וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן בטקס נעילת יום השואה: "המסר לשכנינו - לא תשברו אותנו"

בטקס שמתקיים בקיבוץ יד מרדכי ישתתפו נשיאת בית המשפט העליון, שרי הביטחון האוצר, מזכ"ל תנועת השומר הצעיר וראש המועצה האזורית חוף אשקלון. בין הנוכחים בקהל גם שניים מחברי הבונדסטאג הגרמני. ליברמן פנה לחמאס: "הרוח, התקווה והאמונה חזקים מכל אויבינו"

צילום: שי מכלוף, עריכה: תום זואילי

בקיבוץ יד מרדכי מתקיים הערב (חמישי) טקס לנעילת אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשע"ח. במהלך הטקס יישאו דברים נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות, שר הביטחון אביגדור ליברמן, שר האוצר משה כחלון, מזכ"ל תנועת השומר הצעיר איתי זידנברג וראש המועצה האזורית חוף אשקלון יאיר פרג'ון. במהלך הטקס ידליק יחיאל פרנקל את משואת ניצולי השואה. בין הנוכחים בקהל הטקס יהיו גם שניים מחברי הבונדסטאג הגרמני, אלואיס קארל ואלכס פישר.

שר הביטחון אביגדור ליברמן העביר בנאומו מסר ל"שכנינו מדרום" והצהיר: "לעולם לא תצליחו לשבור אותנו". עוד הוסיף: "שנו כיוון ותתחילו לחשוב, לא על איך להשמיד את מדינת ישראל, אלא איך להתקיים לצד מדינת ישראל".

"לצערי, המלחמה הזאת על עצם זכותנו להתקיים כמדינה יהודית וחופשית נמשכת עד היום הזה", אמר ליברמן. "למרות שמדינת ישראל הושיטה יד לשלום לכל שכנותיה ואף חתמה על הסכמי שלום עם מצרים וירדן ועזבה את רצועת עזה עד המילימטר האחרון. כל מה ששמענו מההתנתקות ועד היום, ממנהיגי הרצועה, הם איומים להשמיד את מדינת ישראל, להחזיר את הפליטים לתל אביב, חיפה וצפת ואזעקות צבע אדום".

עוד בוואלה! NEWS:
"לניצולים היה חשוב לדעת": הרופא שזיהה את "מלאך המוות מאושוויץ"
"הפוגרום שאחרי המלחמה": גל רציחות היהודים ששטף את פולין אחרי השואה
ריבלין במצעד החיים: "אירופה מנסה לשכוח, להשכיח, להכחיש"

עצרת המרכזית- נעילת אירועי יום השואה, בהשתתפות: שר הביטחון, משה כחלון ואסתר חיות, יד מרדכי, 12 באפריל 2018. לירון מולדובן
טקס נעילת אירועי יום השואה ביד מרדכי, הערב/לירון מולדובן

לדברי ליברמן, "לנו יש את כל יכולת העמידה ואת היכולת והזכות להגן על עצמנו. הרוח, התקווה והאמונה שליוו אותנו בזמן השואה ובזמן מלחמת העצמאות, חזקים מכל אויבנו ומכל שונאינו, מכל הדעות הקדומות - אין לכם סיכוי".

שר האוצר משה כחלון התייחס בטקס למתקפה הכימית בדומא שבסוריה. "העובדה ששימוש בנשק להשמדה המונית מתרחש כל כך סמוך לגבולנו, מחזקת את הלקח ההיסטורי שאין לנו אלא לסמוך על עצמנו", אמר כחלון. "באותו מקום בדיוק מתבסס אויב נוסף, אויב שהכריז כי מטרתו המוצהרת היא השמדת מדינת ישראל. ישראל של היום לא יכולה לשבת ולא תשב בחיבוק ידיים".

כחלון הוסיף כי בימים אלה "על אף המחלוקות ואי ההסכמות, אין לנו את הביחד. ממלכתיות אינה ברירה, היא כוח וחובה החיוניים לעצמאותנו. שיח מאחד, אהבת האחר וקבלת השונה הם חובה אזרחית והכרח של כל אחד מאיתנו. זה הוא הציווי המוסרי שהותירו לנו הקורבנות שנטבחו בידי הצורר הנאצי, רק בשל היותם בני העם היהודי".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
עצרת המרכזית- נעילת אירועי יום השואה, בהשתתפות: שר הביטחון, משה כחלון ואסתר חיות, יד מרדכי, 12 באפריל 2018. לירון מולדובן
הטקס, הערב/לירון מולדובן

בטקס נוסף שנערך בקיבוץ לוחמי הגטאות אמרה נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, דורית בייניש, כי "אין לשאת את שם השואה לשווא" וכי "יש להשאירה כתופעה חד פעמית ולא לכרסם במשמעותה".

"עוצמתה וייחודה של השואה מחייבת לא לעשות בה שימוש בנסיבות פוליטיות חולפות ובהתמודדויות יומימיות עם בעיות המדינה", אמרה בייניש. "זיכרון איננו רק תיאור אימי העבר, הזיכרון הוא הקול הקורא לבניית עתיד טוב יותר, לטפח ערובות לכך בתוך ביתנו פנימה ובקהילה הבינלאומית". היא הוסיפה כי "בלי ידע לא ניתן לשמר זיכרון, להתמודד עם מכחישי שואה ולהפיק את הלקח לעתיד. זכינו להקים כאן מדינה עצמאית שהסירה את החשש הקיומי שליווה את שנותיה הראשונות. על כוחה זה עליה לשמור ובכך לשחרר עצמה מאימי העבר".

(עדכון ראשון: 19:40)

נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, דורית בייניש נואמת בטקס נעילת אירועי יופם השואה, בית לוחמי הגטאות, 12 באפריל 2018. יואב איתיאל, מערכת וואלה! NEWS
נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, דורית בייניש/מערכת וואלה! NEWS, יואב איתיאל
טקס יום השואה ביד מרדכי. לירון מולדובן
טקס יום השואה ביד מרדכי/לירון מולדובן
נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות טקס יום השואה ביד מרדכי. לירון מולדובן
נשיאת בית במשפט העליון אסתר חיות/לירון מולדובן
שר האוצר משה כחלון טקס יום השואה ביד מרדכי. לירון מולדובן
שר האוצר משה כחלון/לירון מולדובן
טקס יום השואה ביד מרדכי. לירון מולדובן
טקס יום השואה ביד מרדכי/לירון מולדובן
שר הביטחון אביגדור ליברמן טקס יום השואה ביד מרדכי. לירון מולדובן
שר הביטחון אביגדור ליברמן/לירון מולדובן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully