וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרון בקונגרס: "אסור שלאיראן יהיה נשק גרעיני אי פעם"

25.4.2018 / 20:20

נשיא צרפת קרא בוושינגטון לשמור על ההסכם הקיים, אך הוסיף כי יש לגבש הסכם נוסף שיתייחס לתכנית הטילים הבליסטיים של טהראן. "לא נחזור על טעויות העבר", הדגיש. הוא הציג בפני הקונגרס שורת טיעונים הסותרים את עמדות טראמפ בנוגע למוסדות הבינלאומיים ולמלחמות סחר

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

נשיא צרפת עמנואל מקרון נאם היום (רביעי) בפני הקונגרס האמריקני במסגרת ביקורו בוושינגטון, לקראת המועד האחרון שבו נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יצטרך להכריע האם להאריך את תוקפו של הסכם הגרעין שנחתם בין איראן לבין המעצמות ב-2015. בנאומו בפני שני הבתים הבהיר מקרון כי "אסור שלאיראן יהיה אי פעם נשק גרעיני. לא כעת, לא בעוד חמש שנים, לא בעוד עשר שנים - אף פעם".

"עלינו להבטיח יציבות ולכבד את הריבונות של המדינות, כולל את זו של איראן", המשיך מקרון. "הבה לא נחזור על טעויות העבר באזור, ומנגד גם לא נהיה נאיביים. מה שאני רוצה לעשות זה שנוכל לעבוד על הסכם מקיף יותר".

הסכם זה, לדבריו, יתבסס על ההסכם הקיים, כמו גם על התקופה שאחרי שנת 2025, ויתייחס למניעת הפעילות הגרעינית באיראן, להכלת ההתערבות האיראנית באזור ולניטור הפעילות הבליסטית שלה.

"יש מסגרת עבודה - הסכם הגרעין", הדגיש מקרון. "חתמנו עליה, ביוזמת ארצות הברית. זה נכון שההסכם הזה לא מטפל בכל הבעיות, אבל עלינו לא לנטוש אותו מבלי שיש לנו אלטרנטיבה ממשית במקומו. זו הסיבה שצרפת לא תעזוב את הסכם הגרעין. כי חתמנו עליו".

עוד בוואלה! NEWS:
רוחאני על טראמפ: "סוחר לא יכול לדון בעניינים בינלאומיים"
ג'ודו מול טראמפ: קרב האיתנים האירופי להשארת ארה"ב בהסכם הגרעין
טראמפ: הסכם הגרעין הוא שיגעון, איראן תשלם מחיר שמעטים שילמו אם תאיים

נשיא צרפת, עמנואל מקרון נואם בפני הקונגרס בוושינגטון, ארה"ב, 25 באפריל 2018. רויטרס
"יש מסגרת עבודה - הסכם הגרעין". מקרון בקונגרס/רויטרס

מקרון, שהתקבל בתשואות רמות, ציין בפתח בדבריו כי זה כבוד עבורו ועבור העם הצרפתי להתקבל בלב הדמוקרטיה האמריקנית. "נלחמנו כתף אל כתף בקרבות רבים, חלקנו חזון משותף לאנושות. שני עמינו מזוהים עם אותם הרעיונות של חופש, סובלנות ושוויון זכויות", אמר נשיא צרפת.

הוא התייחס בדבריו לאיומים העולמיים: "אנחנו חיים בזמן של כעס ופחד. אבל הפחד לא בונה שום דבר, הכעס רק מחליש אותנו. וכמו שרוזוולט אמר: 'הדבר היחיד שעלינו לפחד ממנו הוא הפחד עצמו".

לדברי מקרון, "אנחנו יכולים לבחור בבדלנות ולאומנות. זו אפשרות והיא יכולה להיות מפתה. עם זאת, סגירת הדלת בפני העולם לא תעצור את התפתחות העולם. עלינו להשאיר את העיניים פקוחות אל מול הסיכונים. אני משכנע שאם נפקח את עינינו, נהיה חזקים יותר ונתגבר על הסכנות. זה רגע קריטי".

עוד באותו נושא

חיבוקים, נשיקות וניקוי קשקשים: הרומן המלבלב בין דונלד לעמנואל

לכתבה המלאה
נשיא צרפת, עמנואל מקרון נואם בפני הקונגרס בוושינגטון, ארה"ב, 25 באפריל 2018. רויטרס
"עלינו להישאר עם עיניים פקוחות למול הסיכונים". מקרון בקונגרס/רויטרס

נשיא צרפת התייחס למוסדות הבינלאומיים ובהן האו"ם ונאט"ו, שאותם טראמפ מרבה לבקר. "ארצות הברית צריכה להוביל את הדרך לרב-לאומיות אפקטיבית וחזקה. ארצות הברית היא זו שהמציאה את הרב-לאומיות, ואתם אלה שצריכים לשמר אותה". הוא אף יצא נגד מלחמות הסחר: "הן לא תואמות את החזון שלנו, ומעמד הביניים יהיה זה שישלם עליהן".

מקרון זכה לתשואות בעיקר מהצד הדמוקרטי של הקונגרס כשנאם בנושא שינויי האקלים והאמונה במדע, נושאים הנחשבים למעוררי מחלוקת ביניהם לבין הרפובליקנים. "אין לנו כדור ארץ אחר", הדגיש.

נשיא צרפת, עמנואל מקרון נואם בפני הקונגרס בוושינגטון, ארה"ב, 25 באפריל 2018. רויטרס
קרא שלא לנטוש את הסכם הגרעין. מקרון בקונגרס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully