וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנייה: ביום שישי עצרנו בגבול, לא יודעים היכן נהיה בפעם הבאה

מנהיג חמאס איים להסלים את "צעדת השיבה" נגד ישראל, שאותה האשים ב"רצח מתוכנן". לדבריו, "על העולם החופשי לשאת באחריותו ולהעמיד את מנהיגי הכיבוש לדין"

צילום: רויטרס, שי מכלוף, עריכת וידאו: ניר חן

ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה, הזהיר היום (ראשון) כי ההפגנות הבאות עשויות להיות מעבר לגבול, אחרי סוף שבוע של עימותים אלימים עם צה"ל. 16 פלסטינים נהרגו ועוד יותר מ-1,400 נפצעו מאז יום שישי, אך בין ההרוגים היו גם פעילי חמאס ופעילי טרור אחרים. צה"ל הודיע היום כי הוא מחזיק בגופות של שני פלסטינים, שנהרגו בשישי.

"אנחנו אומרים לכל העולם כי תהלוכות השיבה היו בדרכי שלום, שבהן השתתפו נשים וילדים זקנים, וכי הרצח שמבצע האויב נגד ילדינו וצעירינו הוא מתוכנן מראש", אמר. "על העולם החופשי לשאת באחריותו ולהעמיד את מנהיגי הכיבוש לדין".

במהלך טקס שבו העניק אות הוקרה לילד שתועד ביום שישי כשהוא עם מסיכה ובה בצל כדי לעמוד בפני הגז המדמיע שפיזר צה"ל, הוסיף הנייה: "תהלוכות השיבה הן אירוע היסטורי ענק, יום מפואר בימי פלסטין, ההתנגדות והעמידה העממית בדרכי שלום". לדבריו, "העם הפלסטיני לא יכול לשאת עוד את המצור. התאפקנו בשבוע שעבר והגענו לגבול מסוים. אנחנו לא יודעים היכן יהיה הגבול בפעם הבאה".

לקריאה נוספת על העימותים בגבול
נתניהו: טורקיה מפציצה אזרחים, שלא תטיף לנו; ארדואן: אתה טרוריסט
צה"ל לתושבי עזה: "לא נחזיר את גופות שני המחבלים עד להשבת חיילינו"

הניה הגיע למוקד במזרח העיר עזה , 30 במרץ 2018. רויטרס
מזהיר מפני החרפת המאבק. הנייה במהלך הצעדה, שישי/רויטרס

העימותים הקטלניים הובילו לגינויים מצד מדינות ערב ומצד טורקיה, שנשיאה רג'פ טייפ ארדואן מוביל את המתקפה נגד ישראל. הוא כינה היום את ישראל "מדינת טרור" ואת ראש הממשלה "טרוריסט ושקרן", אחרי שנתניהו הגיב לדברים דומים שאמר אמש. "לא נקבל הטפות מוסר ממי שמפציצה אזרחים במשך שנים", כתב נתניהו בטוויטר, כשהוא מתייחס למאבק של טורקיה בכורדים בשטחה ובמדינות השכנות לה.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
פלסטינים מפנים את הפצוע תהיר אבו סבאלה, בן 17 לאחר שנפצע בראשו מירי צה"K, צעידת השיבה, 1 באפריל 2018. רויטרס
פינוי פצוע מאזור הגדר, היום/רויטרס

המתיחות באזור הגדר פחתה היום, כשרק כמה מאות פלסטינים נותרו במחנות האוהלים שהוקמו לאורך הגבול שאורכו 65 ק"מ. עם זאת, הפלסטינים דיווחו כי עשרות מפגינים נפצעו היום מירי כוחות הביטחון. משרד הבריאות בעזה מסר כי היום נפצעו מירי תשעה פלסטינים, וכי אחד מהם פצוע ראש באורח קשה מאוד.

ביום שישי, שהחל את "צעדת השיבה" ששיאה אמור להיות ביום הנכבה בחודש הבא, השתתפו עשרות אלפי פלסטינים. לפי צה"ל, חלקם יידו אבנים והבעירו צמיגים, ואף היו כמה שפתחו באש וניסו להניח מטענים בסמוך לגדר.

Israeli soldiers deploy on the Israeli side of the border with the northern Gaza Strip, April 1, 2018. REUTERS/Amir Cohen
חיילי צה"ל בגבול רצועת עזה, 1 באפריל 2018. רויטרס
כוננות גבוהה לאורך הגדל. כוחות צה"ל סמוך לרצועה/רויטרס

בעקבות האירועים, קראו מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש ושרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני לחקירה עצמאית של העימותים, אך בישראל דחו זאת על הסף. לפי דיווח של סוכנות הידיעות הצרפתית, ארצות הברית בלמה הלילה הצעת החלטה של כווית במוצעת הביטחון, שקראה לחקור את האלימות שהתחוללה לאורך הגדר.

(עדכון ראשון: 18:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully