וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיבוקים, נשיקות וניקוי קשקשים: הרומן המלבלב בין דונלד לעמנואל

25.4.2018 / 13:36

למרות הפרשי הגילאים (31 שנה) והמחלוקות הרבות (הגרעין האיראני והסכם האקלים) נשיאי ארה"ב וצרפת הפגינו יחסי קרבה חמימים, שכללו מחמאות ונגיעות. "הוא מושלם", תיאר טראמפ את מקרון

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

סדרת הפגישות שניהלו ביומיים האחרונים נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ונשיא צרפת עמנואל מקרון עסקה בשורה של סוגיות כבדות משקל כמו עתיד הסכם הגרעין, המשך הנוכחות הצבאית בסוריה ועתיד הסכם האקלים. ואולם, מה שמשך את תשומת לבם של כלי תקשורת רבים ברחבי העולם היה דווקא החמימות הרבה ויוצאת הדופן שהרעיפו שני המנהיגים זה על זה, לרבות חיבוקים רבים, טפיחות על השכם, מחמאות ואחיזות ידיים.

החמימות בין השניים ניכרה מיד ברגע שמקרון התקבל בבית הלבן, אז הוא והנשיא החליפו נשיקות על הלחי כמיטב המסורת הצרפתית. טראמפ הפתיע כששבתום מסיבת העיתונאים עם מקרון אמש בבית הלבן, הוסיף ללחיצת היד עם הנשיא נשיקה נוספת על הלחי לקול צחוקם של הנוכחים, ואמר: "אני מחבב אותו מאוד".

עוד בוואלה! NEWS:
הגשם כאן: היום - מזג אוויר חורפי עם ממטרים וסופות רעמים
כשסומן הגבול בין המותר לאסור: המסר מהזיכוי המהדהד של ניסו שחם
אחר קריסת מתווה הגירוש: נתניהו ודרעי סיכמו כי יפתחו את מתקני המעצר

פגישת טראמפ ומקרון בוושינגטון 24.4.18. רויטרס, רויטרס
"הוא מושלם". טראמפ מנקה קשקשים למקרון/רויטרס, רויטרס

בהצהרות הקצרות שמסרו השניים בעת שמקרון התקבל בבית הלבן אמר טראמפ: "הוא נשיא גדול, הוא יהיה אחד הנשיאים הגדולים של צרפת, זו התחזית שלי. בשלב הזה אחזו השניים ידיים, ונכנסו יחד לחדר הסגלגל. גם מקרון מצדו, הרבה לטפוח על כתפו של טראמפ ולהניח עליו יד, ובפתח האירועים שקיימו יחד הוא הקפיד לקרוא לטראמפ "דונלד" בזמן שטראמפ כינה אותו בחזרה "עמנואל".

עוד באותו נושא

ג'ודו מול טראמפ: קרב האיתנים האירופי להשארת ארה"ב בהסכם הגרעין

לכתבה המלאה

שותלים עץ בבית הלבן

האמירות החמימות גלשו גם למסיבת העיתונאים הנוספת שקיימו השניים לאחר פגישתם, שבה דיברו על חילוקי הדעות הנוגעים להסכם הגרעין. "יש לנו הרבה במשותף, על הרוב אנחנו מסכימים, אנחנו יכולים להשתנות ויכולים להיות גמישים", אמר טראמפ. "כמנהיגים של מדינות עלינו מדי פעם לגלות גמישות. הסתדרנו מצוין בדיונים היום, ואני מאמין שצרפת תגיע לגבהים חדשים תחת המנהיג הזה. זה כבוד לקרוא לך חבר שלי". כל זאת, לאחר שהעניק לו טיפול יופי וניקה את קשקשיו מכתפו.

"עלינו לעשות אותו מושלם, הוא מושלם", סיכם טראמפ בן ה-71 על ידידו בן ה-40.

מגע נשיאותי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully