וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגישה הסודית של נתניהו עם מועמד המחלוקת לתפקיד המזכיר הצבאי

23.4.2018 / 16:24

פרסום ראשון: לוואלה! NEWS נודע כי ראש הממשלה נועד לפני כחצי שנה עם תא"ל עופר וינטר, שנחשב למועמד המועדף עליו לתפקיד. בצה"ל אמרו כי איזנקוט אישר את הפגישה, אך הבהירו כי מועמדותו של מפקד חטיבת גבעתי לשעבר לא על הפרק

צילום: לע"מ, עריכה: ניב מעוז

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש לפני כחצי שנה עם תת-אלוף עופר וינטר, על רקע רצונו של נתניהו למנות את וינטר למזכירו הצבאי הבא, כך נודע לוואלה! NEWS. וינטר נחשב למועמד המועדף על נתניהו לתפקיד, במקום תת-אלוף אליעזר טולדנו שאמור להתמנות בקיץ לתפקיד מפקד אוגדת עזה, אך הרמטכ"ל גדי איזנקוט מתנגד למינויו לתפקיד.

לוואלה! NEWS נודע כי בנובמבר האחרון, לאחר שפורסם שאיזנקוט הודיע כי הוא מתנגד למינויו של וינטר לתפקיד, נתניהו ביקש מהרמטכ"ל להיפגש עם וינטר, שמשמש היום ראש מטה פיקוד מרכז, והפגישה אכן התקיימה. בצה"ל אומרים כי הפגישה אכן אושרה על ידי הרמטכ"ל אך מבהירים כי וינטר לא יתמנה לתפקיד המזכיר הצבאי והוא אינו מועמד ולא יהיה מועמד לתפקיד, אלא יתמודד על תפקידי תת-אלוף לקיץ 2019. בלשכת ראש הממשלה ובדובר צה"ל סירבו להתייחס לנושא.

עוד בוואלה! NEWS:
אמו של התינוק שהוטבע בג'קוזי במלון באשדוד תואשם ברצח
סערת השנה הרביעית של אלשיך: בורסת השמות במרוץ למפכ"לות רותחת
רעולי פנים מכים באלות ובועטים ברכב: תיעוד מטריד נוסף מכבישי הדרום

אלוף משנה עופר וינטר, מח"ט גבעתי. שלומי גבאי
משמש כיום ראש מטה פיקוד מרכז. וינטר בתקופתו כמח"ט גבעתי/שלומי גבאי

טולדנו אמור להתחיל את תפקידו החדש בקיץ הקרוב והיה כבר אמור להתחיל חפיפה, אך ראש הממשלה מתעכב כבר חודשים בבחירות המזכיר הצבאי הבא, ככל הנראה על רקע רצונו למנות את וינטר - שפיקד בעבר על חטיבת גבעתי ויחידת דובדבן. לפי הנוהג, ראש הממשלה בוחר מזכיר צבאי מבין מועמדים שמציג בפניו הרמטכ"ל, אך נתניהו לא היה מעונין באף אחד משלושת המועמדים שאיזנקוט הציג בפניו בשנה שעברה: תת-אלוף יהודה פוקס, תת-אלוף יניב עשור ותת-אלוף אורי גורדין. נתניהו ריאיין את שלושת המועמדים אך לא הודיע ללשכת הרמטכ"ל במי בחר, וב"הארץ" פורסם כי הסיבה לכך היא שאיפתו למנות את וינטר.


וינטר, בן 47, נשוי ואב לשמונה, מזוהה עם המגזר הדתי-לאומי ונחשב בעבר למקורב מאוד ליו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט. במהלך מבצע צוק איתן, כשפיקד על חטיבת גבעתי, פרסם "דף מפקד לקרב" לחיילי החטיבה, בו קרא להילחם באויב בשם האל והדת היהודית ועורר סערה ציבורית. כמו כן, נרשמה לו הערה פיקודית בשל התנהלותו בפרשת לירן חג'בי, בה מפקד גדוד צבר נחשד בהטרדה מינית. בנובמבר האחרון, לאחר שדווח כי איזנקוט מתנגד למינויו לתפקיד המזכיר הצבאי, ואף אינו מתכוון לקדמו בזמן הקרוב, הוא צוטט בחדשות 2 כמי שאמר למקורביו כי הוא מתכוון לפרוש מצה"ל אם לא יקודם ואף מותח ביקורת על אפיקי הקידום של קצינים דתיים בצה"ל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
נתניהו עונה לאיראן: "מאשימים אותנו בהפרת החוק הבינ"ל בזמן ששולחים מל"טים חמושים נגד ישראל". לשכת העיתונות הממשלתית
איזנקוט, נתניהו וליברמן בהרמת כוסית של חברי פורום מטכ"ל, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית

וינטר פרסם הודעה בה התנער מהדברים ואמר כי "הדברים לא נאמרו על דעתי ואינם עולים בקנה אחד עם תפיסת עולמי ועם דרכי כקצין בצה"ל. אמשיך לשרת נאמנה את צה"ל ואת אזרחי ישראל בדיוק כפי ששירתתי ב-27 השנים האחרונות, מיום גיוסי ובכל תפקידי הפיקוד שביצעתי". כשבוע אחר כך, נתניהו ביקש לפגוש את וינטר כמה שבועות אחר כך. עם זאת, הרמטכ"ל ממשיך להתנגד למינויו, בנימוק פורמלי שראשי מטה בפיקודים צריכים להשלים קדנציה של שלוש שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully