וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל לתושבי עזה: "לא נחזיר את גופות שני המחבלים עד להשבת חיילינו"

1.4.2018 / 13:52

ישראל אישרה לראשונה כי בידיה גופות שני הפלסטינים שנהרגו שלשום במהלך חילופי האש במסגרת "צעדת המיליון". מתאם הפעולות בשטחים, אלוף מרדכי הזהיר: "ישראל לא תשקוט ותושבי עזה לא ידעו שלווה עד שיוחזרו הישראלים מהרצועה ויובאו חיילינו לקבורה"

צילום: רויטרס, שי מכלוף, עריכת וידאו: ניר חן

מתאם פעולות הממשלה בשטחים היוצא אלוף יואב מרדכי כתב היום (ראשון) כי "ישראל לא תשקוט ותושבי עזה לא ידעו שלווה עד שיוחזרו הישראלים מהרצועה ויובאו חיילינו לקבורה בישראל!". מרדכי פרסם את הדברים באלמונסק, עמוד הפייסבוק בערבית של משרד מתאם הפעולות בשטחים. מרדכי הודיע לראשונה כי בידיו גופות המחבלים שנהרגו בחילופי האש ב"צעדת המיליון" שנערכה ביום בשישי בשבוע שעבר ובמסגרתה נהרגו 16 פלסטינים ונפצעו כ-1,400.

"גופותיהם של מסעב סלול פעיל חמאס מזווידה ומחמד רבאעיה, טרוריסטים חמושים ברובים ומטען שניסו לבצע פיגוע בישראל שלשום התווספו ל 24 גופות אחרות הנמצאות בידי ישראל ממבצע צוק איתן וממנהרת הג'יהאד האסלאמי שפוצצה בשטחנו באוקטובר 2017", הוסיף. "לארגון הטרור חמאס השולט בעזה לא אכפת לא מהחיים ולא מהמתים, הוא מונע את קבורתם האסלאמית וקריאת הפאתחה עליהם". מרדכי כתב עוד כי "ערך משותף ביהדות ובאסלאם להביא לקבורה חללים. תושבי עזה - חמאס גוזל מכם גם את הזכות להתפלל על בניכן".

עוד בנושא:
דיווח: ארה"ב בלמה הצעה במועצת הביטחון לחקירת העימותים בעזה
האיומים נותרו ססמאות: כשהתקווה של חמאס להביך את צה"ל נכשלה
קריאה לחקור את הירי במפגינים; צה"ל: 10 מההרוגים פעילי טרור

המחבלים שנהרגו במהלך ההפגנות על גדר הגבול בעזה - 30 במרץ 2018. דובר צה"ל
פעילי הטרור שנהרגו ביום שישי/דובר צה"ל

צה"ל פרסם הבוקר תמונות של כלי הנשק שנמצאו על המחבלים. בתמונה אחת נראה רובה קלצ'ניקוב עם מחסנית בתוכו, כשלצדו נמצא רימון. בתמונה השנייה מוצג רימון נוסף. כוח צה"ל שהיה בזירת התקרית הגיב אליהם באופן מידי בירי של נשק קל ופגזי טנקים לעבר המחבלים ועמדות חמאס בקרבת מקום. כמו כן, בוצע ירי באמצעות כלי טיס לעבר הזירה והמחבלים חוסלו. בפיגוע הירי לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

חשיפת כלי הנשק שנמצאו על המחבלים הגיעה לאחר שבצה"ל הבהירו אתמול כי בדיקה משותפת עם שב"כ העלתה כי עשרה מתוך 16 ההרוגים בהפגנות עליהם דיווחו הפלסטינים, הם בעלי רקע של טרור. בצבא טענו כי חלק מהם אף פעילים בזרוע הצבאית של חמאס, במערך החפירות מעזה, ואף בארגון הג'יהאד העולמי.

עוד באותו נושא

חודשו העבודות לבניית החומה התת קרקעית בגבול עזה; "המתח ירד"

לכתבה המלאה
הרימון והקלצ'ניקוב שנמצא על המחבלים בפיגוע הירי ב-31/03 בצפון הרצועה. דובר צה"ל, דובר צה"ל
כלי נשק שנמצא על אחד מההרוגים בהפגנה/דובר צה"ל, דובר צה"ל

גורמים בפיקוד הדרום טוענים כי חלה רגיעה במתיחות לאורך הגבול, אולם בצה"ל מוכנים להתחדשות העימותים. "האוהלים של ההפגנות נשארו במוקדים השונים לאורך הגבול", מסרו. "חמאס לא פירק אותם. נשארו בהם מעט פעילים. המתח הגדול ירד, אך אנחנו עדיין מוכנים לפעול אם יהיו הפרות סדר".

בתוך כך, משפחתו של האזרח ישראלי הנמצא בשבי חמאס אברה מנגיסטו הקימה היום אוהל מחאה בסמוך למעון ראש הממשלה בירושלים. משפחתו ופעילים נוספים ישהו במאהל לכל אורך חג הפסח. הוריו של קצין צה"ל סגן הדר גולדין שנהרג במבצע "צוק איתן" בשנת 2014 וגופתו מוחזקת בידי חמאס פנו הבוקר לממשלה ולמערכת הביטחון בדרישה כי יפעלו על פי החלטות הקבינט ולא ישיבו גופות של מחבלים הנמצאות בידי ישראל מאירועי יום שישי בגבול עזה.

מפגינים פלסטינים בצפון רצועת עזה- צעדת השיבה, 30 במרץ 2018. רויטרס
הפגנת פלסטינים בגבול הרצועה במסגרת "צעדת המיליון"/רויטרס

הבוקר אף חודשו העבודות לבניית החומה התת קרקעית לסיכול מנהרות באזור גדר המערכת. העבודות הופסקו בשבוע שעבר לאחר שכמה כלים הוצתו על ידי פלסטינים שהצליחו לחדור לשטח ישראל. מוקדם יותר פתח כוח צה"ל בירי הרתעתי להרחקת פלסטיני שהתקרב לגדר המערכת.

הלילה הצליח פלסטיני נוסף לחצות את גדר המערכת סמוך לכיסופים, זאת לאחר שורה של מקרים דומים שהתרחשו בשבוע האחרון כחלק מההסלמה לקראת "צעדת השיבה" שקיים חמאס בערב פסח. כוח צבאי עצר את הפלסטיני והעבירו לחקירת כוחות הביטחון. בתקרית אחרת שהתרחשה הלילה, ביצע כוח מחטיבת גולני ירי הרתעתי בגבול רצועת עזה מול רפיח וחאן יונס כדי לאחר שפלסטינים ניסו להגיע אל הגדר.

צהל חידש את העבודות ההנדסיות לבניית החומה התת קרקעית בגבול רצועת עזה. -, מערכת וואלה! NEWS
חידוש העבודות ההנדסיות בגבול הרצועה, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, -

דובר צה"ל תת-אלוף רונן מנליס העריך כי בהפגנה ביום שישי "השתתפו כ-30 אלף מפגינים ונעשה ניסיון לפגוע בגדר ובכוחותינו בעזרת בקבוקי תבערה, הבערת צמיגים תוך ניסיונות לחתוך את הגדר". תת-אלוף מנליס ציין עוד כי "הופעלה אש מדויקת מצד כוחותינו ועד כה עמדנו במשימה. כל ההרוגים הם גברים בני 18 עד 30". מנליס הוסיף כי "כמה מהרוגים מוכרים לנו. שניים שייכים לכוחות מיוחדים של חמאס. כוח הנוח'בה. אחד מהם פעיל מרכזי".

כמו כן, דובר צה"ל כתב אמש פוסט בפייסבוק בערבית שהופנה כלפי חמאס: "אמרתם שהתהלוכות יהיו בדרכי שלום, ארגון הטרור חמאס על מי אתם מנסים לשקר? אתם שולחים חמושים לגדר במטרה לסכן חיי נשים וילדים".

כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, 30 במרץ 2018. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
כוח צה"ל בגבול הרצועה במהלך סוף השבוע/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully