וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באישור מצרים: "גופת המהנדס הפלסטיני שחוסל במלזיה תועבר לעזה"

המשטרה מסרה כי כלי הרכב, שעליו רכבו שני החשודים שירו למוות בפאדי אל-באש, אותר בבירה. השגריר הפלסטיני במלזיה אמר כי גופתו תושב לקבורה ברצועת עזה בהסכמת מצרים, אך בישראל טרם הגיבו

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן ויאיר דניאל

השגריר הפלסטיני במלזיה, אנוואר אל-אג'א, אמר היום (שלישי) כי גופתו של המהנדס הפלסטיני פאדי אל-בטש, שחוסל במלזיה, תועבר לרצועת עזה. לדבריו, מצרים תאפשר את הכנסת הגופה של פעיל חמאס דרך מעבר רפיח. לפי משפחתו של אל-בטש, הגופה תועבר מחר בשעה 14:00.

בישראל התנערו מהירי במומחה הרקטות והמל"טים, אך אמרו כי הם מקווים שמצרים לא תאפשר את החזרת גופתו ללא התקדמות בהשבת גופותיהם של החללים אורון שאול והדר גולדין והאזרחים המוחזקים על ידי חמאס. בקהיר הבהירו כי הם מחויבים לקידום הנושא.

לקריאה נוספת
מלזיה: סוכנים זרים נכנסו למדינה לביצוע "משימות מסוימות"
משטרת מלזיה: אלה החשודים בחיסול המהנדס הפלסטיני
המדענים בחזית: כשהקליעים עברו לחפש את "מהנדסי הטרור"

"צריכים סיוע מהציבור"- משטרת מלזיה פרסמה את תמונותיהם של החשודים בחיסול המהנדס הפלסטיני פאדי אל-בטש. רויטרס
הקלסתרונים של החשודים מוצגים על ידי המשטרה/רויטרס

במקביל, אמר היום מפקד המשטרה במלזיה כי האופנוע ששימש את שני המתנקשים נמצא באזור סטפק שבבירה, כשהוא "במצב טוב". הוא לא פירט מעבר לכך. הוא לא פירט את דגם האופנוע, שלפי ההערכות היה של חברת ב.מ.וו או של חברת קווסקי.

אל-בטש ספג צרור כדורים על יד שני מתנקשים ביום שבת בבוקר, כשהיה בדרכו למסגד. משפחתו, חמאס וגופים פלסטיניים אחרים האשימו את המוסד בחיסולו של מומחה הרקטות והמל"טים, אולם בישראל מתנערים מכך בדומה למקרים דומים בעבר שבהם הואשמה בהתנקשויות בפעילי ארגוני טרור ברחבי העולם.

עוד באותו נושא

מתוניסיה עד מלזיה: החיסולים המסתוריים של אנשי חמאס בעולם

לכתבה המלאה
כרזה לזכרו של פאדי אל-בטש, שחוסל בבירת מלזיה, בביתו בצפון רצועת עזה, 21 באפריל 2018. רויטרס
יוחזר לקבורה בעזה. כרזה לזכרו של אל-פאדי בעזה/רויטרס

אתמול אמר סגן ראש ממשלת מלזיה, אחמד זאהיד המידי, כי ארצו זיהתה סוכנים זרים שנכנסו למדינה על מנת לבצע "משימות מסוימות" באמצעות דרכונים של מדינות שלהן יחסים דיפלומטיים עם מלזיה.

לדברי סגן ראש הממשלה, המשמש גם שר הפנים, חלק מהסוכנים הגיעו ממדינה במזרח התיכון, "שלה יש רשת ביון בכל רחבי העולם", במיוחד כדי "לבצע משימות סודיות להגנה על האינטרסים שלה". הוא הוסיף כי הממשלה בקואלה לומפור מפקחת על פעילותם של הסוכנים הזרים, אך לעתים זוהי משימה קשה מאחר שחלקם משתמשים בדרכונים של מדינות בעלות קשרים דיפלומטיים עם מלזיה.

"במקרה הזה, אנחנו מתקשים למצוא את האחראים לפשע", אמר. "אבל אנחנו עדיין אופטימיים וסבורים שנצליח". כשהוא רומז לישראל, אמר המידי: "אנחנו מכירים מדינה במזרח התיכון, שתעשה הכול כדי למנוע את מימוש הפוטנציאל של העם הפלסטיני. הם פוגעים בפלסטינים בעלי מיומנויות כדי לסכל אפשרות לפריצת אינתיפאדה עוד לפני שהיא החלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully