וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם הירואין, באור אדום: 15 שנות מאסר לנהג המשאית שהרג 3 בני משפחה

23.4.2018 / 10:30

כמאל דיאב, תושב חיפה בן 63, הורשע בהריגה ובנהיגה תחת השפעת סמים בעקבות התאונה שאירעה באוגוסט 2016 בצומת פוריידיס. קרובי משפחתם של ההרוגים אמרו כי "ההרשעה לא רק למען אנג'י, קלואי ואולגה - היא למען כולם"

צילום: ערן גילווארד, עריכת וידאו: ניר חן

השופט דניאל פיש בבית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (שני) 15 שנות מאסר בפועל על כאמל דיאב, נהג משאית בן 63 תושב העיר. דיאב הורשע בהריגה ובנהיגה תחת השפעת הרואין במהלך תאונה קטלנית שבה התנגש ברכב שבו נסעו חמישה בני משפחה בצומת פוריידיס באוגוסט 2016.

בנוסף גזר השופט פיש על דיאב שנתיים מאסר על תנאי, שלילת רשיונו לצמיתות והוא יפצה את משפחות ההרוגות. 160 אלף שקלים לאנגליק נעים שנהרגה יחד עם בתה הפעוטה ו-80 אלף שקלים למשפחתה של אולגה אשקר.

השופט דניאל פיש אמר כי הנאשם "נטל סמים תוך כדי נהיגה. נסיבות המקרה קשות וחמורות. וגם עברו פלילי, עבירות סמים ותעבורה רבות". דיאב הורשע בפברואר בהריגתן של שתי נשים ופעוטה בת שנתיים. שני הנוסעים הנוספים ברכב, בעליהן של שתי הנשים שנהרגו, נפצעו באורח קשה.

הנהג כאמל דיאב במהלך הארכת מעצרו בעקבות סעיף של הריגה בבית משפט השלום בחיפה 13 בפברואר 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
דיאב בבית המשפט, לפני כחודשיים/מערכת וואלה! NEWS, -

התובע עו"ד טל עופר מפרקליטות מחוז חיפה אמר כי "גזר הדין מדבר בעד עצמו". מדובר באחד מהעונשים החמורים שנגזרו בישראל בגין הריגה בתאונת דרכים. משפחות הנהג והקרבנות הופרדו ביציאה מהאולם תחת אבטחה כבדה של משמר בית המשפט.

עו"ד מוחמד סביחאת, סניגורו של דיאב, טען כי "מדובר בעונש חמור", ולא שלל את האפשרות כי יערער על גזר הדין לאחר שילמד אותו. עוד אמר עורך הדן סביחאת כי דיאב ביקש סליחה ממשפחות קרבנותיו.

במהלך משפטו טען דיאב כי לא נהג תחת השפעת הרואין וכי לא נטל סמים בכלל באותו יום. הוא הוסיף כי אף לא חצה את הצומת באור אדום, כפי שנטען בכתב האישום. אולם, השופט דניאל פיש דחה את הטענות והרשיע את דיאב. גזר הדין בעניינו יינתן לאחר סיום שלב השמעת הטיעונים לעונש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אנג'ליק נעים, בתה קלואי בת שנתיים ואולגה אשקר שנהרגו בתאונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתאונה נהרגו אנג'ליק נעים, בת 38, ובתה קלואי בת שנתיים וכן אחותה, אולגה אשקר, בת 32. מותה של אשקר נקבע בזירת התאונה ואילו אחייניתה ואחותה פונו במצב אנוש לבית החולים הלל יפה בחדרה, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותן בהמשך.

תאונת דרכים שבה נהרגה אישה כבת 30 בצומת פוריידיס. 3 באוגוסט 2016. דוברות מד"א, מד"א
זירת התאונה ב-2016/מד"א, דוברות מד"א

אלי וקילה, דודו של אחד ההרוגים בתאונה, אמר כי בני המשפחה אמנם ציפו לעונש כבד יותר, אך ציין כי מדובר "בהחלטה חכמה" של השופט. "הייתי רוצה שגזר הדין הזה ישמש דוגמה למשפטים הבאים, כי פשוט מאסנו מכל תאונות הדרכים", אמר. "במקרה הזה, זה מקרה טרגי מאוד. כל ההוכחות וכל העדויות נגדו - ועדיין עד היום הזה הוא לא הודה ולא לקח אחריות וזה מה שמקומם. הוא פשוט גרם להרס טוטאלי של כל המשפחה. כששמעתי את גזר הדין פשוט רעדתי. הלוואי שהייתה לי ההזדמנות לשבת איתו פנים מול פנים ולהסביר לו מה עוצמת הכאב שאני מרגיש בתוכו". קרובי משפחה נוספים של ההרוגות אמרו כי גזר הדין הוא "למען יראו וייראו. לא רק למען אנג'י, קלואי ואולגה, למען כל אזרחי מדינת ישראל".

  • עוד באותו נושא:
  • פוריידיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully