וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ה-FBI לשעבר: "טראמפ מנהיג בלתי מוסרי שאינו דבק באמת"

13.4.2018 / 5:14

שנה אחרי שפוטר, ג'יימס קומי יפרסם ספר חדש ובו האשמות בוטות נגד נשיא ארה"ב. "היו לי פלאשבקים לתחילת הקריירה כתובע נגד המאפיה: הבוס בשליטה מוחלטת. שבועות הנאמנות. תפיסת העולם של 'אנחנו נגדם'", כתב קומי בספרו

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

שנה אחרי שפוטר, עומד ראש הבולשת הפדרלית (FBI) לשעבר ג'יימס קומי לפרסם ספר חדש על התקופה בה שירת תחת הנשיא דונלד טראמפ, ובו הוא מפנה כלפיו האשמות בוטות ביותר. הספר, "נאמנות גבוהה יותר", רומז לדרישת הנאמנות שקומי טוען שטראמפ ביקש ממנו. הוא ייצא לאור רק בשבוע הבא, אולם הלילה כבר פורסמו בהרחבה קטעים ממנו בוושינגטון פוסט. בספר מכנה קומי את טראמפ "מנהיג בלתי מוסרי שאינו דבק באמת".

על שיחותיו עם הנשיא כותב ראש הבולשת הפדרלית המפוטר: "היו לי פלאשבקים לתחילת הקריירה כתובע נגד המאפיה: הבוס בשליטה מוחלטת. שבועות הנאמנות. תפיסת העולם של 'אנחנו נגדם'. השקרים על כל דבר, קטן וגדול, בשירות של קוד נאמנות ששם את הארגון מעל המוסר ומעל האמת". לדבריו, "מה שקורה עכשיו זה לא נורמלי. זה לא פייק ניוז. זה לא בסדר".

עדותו של ראש האף בי איי לשעבר ג'יימס קומי בפניי הסנאט, וושינגטון, 8 ביוני 2017. רויטרס
"ג'ון קלי אמר שהוא נגעל מפיטוריי". קומי/רויטרס

בספרו כותב קומי כי לאחר שתדרך את טראמפ על ההתערבות הרוסית בבחירות ב-2016, ביקש הנשיא לדון עמו במחקר אופוזיציה שאמינותו מעולם לא הוכחה ואשר תוכנו פורסם באותם הימים. המסמך, שאותו חיבר קצין המודיעין הבריטי לשעבר כריסטופר סטיל, ייחס לנשיא הנבחר בילוי עם פרוצות במוסקבה. במסמך נכתב עוד כי הפרוצות הטילו את מימיהן על המיטה. טראמפ הכחיש בינואר 2017 את הטענות הללו בתוקף באופן פומבי במסיבת עיתונאים.

לדברי קומי, הוא ביקש בשיחה שהנושא ייחקר כדי להסיר מעליו את העננה. "הוא הכחיש את הטענות בתוקף, ושאל אותי, באופן רטורי, האם הוא נראה כמו מישהו שזקוק לשירותיהן של זונות. הוא המשיך ודן במקרים שבהן נשים האשימו אותו בתקיפה מינית, נושא שאני לא העליתי. הוא הזכיר כמה נשים ונראה כי הוא שינן בעל פה את טענותיהן". קומי טוען כי הנשיא שוחח עמו על הנושא "כארבע פעמים".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ נואם בנושא תקיפה בסוריה, וושינגטון, 12 באפריל 2018. AP
טראמפ/AP

עוד כותב ראש ה-FBI לשעבר, כי הוא ביקש שהנושא ייחקר כיוון שהפרסום הסב כאב רב לרעייתו מלניה. "הוא אמר שיש לו אישה יפה וכל העסק מאוד כואב עבורה, ושאל מה ניתן לעשות כדי לפזר את העננה הזו", כתב קומי. "זה הטריד אותו שמא יהיה 'אפילו סיכוי של אחוז אחד' שמלניה חשבה שזה נכון", וביקש ממנו שישקול להטיל על ה-FBI לחקור את הנושא "כדי להוכיח שזה שקר".

הוא גם התייחס להחלטה שלו להודיע 11 ימים לפני הבחירות על פתיחה מחדש של תיק החקירה בנוגע לפרשת המיילים של הילרי קלינטון, וכתב: "קראתי שהיא כועסת עליי אישית, ואני מצטער על כך. אני מצטער שלא יכולתי לעשות עבודה טובה יותר בלהסביר לה ולתומכיה מדוע קיבלתי את ההחלטה הזו". הוא גם ציין כי אשתו ובנותיו הצביעו לקלינטון.

אחרי פיטוריו, כותב קומי, הוא קיבל שיחת טלפון נרגשת מג'ון קלי, כיום ראש הסגל בבית הלבן ואז השר לביטחון המולדת. "הוא אמר שהוא נגעל מפיטוריי ושהוא חושב להתפטר במחאה", טוען ראש הבולשת לשעבר. "הוא אמר שהוא לא רוצה לעבוד עבור אנשים חסרי כבוד שהתייחסו למישהו כמוני באופן שכזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully