וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר רוסיה בלבנון: נפיל כל טיל אמריקני שישוגר לסוריה

11.4.2018 / 12:11

השגריר הזהיר כי בהתאם להחלטת פוטין והרמטכ"ל, יופל כל טיל שישוגר לעבר סוריה וכן יותקפו מקורות הירי. זאת לקראת מתקפה אמריקנית אפשרית בתגובה לתקיפה הכימית. לפי דיווחים, אסד וחיזבאללה מפנים עמדות

צילום: רויטרס, CNN, עריכת וידאו: ניר חן

שגריר רוסיה בלבנון מזהיר כי רוסיה תפיל כל טיל אמריקני שישוגר לסוריה ותפגע באתרי השיגור. בדברים ששודרו אמש (שלישי), אמר השגריר אלסנדר זסייפקין כי הוא התייחס להצהרה של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ושל ראש המטה הכללי.

"אם תהיה תקיפה של האמריקנים, הטילים יופלו ואפילו מקורות שיגור הטילים", אמר לרשת אל-מנאר המזוהה עם חיזבאללה. עם זאת, השגריר הדגיש כי "צריך לשלול" כל אפשרות לעימות ישיר בין ארצות הברית לרוסיה ולכן "אנחנו מוכנים למשא ומתן".

בסוריה נערכים למתקפה אפשרית של ארצות הברית, בעקבות התקיפה הכימית בפרברי דמשק ביום שבת. רוסיה הזהירה מפני השלכות חמורות למהלך, אך ארצות הברית הבטיחה כי תפעל בעקבות מותם של עשרות אזרחים ממה שנראה כמו גזים רעילים.

היום אמר ארגון הבריאות העולמי כי 500 תושבים בדומא הגיעו למתקנים רפואיים כשהם סובלים מתסמינים ומראים סימנים לחשיפה לגזים רעילים. הארגון קרא לאפשר גישה מלאה לפרבר בדמשק, כדי לאפשר טיפול רפואי בנפגעים.

לקריאה נוספת בנושא
המתקפה הכימית בסוריה: רוסיה הטילה וטו על ההצעה לבדיקת זהות האחראים
כוננות בצפון עקב המתיחות בסוריה; איראן פרסמה תמונות מהבסיס שהותקף

נשיא רוסיה פוטין ושר ההגנה שויגו, דצמבר 2017. AP
פוטין ושר ההגנה שויגו/AP

בשטח, המשטר ובעלי בריתו מתכוננים למהלומה אפשרית. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, צבא סוריה העלה את הכוננות שלו לקראת תקיפה אפשרית בתוך 72 שעות וב"לה פיגרו" הצרפתי דווח כי הוא מעביר כלי טיס לבסיס הרוסי חמימים בלטקיה, כדי שזה יגונן עליהם מפני תקיפה.

ברשת "סקי ניוז" בשפה הערבית דווח הבוקר כי חיזבאללה מפנה עמדות סמוכות לבסיס T4 בחומס, שהופצץ לטענת רוסיה, איראן וסוריה על ידי ישראל, ומעמדות הסמוכות לעיירה קוסייר, בגבול לבנון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
תמונות שפרסמו האיראנים מהבסיס המותקף בסוריה, 11 באפריל 2018. --, מערכת וואלה! NEWS
חיזבאללה מפנה עמדות מהאזור. בסיס T4 לאחר המתקפה/מערכת וואלה! NEWS, --

המתיחות בין ארצות הברית לרוסיה הייתה בשיאה במהלך היומיים האחרונים, שבהם התקיימו דיונים סוערים במועצת הביטחון של האו"ם. אתמול הזהיר השגריר הרוסי, וסילי נבנזיה, מפני פעולה צבאית. "אני פעם נוספת דוחק בכם להימנע מהתכניות שאתם מתכננים כעת", אמר. הוא הזהיר את וושינגטון כי היא "תישא באחריות" על כל "הרפתקה צבאית לא חוקית".

הדיון לא הניב שום החלטה, בשל זכות הווטו שבהן מחזיקות רוסיה וארצות הברית. שתיהן חסמו הצעות אחת של השנייה לבסס חקירה של המתקפה בדומא, שהיה מעוז המורדים האחרון בפרברי דמשק עד שנכנע והחל להתפנות במסגרת הסכם עם המשטר בחסות רוסיה. לפי מוסקבה, כמה אלפי לוחמים ומשפחותיהם עזבו כבר את דומא לעבר ג'רבלוס, הסמוכה לגבול טורקיה בצפון ונמצאת בידי המורדים.

ההצעה האמריקנית הייתה מאפשרת לחוקרים להטיל את האחריות על מי שביצע את המתקפה, ואילו ההצעה הרוסית הייתה מותירה זאת למועצת הביטחון. צוות מהארגון למניעת נשק כימי (OPCW) אמור להגיע לסוריה בתוך זמן קצר, כדי לקבוע אם נעשה שימוש בנשק בלתי-קונבנציונלי בדומא. ואולם, הוא לא יקבע מי האשם בכך.

ילד שנפגע בתקיפה הכימית בדומא שבסוריה. -, מערכת וואלה! NEWS
פינוי ילד שנפגע במתקפה בדומא/מערכת וואלה! NEWS, -

למרות איומי רוסיה, ארצות הברית מאותת כי היא צפויה לתקוף בקרוב. אתמול הודיע הבית הלבן כי הנשיא דונלד טראמפ ביטל את המסע המתוכנן לפסגת מדינות אמריקה הלטינית השבוע, כדי להתמקד בתגובה האמריקנית לתקרית. טראמפ הזהיר במהלך השבוע מפני "תגובה עוצמתית" למתקפה שאת האחריות עליה הטיל על בשאר אסד, שאותו כינה "חיה", וגם על פוטין ועל איראן.

לצד ארצות הברית, עשויות לפעול מדינות מערביות נוספות. טראמפ שוחח בימים האחרונים עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון, ועם ראשת ממשלת בריטניה, תרזה מיי. שלושתם הסכימו כי על האחראים על השימוש בנשק הכימי "לשאת באחריות". מקרון הבטיח כי כל מתקפה שכזו תפגע במתקנים
לייצור נשק כימי, שלטענת סוריה כלל אינם קיימים.

גם ערב הסעודית עשויה להצטרף למהלך הצבאי. יורש העצר, מוחמד בן סלמאן, אמר במהלך ביקורו בפריז אתמול כי אם ריאד תתבקש על ידי בעלות בריתה, "נהיה שם".

(עדכון ראשון: 10:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully