וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: טורקיה מפציצה אזרחים, שלא תטיף לנו; ארדואן: אתה טרוריסט

1.4.2018 / 22:55

ראש הממשלה הגיב לביקורת החריפה של נשיא טורקיה שטען כי ישראל ביצעה "טבח לא אנושי" בפלסטינים במהלך "צעדת השיבה". נשיא טורקיה השיב: "אתם הפולשים, הפסק לשקר. הנשק הגרעיני שלך לא יעזור בבוא הזמן"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא טורקיה רג'פ טייפ ארודאן החליפו היום (ראשון) מהלומות מילוליות, בעקבות העימותים האלימים בגבול רצועת עזה בסוף השבוע, שבמהלכם נהרגו 16 פלסטינים, בהם גם פעילי חמאס.

נתניהו, שהגיב לדבריו התקיפים של ארדואן מאמש, דחה את הביקורת על כך שישראל הפעילה כוח רב מדי. ‏"הצבא המוסרי בעולם לא יקבל הטפות מוסר ממי שבמשך שנים מפציץ אוכלוסיה אזרחית ללא אבחנה", כתב בחשבון הטוויטר, בהתייחסו למאבק של טורקיה בכורדים בשטחה ובמדינות השכנות. "כנראה שכך מציינים באנקרה את ה-1 באפריל".

לקריאה נוספת בנושא
צה"ל לתושבי עזה: "לא נחזיר את גופות שני המחבלים עד להשבת חיילינו"
חומת מגן מול האג: האינטרס הישראלי לפתוח בחקירת הירי בגבול

הרמת כוסית של הליכוד לכבוד חג הפסח, ביתן 2, גני התערוכה, תל אביב 22 במרץ 2018. ראובן קסטרו
‏"הצבא המוסרי בעולם לא יקבל הטפות מוסר". נתניהו/ראובן קסטרו

כמה שעות לאחר מכן, ארדואן המשיך במתקפתו נגד ישראל ונגד נתניהו. הוא כינה אותו "שקרן" ו"טרוריסט". בנאום שנשא במחוז אדנה, אמר ארדואן לנתניהו: "שלוט בעצמך והפסק לשקר. צבא טורקיה לא פגע באף אחד בעולם, ידוע מה עשיתם בעזה ומה עשיתם בירושלים. אף אחד לא אוהב אתכם בעולם".

ישראל, אמר ארדואן, "חזקה רק נגד המדוכאים". לדבריו, על נתניהו שלא "להתרברב בנשק הגרעיני שבארסנל שלו, מאחר שהוא יוכח כבלתי-יעיל בבוא הזמן".

נתניהו לא נשאר חייב וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "ארדואן לא רגיל לכך שעונים לו. כדאי שיתחיל להתרגל. מי שכובש את צפון קפריסין, פולש לחבל הכורדי וטובח אזרחים בעפרין - שלא יטיף לנו על ערכים ומוסר".

אתמול אמר ארדואן כי תגובת ישראל להפגנות ול"צעדת השיבה" הייתה "טבח לא אנושי".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
נשיא טורקיה ארדואן, 30 במרץ 2018. רויטרס
ממשיך במתקפתו נגד ישראל. ארדואן/רויטרס

היחסים בין ישראל לטורקיה נותרו מתוחים למרות הסכם הפיוס שנחתם ב-2016 בעקבות המשבר שפרץ לאחר משט המרמרה ב-2010, שבו נהרגו עשרה אזרחים טורקים אחרי שכוח של השייטת ניסה לבלום את הגעת כלי השיט לרצועת עזה.

ישראל מאשימה את טורקיה במתן תמיכה לחמאס, כולל אירוח של בכירים בזרוע הצבאית. טורקיה, מנגד, הובילה את המדינות המוסלמיות שהתנגדו להכרזת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפל על ירושלים כבירת ישראל, והייתה אחת המדינות שקידמו את הצעת הגיוני לכך באו"ם.

בתוך כך, משרד החוץ של צרפת מסר הערב כי "חובתן של הרשויות הישראליות להגן על אזרחים" ודחקה בהן "לשמור על האיפוק הגדול ביותר" בעקבות האירועים ברצועה. בנוסף לכך, צרפת "הדגישה את זכותם של הפלסטינית להפגין בדרכי שלום".

(עדכון ראשון: 12:18)

מפגינים פלסטינים בצפון רצועת עזה- צעדת השיבה, 30 במרץ 2018. רויטרס
עימותים בגבול הרצועה ביום שישי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully