וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פגיעה מדויקת בחיילים": בצה"ל נערכים להחרפת האלימות של חמאס

1.4.2018 / 21:27

גורם ביטחוני בכיר אמר כי על בסיס התבטאויות ראשי חמאס, בצה"ל מתכוננים לאפשרות שהארגון "ינסה לבצע עליית מדרגה ולהיות יותר אלים". במקביל, פתח צה"ל בפעילות נרחבת של עבודה הנדסית לאורך הגדר תחת אבטחה כבדה

צילום: רויטרס, שי מכלוף, עריכת וידאו: ניר חן

גורם ביטחוני בכיר אמר היום (ראשון) כי על בסיס הפרסומים ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת הפלסטינים, בחמאס מתכוונים לקדם הפגנות אלימות בחודש וחצי הקרובים לאורך הגבול. תאריכים מרכזיים הם יום שישי הקרוב, שבו יציין ארגון חמאס את מותם של פעילי התנועה שנהרגו בהפגנה על הגדר בסוף השבוע, יום האסיר ב-14 באפריל ויום הנכבה ב-15 במאי. "יהיו עוד תאריכים טעונים סביב העברת השגרירות האמריקנית לירושלים", אמר הבכיר, והוסיף: "כל המטרות שלנו הושגו ביום שישי. עם ישראל חגג בשקט את ערב חג הפסח והושגה הרתעה משמעותית".

הגורם הבכיר הדגיש כי לקראת ההפגנות הגדולות הבאות שמתכנן חמאס, מעריכים במערכת הביטחון כי הארגון "ינסה לבצע עליית מדרגה, להיות יותר אלים, ואנחנו ערוכים לכל התרחישים. מבחינתו הוא הצליח לרכז סביבו תשומת לב עולמית, כולל כינוס של מועצת הביטחון של האו"ם. אבו מאזן תכנן להטיל היום סנקציות נוספות על רצועת עזה, אבל יהיה לו מאוד קשה לממש אותן, לפחות בזמן הקרוב".

בתוך כך אמר היום ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הניה כי בהפגנות הבאות עלולים תושבי הרצועה להגיע מעבר לגדר ואל תוך שטח ישראל. "אנחנו אומרים לכל העולם כי תהלוכות השיבה היו בדרכי שלום, שבהן השתתפו נשים וילדים זקנים, וכי הרצח שמבצע האויב נגד ילדינו וצעירינו הוא מתוכנן מראש", אמר הניה במהלך טקס הענקת תעודת הוקרה לילד שהשתתף בהפגנות ביום שישי. "על העולם החופשי לשאת באחריותו ולהעמיד את מנהיגי הכיבוש לדין". הוא הוסיף כי "העם הפלסטיני לא יכול לשאת עוד את המצור. התאפקנו בשבוע שעבר והגענו לגבול מסוים. אנחנו לא יודעים היכן יהיה הגבול בפעם הבאה".

עוד בנושא:
צה"ל לתושבי עזה: "לא נחזיר את גופות שני המחבלים עד להשבת חיילינו"
חודשו העבודות לבניית החומה התת קרקעית בגבול עזה; "המתח ירד"
חומת מגן מול האג: האינטרס הישראלי לפתוח בחקירת הירי בגבול

ירי גז מדמיע לעבר מפגינים בגבול רצועת עזה, 30 במרץ 2018. רויטרס
"יהיו עוד תאריכים טעונים". ירי גז מדמיע לעבר מפגינים בגבול הרצועה, בסוף השבוע/רויטרס

הבוקר פתח צה"ל בפעילות נרחבת של עבודה הנדסית לאורך גדר המערכת תחת אבטחה כבדה מהקרקע ומהאוויר. עשרות אלפי הפלסטינים שהפגינו בסמוך לגדר התפזרו לבתיהם, אך לדברי גורמי צבא נותר גרעין מצומצם באוהלים שהוקמו באזור. בזמן הפעילות ההנדסית לבניית החומה התת-קרקעית הסית כרוז באזור נחל עוז עשרות פלסטינים שיידו אבנים לעבר הגדר. אחד מהם ניסה לחבל בה ונורה.

בפיקוד הדרום הפיקו לקחים מההפגנות האלימות ביום שישי, ובהתאם לכך הוחלט לעבות את מערך המכשולים בסמוך לגבול הרצועה. לאחר ניתוח השטח ודרכי הפעולה של חמאס הוחלט להקים סוללות עפר נוספות סביב מקומות פריצה נוספים של מפגינים פלסטינים, ולפרוס גדר "תלתלית" ממזרח לגדר כדי לעכב פלסטינים שינסו לחצות אותה.

עוד באותו נושא

הנייה: ביום שישי עצרנו בגבול, לא יודעים היכן נהיה בפעם הבאה

לכתבה המלאה
פלסטיני בעיר האוהלים שהוקמה בסמוך לגדר המערכת ברצועת עזה, אפריל 2018. רויטרס
גרעין מצומצם של מפגינים נותר באוהלים בסמוך לגדר. עזה, היום/רויטרס

גורמי צבא בפיקוד אמרו היום כי "חמאס יכול לקבל החלטה לגבות מחיר מצה"ל על ידי פגיעה מדויקת בחיילים באמצעות ירי צליפה או מתוך ההפגנות. חמאס יסתכן בתגובה חריפה של צה"ל, לא רק באזור הגדר. זה בהחלט יכול לקרות".

בצל הביקורת על ההסברה הישראלית בזירה הבינלאומית אמר הגורם הביטחוני כי "תפקדנו לא רע בכלל. שוחררו סרטונים שמסבירים את הצד הישראלי, אבל מועצת הביטחון תמיד פועלת על בסיס אינטרסים".

פלסטינים מתפללים באיזור הפרעות הסדר בצפון רצועת עזה, 30 במרץ 2018. AP
תפילה באזור ההפגנה, ביום שישי/AP
ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הניה בטקס הענקת תעודת הוקרה לילד שהשתתף בהפגנות ביום שישי, 1 באפריל 2018. מערכת וואלה!
הניה עם ילד שהשתתף בהפגנות ביום שישי/מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully