדים כמגן אנושי"

רויטרס

בווידאו: הכנות צה"ל לאירועי סוף השבוע בגבול הרצועה, השבוע)

דובר צה"ל מסר הערב (שבת) כי יתחקר באופן יסודי את נסיבות מותו של מוחמד איוב בן ה-14, שנהרג אתמול מירי צה"ל בהפגנה בגבול רצועת עזה. "כל מקרה שבו נטען כי אדם נהרג מירי צה"ל מתוחקר באופן יסודי על ידי דרגי הפיקוד הרלוונטיין, ונבדק על ידי מנגנון התחקור המטכ"לי", נמסר. בנוסף טען הצבא כי "חמאס פועל באופן מכוון ומתוכנן לסיכון אזרחי, כאשר מדי שבוע הוא מציב בחזית הפרות הסדר האלימות ילדים צעירים, נערים ונשים, הנשלחים לגדר ומשמשים 'מגן אנו'י למימוש מטרות חמאס".

מוקדם יותר היום שוחחה אמו של איוב, ראדה, עם סוכנות הידיעות רויטרס וסיפרה כי הזהירה את בנה מפני יציאה להפגנה, וכי הוא התעלם מאזהרותיה. "הוא ביקש מדודתו לספר לי שהוא יחזור בעוד שעה", אמרה האם.

האיחוד האירופי הצטרף היום לקריאת שליח האו"ם לאזור, בדרישה לחקור את הרג הנער, שהוא ההרוג הפלסטיני ה-35 מאז התגברות ההפגנות ב-30 במרץ. "בעודנו מביעים שוב צער על המוות, האיחוד האירופי קורא לצה"ל להימנע משימוש בכוח קטלני נגד מפגינים בלתי חמושים", צוין בהודעת הארגון.

זירת הירי בנער בן 15 באזור ג'בליה במהלך ההפגנות על הגדר בעזה, 20 באפריל 2018. סוכנות סאווא, מערכת וואלה!
איוב בזירת הירי ברצועה, אתמול/מערכת וואלה!, סוכנות סאווא
הפגנה בגבול רצ"ע 20 באפריל 2018. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
ההפגנה בגבול הרצועה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

האיחוד האירופי פתח את הצהרתו בתיאור האירועים, שהתאם לדיווחי משרד הבריאות הפלסטיני. "אתמול שוב פתחו חיילים ישראלים באש לעבר מפגינים ברצועת עזה באמצעות תחמושת חיה והרגו ארבעה פלסטינים, בהן נער בן 14, יותר מ-150 נפצעו", צוין. "נדרשת חקירה מלאה כדי להבין מה קרה ומדוע".

הודעת האיחוד מצטרפת לביקורת שמתח שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלדנוב. בדברים שכתב בטוויטר קרא מלדנוב לחקירת מותו של איוב וכתב כי הדבר אינו תורם למאמצים להשגת שלום. "הדבר רק מגביר את הכעס ויביא למיתות נוספות", הוסיף. "יש להגן על ילדים מפני אלימות ולוודא שלא ייחשפו לה - ולא ייהרגו".

השר לביטחון פנים גלעד ארדן התייחס לדרישת האיחוד האירופי ואמר כי "האיחוד האירופי" מוכיח שהוא זה שיורה על אוטומט, ובלי לחשוב במי הוא יפגע. כל קריאה כזו, שאינה מבוססת על עובדות אלא רק על מידע מסולף שמופץ בידי ארגון טרור, מחזקת את המוטיבציה של חמאס לשלוח ילדים ונערים נופים המשמשים כמגן אנושי".

הפגנות פלסטינים בגבול רצועת עזה 20.4.18. רויטרס, רויטרס
ההפגנות בעזה, אתמול/רויטרס, רויטרס

"האיחוד היה צריך להפיק לקחים מהקמפיינים התקשורתיים של ארגון דאעש, ולהבין: אסור להאמין לטרוריסטים. לשוחרי החופש אסור לשמש ככלי שרת להפצת הטענות השקריות של ארגוני הטרור. בניגוד לאיחוד, אנחנו עוסקים בעובדות", הוסיף השר.

(עדכון ראשון: 18:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully