וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במערכת הביטחון הכריעו: קריית המודיעין של צה"ל תוקם בצומת שוקת

על פי המלצת שר הביטחון והרמטכ"ל, המכרז להקמת הבסיס בנגב ייצא לדרך ובסיומו עתידים לעבור אליו 15 אלף חיילים ואנשי קבע. ליברמן ואיזנקוט קראו לנתניהו לדאוג למעטפת תחבורה ומגורים במקום, כדי למנוע "בריחת מוחות" למרכז הארץ

היחידה הטכנולוגית של חיל המודיעין, מרץ 2014. דרור עינב
אנשי קבע של אמ"ן/דרור עינב

קריית המודיעין של צה"ל תוקם במיקומה המתוכנן בצומת שוקת שבנגב והמכרז להקמתה ייצא לדרך - כך החליטו היום (שני) שר הביטחון אביגדור ליברמן והרמטכ"ל גדי איזנקוט. בשנה האחרונה השלימה מערכת הביטחון את ההיערכות לפרסום המכרז המורכב ביותר להעתקת ליבת המודיעין של צה"ל לנגב. מורכבות הפרויקט נובעת לא רק מהצורך ביצירת תשתית חדשנית ופורצת דרך עבור יחידות העילית הטכנולוגיות של צה"ל, אלא גם ואולי בעיקר, מהאתגר הגדול בשימור ההון האנושי.

על פי התכנון המקורי, 15 אלף חיילים וקצינים של אגף המודיעין, בהם 5,000 משרתי קבע, אמורים לעבור בתחילת העשור הבא לקריית המודיעין שתקום במתחם. קריית המודיעין צפויה להשתרע על פני 2,500 דונם, שעליהם יוקמו מבנים בהיקף של כ-340 אלף קילומטרים רבועים בעלות של 5.5 מיליארד שקלים.

עוד בוואלה! NEWS:
רעולי פנים מכים באלות ובועטים ברכב: תיעוד מטריד נוסף מכבישי הדרום
הפגישה הסודית של נתניהו עם מועמד המחלוקת לתפקיד המזכיר הצבאי
עם הירואין, באור אדום: 15 שנות מאסר לנהג המשאית שהרג 3 בני משפחה

נתניהו עונה לאיראן: "מאשימים אותנו בהפרת החוק הבינ"ל בזמן ששולחים מל"טים חמושים נגד ישראל". לשכת העיתונות הממשלתית
איזנקוט, נתניהו וליברמן בישיבת פורום מטכ"ל, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית

אולם, במכתב לראש הממשלה מזהירים שר הביטחון והרמטכ"ל שבהעדר פתרון תחבורתי של רכבת ישירה ומעטפת לשימור משרתי הקבע שיעברו לדרום, קיימת סכנה להצלחת הפרויקט. לאור הקושי לסכם עם משרדי הממשלה מענה תחבורתי ראוי למיקומה המתוכנן של הקרייה, הוחלט לבקשת ראש הממשלה לדון שוב במיקומה של קריית המודיעין ולבחון חלופה למיקומה בצפון העיר באר שבע.

בשבועות האחרונים נבחנה חלופת 'צפון באר שבע' מול כל הגורמים האזרחיים הרלוונטיים, לרבות עיריית ב"ש ומוסדות התכנון. "גם לאחר בדיקה זו, עמדתנו היא כי חלופת היסוד בצומת שוקת הינה החלופה הזמינה, המעשית והמתאימה ביותר", כתבו שר הביטחון והרמטכ"ל לראש הממשלה. "עמדת מערכת ביטחון היא כי הסיכונים והעלויות בזמן, בתקציב ובתכולות הקרייה מהווים מחיר העולה על התועלת במיקום המוצע בצפון העיר באר שבע ולכן עמדתנו היא כי נכון לאשר את מיקומה של קריית המודיעין בשטח לקית כמתוכנן".

עוד באותו נושא

לא רוצים לעבור דרומה: חזון קריית המודיעין בנגב מתעכב

לכתבה המלאה

שר הביטחון והרמטכ"ל הוסיפו כי "ליבת יכולות המודיעין של צה"ל, שאין צורך להכביר מלים בחשיבותן הלאומית, טמונה בנשות ואנשי אמ"ן". לדבריהם, "מדובר בעיקר במשרתי קבע בעלי מסוגלות תעסוקתית גבוהה ביותר, שקיים חשש ממשי שללא יצירת מעטפת תומכת הולמת בתחומי התחבורה, המגורים ומענקי המעבר, יעדיפו שלא להיוותר במערך במיקומו החדש בנגב וימצאו את מקומם בתעשיות עתירות ידע המתגמלות את עובדיהן בהתאם, מגמה שאף הואצה באחרונה. מובן שמצב זה יסכן את שימור יכולות אמ"ן כנכס אסטרטגי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully