וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התביעה בארה"ב: נפתחה חקירה פלילית נגד עורך דינו של טראמפ

החשדות מתמקדים במעשיו של מייקל כהן כאיש עסקים פרטי. לאחר שהבולשת הפדרלית פשטה על משרדי הפרקליט, הוא ביקש לפסול את השימוש בחומרים שהוחרמו בגין חיסיון עורך דין-לקוח בינו ובין הנשיא

כוכבת הפורנו סטורמי דניאלס מספרת על האיומים שקיבלה ומדוע חתמה על ההסכם עם דונלאד טראמפ/צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

חקירה פלילית נפתחה נגד מייקל כהן, עורך דינו של נשיא ארצות הברית דולנד טראמפ, לאחר חקירה של חודשים - כך מסר הלילה (שבת) משרד המשפטים האמריקני. החקירה עוסקת בהתנהלותו העסקית של כהן, ללא קשר ישיר להיותו עורך הדין של הנשיא. אנשי הבולשת הפדרלית פשטו השבוע על משרדיו של כהן והחרימו מסמכים הקשורים להסכם דמי השתיקה שנחתם בין עורך הדין לבין שחקנית הפורנו סטפני קליפורד (סטורמי דניאלס), וחיפשו מסמכים שקשורים בתשלומים שבוצעו לכאורה עבור שתי נשים נוספות שטוענות כי ניהלו רומן עם הנשיא בזמן שהיה אזרח פרטי.

כהן הגיש בקשה באמצעות עורך דינו לאסור על שימוש בחומרים שהוחרמו ממשרדו, עקב חיסיון עורך דין-לקוח שחל עליהם לכאורה. תובע מטעם מדינת ניו יורק אמר בשימוע כי כהן עושה שימוש בחיסיון "כחרב נגד הממשל בניסיון למנוע חקירה". החקירה בעניין כהן, שטראמפ היה לקוחו היחיד, "אינה פוגעת בחיסיון עורך דין לקוח במקרה זה", טענה התביעה בניו יורק. במקביל לעיסוקו של כהן כעורך דין, הוא פועל גם כאיש עסקים והחקירה מתמקדת בפעילות זו.

עוד בוואלה! NEWS:
משאירים את הבמה לישראל: התקיפה בסוריה לא תעצור התבססות איראנית
רוסיה מגיבה בזעם: "לתקיפה האמריקנית בסוריה יהיו השלכות"
כשכוונת הצלף הונחה על בכיר חמאס: המאבק של צה"ל בהפגנות ברצועה

מייקל כהן, פרקליטו של דונלד טראמפ. AP, AP
נשען על חיסיון עורך דין-לקוח. כהן/AP, AP

כהן טען מוקדם יותר השבוע כי העביר את התשלום לקליפורד מחשבונו האישי והחוקרים מנסים להתחקות אחר מקור הכסף, על מנת לקבוע האם אכן בוצע תשלום בצורה כזו או שמא מכספי קמפיין הבחירות של טראמפ - דבר האסור על פי חוק. בנוסף, התובעים הפדרליים בודקים האם כהן ביצע הונאת בנקים. גורם ב-FBI מסר לניו יורק טיימס כי התשלומים לקליפורד מהווים נדבך אחד אותו חוקרים כשבנוסף לכך הוחרמו תכתובות מייל, החזרי מס ותדפיסי חשבון עסקיים. אולם, מפני שהמסמכים כוללים תכתובות בין טראמפ לכהן שאמורים להיות חסויים במסגרת יחסי עורך דין-לקוח, ככל הנראה יצטרך לעסוק בהם צוות חוקרים מיוחד.

הנשיא טראמפ הגיב בזעם לפשיטה על משרדיו של כהן ואמר כי "מדובר בציד מכשפות מוחלט". הוא גם תקף את שר המשפטים ג'ף סשנז, מפני שפסל את עצמו מפיקוח על חקירות ההתערבות הרוסית ומי שתפס את מקומו הוא סגנו, רוד רוזנשטיין, שאישר באופן אישי את הפשיטה על משרדיו של כהן. השבוע דווח ברשת CNN כי טראמפ שוקל להדיח את רוזנשטיין ולמנות תחתיו מישהו שיוכל לפטר את החוקר המיוחד רוברט מולר.

עוד באותו נושא

דיווח: ה-FBI חיפש חומרים על קלטת "תפוס אותן באיבר המין" של טראמפ

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ נואם בנושא תקיפה בסוריה, וושינגטון, 12 באפריל 2018. AP
טראמפ/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully