וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם אמריקני: קים אישר כי הוא מוכן לדון בפירוז מנשק גרעיני

9.4.2018 / 0:14

הגורם אמר כי מנהיג צפון קוריאה הביע את מוכנותו לשוחח בנושא עם נשיא ארה"ב, ברקע המגעים המתקדמים לקיום הפסגה ההיסטורית בין השניים. הוא הוסיף כי בין הצדדים מגעים ישירים חשאיים

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

קוריאה הצפונית הבהירה לארצות הברית בפעם הראשונה כי היא מוכנה לדון בפירוז חצי האי הקוריאני במהלך הפסגה המתוכננת בין המנהיג קים ג'ונג און לדונלד טראמפ - כך אמר אמש (ראשון) גורם אמריקני. לדבריו, הצדדים מקיימים שיחות סודיות שבהן אישרה פיונגיאנג ישירות את רצונה לערוך את המפגש ההיסטורי.

עד עתה, וושינגטון נשענה בעיקר על קוריאה הדרומית כדי לקבל הבהרות לגבי כוונותיו של קים. בכירים דרום קוריאנים ביקרו בחודש שעבר בבית הלבן כדי להעביר את הצעתו של קים להיפגש עם טראמפ. הנשיא, שהחליף איומים עם הרודן בשנה שעברה, הפתיע את העולם כשהסכים מידית להיפגש עם קים ולדון במשבר סביב תכנית הגרעין של ארצו.

למרות זאת, פיונגיאנג טרם התייחסה לפסגה האפשרית באופן פומבי, שלפי גורמים אמריקניים, אמורה להתקיים בחודש הבא. עדיין לא ידוע היכן תתקיים אותה פגישה, שתהיה הראשונה אי-פעם בין נשיא ארצות הברית מכהן לבין מנהיג קוריאה הצפונית.

לקריאה נוספת בנושא
לפני פסגת טראמפ וקים: "שיחות חשאיות של ארה"ב וצפון קוריאה"

מסך טלוויזיה מציג את מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ בתחנת הרכבת בסיאול, דרום קוריאה, יום שבת, 17 במרץ 2018.. AP
ההכנות לפסגה ההיסטורית מתקדמות. טראמפ וקים/AP

אותו גורם בכיר, ששמר על עילום שם, סירב לומר מתי וכיצד החלו השיחות בין הצדדים. עם זאת, הוא אמר כי היו מגעים ישירים רבים. "ארצות הברית אישרה כי קים ג'ונג און מוכן לדון בפירוז חצי האי הקוריאני", אמר.

לא ברור כיצד קוריאה הצפונית מגדירה את המונח, שלפי וושינגטון משמעותו היא שפיונגיאנג תזנח את תכנית הגרעין שלה. המדינה הקומוניסטית אמרה בעבר כי היא תשקול לוותר על הארסנל הגרעיני שלה אם ארצות הברית תסיג את כוחותיה מקוריאה הדרומית וכן את "המטריה הגרעינית" להגנה על קוריאה הדרומית ויפן.

יש הסבורים כי הסכמתו של טראמפ להיפגש עם קים העניקה לקוריאה הצפונית ניצחון דיפלומטי, מאחר שארצות הברית התעקשה במשך השנים כי כל פסגה שכזו תתרחש רק אם קוריאה הצפונית תנקוט צעדים לקראת פירוקה מנשק גרעיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully