וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לרפובליקנים: יו"ר בית הנבחרים פורש לפני הבחירות לקונגרס

אחרי כמעט שני עשורים, פול ראיין לא יתמודד שוב בנובמבר ועשוי לסבך את מאמצי המפלגה לקראת בחירות אמצע הכהונה. "הוא גאה בכל מה שהשיג ומוכן להקדיש יותר זמן למשפחה"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

יו"ר בית הנבחרים בארצות הברית, פול ראיין הרפובליקני, לא יתמודד שוב בבחירות לקונגרס בנובמבר הקרוב - כך נמסר היום (רביעי) מלשכתו. ברנדן בארק, יועצו של ראיין, מסר כי הוא ימשיך בתפקידו עד תום כהונתו, שתסתיים בינואר הקרוב. "אחרי כמעט 20 שנה בבית הנבחרים, יושב הראש גאה בכל מה שהוא השיג והוא מוכן להקדיש זמן נוסף להיות בעל ואב", מסר יועצו של ראיין.

עזיבתו של ראיין בן ה-48 צפויה לסבך את מאמצי הרפובליקנים לשמור על הרוב שלהם בבית הנבחרים בחודש נובמבר, לנוכח האפשרות שמועמדי המפלגה יפסידו את המושבים שלהם בשל חוסר הפופולריות של הנשיא דונלד טראמפ. לפי דיווח באתר "אקסיוס", מקורביו של ראיין אמרו כי הוא מוכן להתפטר אחרי שהקונגרס העביר לאחרונה את הרפורמה הרחבה במס, שהייתה מטרה ארוכת שנים מבחינתו.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ מזהיר את רוסיה: התכונני, הטילים בדרך לסוריה
שגריר רוסיה בלבנון: נפיל כל טיל אמריקני שישוגר לסוריה
רוסיה מזהירה: אם ארה"ב תתקוף בסוריה - יהיו השלכות חמורות

יו"ר בית הנבחרים פול ריאן במהלך מסע"ת בגבעת הקפיטול בוושינגטון, ארה"ב. רויטרס
התמודד על תפקיד סגן הנשיא ב-2012. ראיין, היום/רויטרס

במסיבת עיתונאים שכינס, דחה ראיין את האפשרות שיחסיו המתוחים לעתים עם טראמפ הובילו להחלטה. "כלל לא", השיב כשנשאל אם הייתה לכך השפעה על פרישתו. "אני מכריז שזו תהיה השנה האחרונה שלי בבית הנחברים", הוסיף המועמד הרפובליקני לסגן הנשיא בבחירות 2012, ומחוקק ותיק מטעם מדינת ויסקונסין.

בתגובה לפרישתו מהתמודדות לבחירות, כתב טראמפ בעמוד הטוויטר שלו כי ראיין הוא באמת אדם טוב. לדבריו, "פול ישאיר מורשת של הישגים שאף אחד לא יכול להטיל בספק. אנחנו איתך פול!"

ראיין, שגייס תרומות רבות למפלגה, נבחר ליו"ר בית הנבחרים ב-2015 אחרי פרישתו המפתיעה של ג'ון ביינר, יו"ר בית הנבחרים דאז, שהתכתש עם האגף הימני במפלגה הרפובליקנית. לפי חלק מההערכות, הוא עשוי להתמודד בפריימריז לקראת הבחירות ב-2020.

על אף העליות והמורדות ביחסים, טראמפ הודה לראיין על שירותיו. "פול ישאיר מורשת של הישגים שאף אחד לא יכול להטיל בספק. אנחנו איתך פול!", כתב בחשבון הטויוטר שלו.

(עדכון ראשון: 16:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully