וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני פסגת טראמפ וקים: "שיחות חשאיות של ארה"ב וצפון קוריאה"

ב-CNN דווח כי אנשי ה-CIA נפגשו עם מקביליהם כדי להתכונן לפסגת המנהיגים ולתאם את התאריך ואת הנושאים שיעלו בה. לפי הדיווח, צפון קוריאה הציעה את בירתה כמארחת, אך בבית הלבן לא מתלהבים

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

ארצות הברית וקוריאה הצפונית עורכות שיחות סודיות כחלק מההכנות למפגש בין דונלד טראמפ לקים ג'ונג-און - כך אמרו היום (שבת) בכירים בממשל האמריקני ל-CNN. ראש ה-CIA מייק פומפאו, שמונה להיות שר החוץ, ואנשיו פועלים להכנת הפגישה הרגישה, ואנשי הארגון נפגשו עם מקביליהם הצפון קוריאניים המדינה שלישית כדי למצוא הסכמה על מדינה שתארח את פגישת המנהיגים.

למרות שקוריאה הצפונית לא הצהירה באופן פומבי על דבר ההזמנה, בכירים בארצות הברית הודיעו כי בפיונגיאנג קיבלו את אישורו של טראמפ לפגישה. מאז הסכמתו הבלתי-צפויה של טראמפ, דיפלומטים מארצות הברית, מקוריאה הצפונית וממדינות שכנות עורכים מסע דילוגים ברחבי העולם כדי להתכונן לקראת הפסגה. עדיין לא נקבע תאריך רשמי או מיקום רשמי שיארח את שני המנהיגים. עוד קודם לכן קים צפוי להיפגש עם נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין בסמוך לגבול המשותף.

קים ג'ונג-און נואם לשנה החדשה 31 בנובמבר 2017. רויטרס
נפגש בשבוע שעבר עם נשיא סין. קים/רויטרס

הצפון קוריאנים דוחפים לכך שהפגישה תיערך בפיונגיאנג, על אף שגורמים בבית הלבן לא נלהבים מהרעיון. אפשרות נוספת שעלתה היא לערוך את המפגש באולאנבטאר, בירת מונגוליה. גורמים המעורים בשיחות מסרו כי לאחר שהמיקום ייבחר, ידונו הנציגים בתאריך הפגישה ובנושאים שיעלו בה.

בשבוע שעבר נועד קים עם נשיא סין שי ג'ינפינג. בסוכנות הידיעות הסינית "שינחואה" דווח כי קים התחייב לפעול לפירוק ארצו מנשקה הגרעיני והביע נכונות לפסגה משותפת עם ארצות הברית. בבית הלבן מסרו כי הממשל עודכן בידי לשכתו של שי בפסגה.

על פי ההודעה שי אף שלח לטראמפ מכתב אישי בעקבותיה. עוד נמסר כי "ארצות הברית רואה בהתפתחות האחרונה עדות לכך שהמאמצים להפעיל לחץ מרבי יצרו את האווירה הנכונה לדיאלוג עם קוריאה הצפונית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים בבית הלבן, 3 באפריל 2018. רויטרס
טראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully