וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גופת המהנדס שחוסל בדרך לרצועה; משפחת גולדין: "כישלון של נתניהו"

גופתו של פאדי אל בטש מהנדס חמאס שחוסל במלזיה עושה את דרכה לעזה. משפחת גולדין האשימה את ראש הממשלה בכך שלא מנע את השבתה ולא עושה דבר להשיב את בנה הדר. "מצרים עשתה זובור לראש הממשלה". גורם מדיני: המצרים נכונים לסייע בהשבת גופות החיילים המוחזקים בעזה

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יאיר דניאל

גופת המהנדס הפלסטיני, פאדי אל-בטש, שחוסל במלזיה בעת שעשה דרכו למסגד, הוטסה הבוקר (רביעי) למצרים, ובהמשך תועבר דרך מעבר רפיח לקבורה ברצועת עזה. הוריו של סגן הדר גולדין, שגופתו מוחזקת בידי חמאס מאז צוק איתן, אמרו כי "כניסת גופת אל-בטש לעזה היא כישלון מהדהד של נתניהו, ליברמן וירון בלום - איבדנו את האמון בהם".

"בעוד כמה שעות גופתו של המחבל תעבור במעבר רפיח והלווייתו תהפוך לאירוע תודעתי ופסטיבל תקשורתי", הסביר שמחה, אביו של סגן הדר. "האירוע יציג לפלסטינים, לכל העולם הערבי ולכל הקהילה הבינלאומית את הניצחון של יחיא סינוואר על בנימין נתניהו. עוד ניצחון של חמאס מול ממשלת ישראל ומי שמוביל אותה בשדה המדיני והביטחוני - נתניהו וליברמן".

חיסול במלזיה | לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
באישור מצרים: "גופת המהנדס הפלסטיני שחוסל במלזיה תועבר לעזה"
מלזיה: פורסמה תמונתו של אחד החשודים בחיסול המהנדס הפלסטיני
משטרת מלזיה: אלה החשודים בחיסול המהנדס הפלסטיני

מסע"ת משפחת גולדין, רמת גן 25 באפריל 2018. ראובן קסטרו
טענו כי איבדו אמון בראש הממשלה. הורי סגן הדר גולדין, היום/ראובן קסטרו

הוא ציין כי מתן האישור להשבת הגובה לרצועה, מהווה הזדמנות להביא לפתרון סוגיית חיילי צה"ל והאזרחים הישראליים הנמצאים בידי חמאס. "האכזבה הכי קשה שלנו היא מכך שהתברר לנו בצורה הכי בהירה שאורון שאול, הדר גולדין, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד לא נמצאים בראש סדר העדיפויות של ראש הממשלה ושר הביטחון", נימק. "נוכחנו לדעת ולהבין את זה פחות משבוע אחרי יום הזיכרון ויום העצמאות, בהם נתניהו חזר ואמר כמה הוא באופן אישי וכמה הממשלה מחויבים להחזיר אותם. במבחן התוצאה, זהו כישלון מהדהד של נתניהו, ליברמן וירון בלום".

שמחה גולדין המשיך: "נוכחנו לדעת שלמתאם הנוכחי אין את המעמד מול נתניהו וליברמן כדי להשיב את החיילים והאזרחים מעזה. זה לא עניין אישי שלנו מולו, אבל כשגילינו שהגישה שלו לראש הממשלה ושר הביטחון מוגבלת ומצומצמת והיכולת שלו להניע מהלכים ולקדם אותם כמעט ולא קיימת זו הנקודה שבה נשברנו. למרות שאנחנו מאמינים בכנות שירון באמת מאוד רוצה להחזיר את הדר ואורון הביתה, אנחנו הבנו שהוא פשוט לא יכול".

עוד באותו נושא

מתוניסיה עד מלזיה: החיסולים המסתוריים של אנשי חמאס בעולם

לכתבה המלאה
העברת גופתו של פאדי אל-בטש לעזה במחבל שחוסל במלזיה 25 באפריל 2018. מערכת וואלה! NEWS
גופת המהנדס הפלסטיני שהוטסה ממלזיה/מערכת וואלה! NEWS

גורם מדיני אמר היום כי המצרים מכירים היטב את עמדת ישראל וכי הם נכונים לסייע בעניין השבת גופות החיילים והנעדרים המוחזקים ברצועת עזה. למרות הדברים, לאה גולדין, אמו של הדר, אמרה כי נתניהו נכשל בזירה הדיפלומטית. "צריך לומר ביושר, שבמקרה הזה, עיקר הכישלון של ראש הממשלה הוא בתפקידו כשר חוץ", הסבירה. "המתאם והקבינט נכשלו בעניין מניעת כניסת הגופה של המחבל אל-בטש לעזה. העובדה שממשלת ישראל נמנעת כבר כמעט ארבע שנים מלומר לקהילה הבינלאומית, ולפרטנרים שלנו באזור, שההחזקה של חמאס בחיילים חללים ובאזרחים ישראליים היא עניין הומניטארי וחוסר הרצון שלה ליזום ולפעול לפעול לפי הדין ההומניטארי הבינלאומי היא זו שמונעת את השגת הפיתרון והשבת הבנים והיא זו שהובילה אותנו לסיטואציה הנוכחית".

"הזובור שההנהגה המצרית עשתה על נתניהו וליברמן נובע מכך שהממשלה מעולם לא דרשה את השבתם של הדר, אורון, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד כעניין הומניטרי", הוסיפה. "גם בעניין הרשות הפלסטינית, ככל שידוע לנו, נתניהו והגורמים הכפופים לו במשרד ראש הממשלה ובמשרד החוץ, כלל לא פעלו בעניין כניסת גופת המחבל אל בטאש מול הרשות הפלסטינית. לעומת זאת, השגריר של הרשות במלזיה, אנואר אל אגא, הוא זה שפעל להטסת גופת המחבל למצרים ולתיאום מלא של העברת הגופה במעבר רפיח לעזה. נתניהו והקבינט מכירים היטב את הפעילות של הרשות והיא בטח שלא הפתיעה אותם. הם פשוט לא עשו דבר כדי לדרוש מהרשות שתפעל באותה הדרך ובאותו הלהט גם להשבת החיילים והאזרחים על אותו בסיס הומניטרי".

בתוך כך, ראש הממשלה נתניהו ומתאם השבויים והנעדרים בלום נפגשו היום עם בני משפחת מנגיסטו. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי הפגישה התקיימה כחלק מהקשר השוטף עם משפחות החיילים והאזרחים המוחזקים בידי חמאס בעזה, וכי נתניהו הציג לבני המשפחה את פעולות בלום וצוותו להחזרת אברהם מנגיסטו.

(עדכון ראשון: 11:54)

העברת גופתו של פאדי אל-בטש לעזה במחבל שחוסל במלזיה 25 באפריל 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
גופתו של אל-בטש לקראת הטסתה לעזה/מערכת וואלה! NEWS, -

בני משפחת מנגיסטו: "מצאנו אוזן קשבת את ראש הממשלה "

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומתאם השבויים והנעדרים ירון בלום, נפגשו היום עם בני משפחתו של אברה מנגיסטו, שנעדר שלוש שנים וחצי לאחר שחצה את הגבול לרצועת עזה.

לאחר הפגישה בני משפחת מנגיסטו אמרו כי "הצגנו את כאבנו ודרישותינו לראש הממשלה, אצלו מצאנו אוזן קשבת". בני המשפחה ביקשו מנתניהו כי "ירבה בהתבטאויות פומביות על המקרה, נוכח הטרגדיה ההומניטרית הגלומה בו". הוריו של אברה הדגישו כי מדובר בצעיר ישראלי לא בריא בנפשו שחצה את הגדר לעזה מבלי להיות מודע לכך וכעת מוחזק בידי חמאס.

בני המשפחה ציינו כי "אינם מרגישים כל לחץ או סיוע מארגוני זכויות אדם הבינלאומיים למרות שמדובר במקרה מובהק של הפרת זכותו הבסיסית לחירות". נתניהו הבטיח כי יעשה כל מה שביכולתו בכדי להביא לשחרורו. משפחת מנגיסטו מסרה כי "מודה על התמיכה הציבורית במאבק שלנו, בטוחים שהתמיכה רק תמשיך ותגדל עד שאברה יחזור הביתה".

פגישתם בלשכתו של נתניהו בירושלים נמשכה כשעתיים ובה דנו במאמצים הדיפלומטיים והחשאיים הנעשים במטרה להשיב את החיילים והאזרחים שבשבי חמאס.



.

בשטח האויב: שני אזרחים ישראלים מוחזקים ברצועת עזה. באדיבות המשפחה
אברה מנגיסטו הנמצא בשבי חמאס/באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully