וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ה-FBI לשעבר: "יש ראיות לשיבוש משפט מצדו של טראמפ"

16.4.2018 / 8:15

לטענת קומי, שהודח על ידי טראמפ, הנשיא פעל שלא כדין כשביקש ממנו לסיים את החקירה נגד יועצו לשעבר פלין. הוא הוסיף כי הנשיא "בלתי כשיר מוסרית", מתייחס לנשים "כמו בשר" ומשקר בלי הרף

צילום: CNN, עריכה: שניר דבוש

ראש הבולשת הפדרלית (FBI) לשעבר ג'יימס קומי אמר הלילה (שני) בראיון ל-ABC כי יש ראיות לשיבוש משפט מצדו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. בדבריו התייחס קומי לשיחה שבה ביקש ממנו טראמפ שיסיים את החקירה נגד היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן לשעבר, מייקל פלין. טראמפ הכחיש את קיומה של שיחה זו.

הריאיון התקיים לקראת צאתו של ספר חדש שפרסם קומי על התקופה בה שירת תחת טראמפ, "נאמנות גבוהה יותר". שמו של הספר רומז לדרישת הנאמנות שקומי טוען שטראמפ ביקש ממנו, ובו הוא מפנה כלפי הנשיא טענות קשות ובהן מאשים אותו בין היתר כי הוא "מנהיג בלתי מוסרי שאינו דבק באמת".

עוד בוואלה! NEWS:
התביעה בארה"ב: נפתחה חקירה פלילית נגד עורך דינו של טראמפ
מכה לרפובליקנים: יו"ר בית הנבחרים פורש לפני הבחירות לקונגרס
גורם אמריקני: קים אישר כי הוא מוכן לדון בפירוז מנשק גרעיני

ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי בראיון ל-ABC באפריל 2018. AP
טוען שטראמפ שיבש את חקירת פלין. קומי בראיון ל-ABC/AP

ראש ה-FBI המודח אמר בנוסף לכך כי טראמפ אינו כשיר מבחינה מוסרית לכהן בתפקידו. קומי דחה את הטענה שלפיה הוא אינו כשיר להיות נשיא מבחינה בריאותית, בשל מצבו הנפשי לכאורה. במקום זאת, הוא טען כי טראמפ מתייחס לנשים "כמו חתיכות בשר", משקר על עניינים קטנים כגדולים ומתעקש על כך שאנשים יאמינו בזה.

בנוסף לכך, קומי ציין את ההשוואה שערך טראמפ בין המפגינים הניאו-נאצים בשרלוטסוויל לבין מתנגדיהם, בעקבות העצרת באוגוסט שבה נדרסה למוות מפגינה מקרב המתנגדים. לדברי קומי, על הנשיא לדבוק בערכי הליבה של האומה, וטראמפ "לא מסוגל לכך".

בקטע מהריאיון שפורסם בין שבת לראשון אמר קומי כי להנחה שהילרי קלינטון תנצח בבחירות ב-2016 היה חלק בפתיחה מחדש של החקירה נגדה. על האף שה-FBI החליט בסופו של דבר שלא להעמיד אותה לדין, יש הטוענים כי פתיחת החקירה כמה ימים לפני הבחירות השפיעה על תוצאותיהן, וכי עמדו מאחוריה מניעים פוליטיים.

"אני לא זוכר שחשבתי על כך באופן מודע, אבל פעלתי בעולם שבו הילרי קלינטון עמדה להביס את דונלד טראמפ, כך שאני בטוח שזה היווה גורם", הודה קומי. הוא התייחס לאפשרות ש"היא הולכת להיבחר לנשיאות, ואם אסתיר זאת מהעם האמריקני, היא תהפוך ללא לגיטימית מן הרגע הראשון, ברגע שזה יתגלה".

(עדכון ראשון: 7:32)

עוד באותו נושא

ראש ה-FBI לשעבר: "טראמפ מנהיג בלתי מוסרי שאינו דבק באמת"

לכתבה המלאה

טראמפ צייץ על קומי בטוויטר: "הוא חלקלק ולא חכם"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully